havis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg skal kjøpe meg en bærbar pc. Til hvilket bruk bør jeg kjøpe Intel Core 2 Duo framfor Intel Dual Core/Core Duo? Vil jeg merke forskjell når jeg skal bruke maskinen til office, surfing, mail, nedlasting, brenning og lett spilling som FM og CS? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Core 2 Duo bruker mindre strøm, er mer effektiv på samme klokkefrekvens, og utvikler mindre varme. Et klart valg til en bærbar. Lenke til kommentar
havis Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Core 2 Duo bruker mindre strøm, er mer effektiv på samme klokkefrekvens, og utvikler mindre varme. Et klart valg til en bærbar. 8061224[/snapback] De på dell sa jeg ikke ville merke noe forskjell omtrent.. Noe jeg stusset på, så takk for svaret Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Core 2 Duo bruker mindre strøm, er mer effektiv på samme klokkefrekvens, og utvikler mindre varme. Et klart valg til en bærbar. 8061224[/snapback] De på dell sa jeg ikke ville merke noe forskjell omtrent.. Noe jeg stusset på, så takk for svaret 8061841[/snapback] Det kommer jo veldig ann på da. Kan tenkes at svaret til del er myntet på de som kun kjører IE og kabal engang i uka. Men hvis du ikke skal spille eller drive med tunge applikasjoner så kan det tenkes at ytelsesmessig vil du ikke merke så mye. Men som meeg sier, er Core 2 Duo er langt bedre valg nettopp pga egenskapene. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Spørsmålet er jo om det er verdt pengene.... Klart man får mer ytelse, men så koster det jo bra mye mer penger...!! Lenke til kommentar
havis Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Spørsmålet er jo om det er verdt pengene.... Klart man får mer ytelse, men så koster det jo bra mye mer penger...!! 8061961[/snapback] Det er det jeg tenker.. Har en Pentium M 1,6 GHz nå, og den er rask nok for meg.. Kjipt å bruke mye ekstra om jeg ikke vil merke noe forskjell... Hvor mye bedre er Core Duo i forhold til Pentium M med lik GHz? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Om Pentium M 1,6 er bra nok så er det ytelsesmessig sett ingen grunn til å ta steget helt opp til Core 2 Duo, Core Duo holder lenge. Da tar jeg ikke med i vurderingen de andre fordelene med C2D. Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Forskjellen fra Core Duo til Core 2 Duo er at: - Core 2 Duo er mellom 10-15% raskere, du kan måle forskjellen, men du vil neppe merke noe ved normalt bruk. - Core 2 Duo har ca 5% bedre batterilevetid enn Core Duo - Core 2 Duo er 64 bits, no som gir bedre ytelse om du kjører 64 bits software, altså et bedre valg for fremtiden. Skal du velge Core Duo eller Core 2 Duo? Det er opp til deg. Hvis du vil ha maskinen rimlig vil jeg anbefale Core Duo (f.eks 5-8000 kr). Hvis du skal legge i litt mere penger (f.eks 10-15000) ville jeg nok gått for Core 2 Duo. Selv kjøpte jeg med en Core Duo maskin (1,6GHz) med stort batteri og 1680 skjerm til 7000,- rett før jul og angrer ikke på det. Lenke til kommentar
havis Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Takker for svar Klarer Core Duo å kjøre Vista like bra som Core 2 Duo? Det skiller 1000 kr på dell på aktuell maskin. Valget står mellom Intel Core 2 Duo T5500 1,66GHz og Intel Core Duo T2250 1,73GHz.. Skal ringe og prøve å presse prisen ned, så kanskje det blir C2D. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Klarer Core Duo å kjøre Vista like bra som Core 2 Duo? 8085161[/snapback] spørs hva du mener med å kjøre bra. Jeg kjører Vista med full pupp på aero og annet dilldall lett på min Pentium M, så jeg vil si ja. Lenke til kommentar
havis Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Det er vel og bra men nå har jeg bestilt Dell Inspiron 640m: Intel Core 2 Duo T5500 (1,66GHz) 2048 mb DDR2 (533 MHz) 120 gb harddisk (5400rpm) 14,1 skjerm, uten truelife 9 cells batteri Bluetooth Trådløs mus Vista Home Premium installert, har xp i bakhånd 9602,50 kr inkl frakt Me happy Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 hvilket skjermkort er det som følger med der? Lenke til kommentar
havis Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 hvilket skjermkort er det som følger med der? 8090038[/snapback] Kun integrert.. Intel GMA 950. Har skjønt det holder til cs og fm, så det er nok for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå