tuppetroll Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg skriver en høgskole oppgave der jeg blant annet skal analysere flere reklamefilmer. Jeg har lett mye rundt, men finner ingen analysemodeller for reklamefilm - noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Gjør en enkel semiotisk analyse av reklamefilmene. Start med en dennotaiv oversikt der du ramser opp hva du ser i filmen, gå deretter dypere inn på den konnotative delen. Hva betyr de ulike elementene osv. Lenke til kommentar
tuppetroll Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Gjør en enkel semiotisk analyse av reklamefilmene. Start med en dennotaiv oversikt der du ramser opp hva du ser i filmen, gå deretter dypere inn på den konnotative delen. Hva betyr de ulike elementene osv. 8061856[/snapback] Disse fagordene hadde ikke jeg inne Lurer på hva filmlæreren vår har brukt tiden på egentlig.Kan du forklare litt mer om den konnotative delen? Den dennotaive oversikten har jeg laget.. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jo, dennotasjonen er altså det vi konkret ser på et bilde eller i en film (en kvinne, en blå ball, bildet er tatt utendørs osv), mens konnotasjon går på det som ligger bak. Tolkningen av det vi ser. Hvilke assosiasjoner, følelser og meninger de ulike elementene skaper (eksempelvis; ulike farger kan symbolisere forskjellige sinnstemninger. Grønt vitner som sjalusi og rødt står for aggresivitet og fare). Her er det egentlig bare å presse ut av seg så mye som mulig og finne både opplagte og skjulte budskaper i det du analyserer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå