wil Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei. Har da et ASUS A8N32-SLI Deluxe hovedkort i maskina mi og jeg synes det blir smålig varmt inni kabinettet mitt nå. Hovedkortet ligger på rundt 45 grader og det gamle lå på imellom 28-35 grader. Derfor lurte jeg på å kjøpe et par Chipsetvifter til ASUS kortet. Det går bra det, ikke sant? Jeg lurer bare på hva jeg skal kjøpe. Hvor skal jeg eventuelt sette viftene da? Noen som har erfaring med dette? Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 har du det med passiv kjøling og heatpipes? Hvis du ikke allerede har gjort dette anbefaler jeg at du setter på den vifta som fulgte med... Da ligger min på rundt 40 grader under full load (occt test) Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hvor setter jeg den da? Og hvor er den vifta? Så ikke noen vifte som fulgte med jeg bortsett fra den CPU Cooling greia. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) En plastikk sak med svart vifte inni... Monteres på den ribba ved siden av cpu (den øverste delen av heatpipsa...) Edit: Har du utgaven med heatpipe? Endret 2. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jepp. Ser sånn ut. Men det ser ut som at den skal monteres mot CPU Kjølern? Tja, det stemmer sikkert det, men blir det noe kjøling til Hovedkortet det da? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Er det på den Orange ribba den skal settes eller den grå/blanke at den Vifta skal settes? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Et øyeblikk og jeg kan legge opp et bilde av hvordan det skal se ut her er bilde Endret 2. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jepp. Da skjønte jeg det. Men hva kjøler den egentlig? Og kan jeg bruke denne selv om jeg har en CPU Kjøler i tillegg? Har en Tuniq 120 Ultra Silent CPU Cooler. Kan jeg bruke den Vifta som følger med Hovedkortet selv om jeg har den CPU Kjølern? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Må nesten bare teste og se... Den vifta gjør chipset/hk kaldere... Hvis det blir varmere tar du den av igjen (kan skje siden du har luftkjøler..) Edit: Hvis du stusser litt... Du må IKKE ta av cpu kjølern... Denne skal være en "tilegs dings" Endret 2. mars 2007 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ok. Takk for hjælpa. Skal se hva jeg finner på. Hovedkortet er for øyeblikket på 39 grader, så det er ikke så farlig akkurat nå. Får se hva jeg finner på i morra. Lar maskina stå over natta og lar den skanna for Virus som vanlig. Tviler på at maskina klikker av den grunn. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Chipset skal tåle 50-60 ihvertfall så det går helt fint Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 En ting til bare. For å sette på denne Kjøleren. Må jeg ta ut Hovedkortet for å sette den på? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Nei du ser den lille vifta på den ribba helt venstre i bilde? Den bare klipses på kjøleribba som er der... Står grundig forklart i manualen. Så enkelt at det kan gjøres mens maskinen står på... Men ville ikke gjort det Muligens statisk elektrisitet... Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ok. For det ser ut som at du ikke kan sette på vifta på sia. Du må på en måte bikke den bakover på hovedkortet ser det ut som, om du skjønner. Og om det er tilfelle blir det et sant hælvete for da MÅ jeg ta ut hovedkortet og ta av CPU Kjølern. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Mener du at den liksom må bøyes på plass? Isåfall tror jeg det skal gå og sette den rett ned på.. Tror jeg gjorde det... Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ok. Skal se hva jeg finner på i morra. gidder ikke å stresse med det nå. Satt bare å så i manualen for installeringa av Kjøleren å der stod det at man måtte ha den bøyd framover og bøye den bakover. Man kunne ikke bøye den til sia, stod det visst nok om. Jaja får se hvordan det går. Takk for hjælpa. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 bare hyggelig og God Natt Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har akkurat bestillt et slikt hovedkort. Bråker disse chipset viftene? Har ellers en relativt stille pc. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har samme kort og kjører også uten chipset-viften. Kort-tempen er litt høy på mitt også. Ved rom-temp 21 grader og lett bruk (mail, firefox, word, antivirus og mp3-spilling samtidig) ligger det på rundt 40 grader. CPU'en er faktisk kaldere enn hovedkortet Men jeg tror ikke dette er noe problem siden min maskin har blitt mye brukt i litt over 1 år nå uten problemer av noe slag. Den tiden det var så varmt tidligere i vår hadde jeg 28 grader inne, mens chipsettet lå på rundt 45 grader. Ikke noe problem det heller. Jeg mener at du kan ta det helt med ro. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har akkurat bestillt et slikt hovedkort. Bråker disse chipset viftene?Har ellers en relativt stille pc. 8907555[/snapback] Det er jo passiv kjøling på dette kortet så det er ikke noen chipset vifte. Den vifta som følger med var vis jeg husker riktig til å brukes hvis du brukte en CPU med passiv kjøler. Bruker man vifte kjøling på CPU's burde man ikke bruke den siden det ble konflikt med air flow eller noe. Dette hovedkortet kan bli litt varmt ja. Var oppe i rundt 50c da det var så varmt her. Ligger på rundt 40c ved noe load til normalt for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå