Gå til innhold

Kristendommen... Er vi på villspor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg så i en tidligere tråd du har laget, der du argumenterer for hvorfor menn er bedre enn kvinner, og der brukte du et argument som lyder slik:
For å legge til: Kvinnene ble skapt av menn. Adams ribbein ble til ei kvinne, kvinnen skulle også være underbelagt mannen og ære ham. Ser jeg det noen plass?

8060860[/snapback]

Hva med den andre tråden hans? "Bevis for at Gud finnes" hvor startposten er følgende:

Last ned alle filmene under linken "downloads" på www.drdino.com 

Disse filmene beviser kristendommen og knuser og latterliggjør evolusjonsteorien - og det med fakta!!

Ta en titt, anbefales. Dere vil bli overrasket!

8018247[/snapback]

Nå begynner vi å snakke dobbeltmoralsk. :!:

Lenke til kommentar

Altså, et lite eksempel på syke ting i bibelen: Kvinner som går med 2 plagg skal brennes. Bare det gir meg frysninger. Bibelen trykker oss ned i søla. Den får oss til å føle oss som mindreverdige. Janteloven i utvidet versjon vil jeg kalle bibelen. Samme med koranen. Ikke bare det, men det er så omgjort gjennom tidene at det kan umulig være guds ord.

Så det er DITT valg: Tro det du ser eller tro på vandrehistorier.

8060764[/snapback]

Hvor står dette med 2 kvinner?

Lenke til kommentar
Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes.

8061002[/snapback]

I tillegg til et platt provokasjonsforsøk, sauser han sammen ulike biter fra Bibelen. Det med 2 plagg er sikkert en misforståelse av 3. Mosebok (Leviticus) 19:19:

Keep my statutes: do not breed any of your domestic animals with others of a different species; do not sow a field of yours with two different kinds of seed; and do not put on a garment woven with two different kinds of thread.

Det er altså snakk om plagg bestående av 2 ulike materialer. (Materialene er laget av ulike tråder, om du vil.)

Men det er mye annet i 3. Mosebok:

19:26 "Do not eat meat with the blood still in it. "

19:27 "Do not clip your hair at the temples, nor trim the edges of your beard."

Der forsvinner den lett stekte biffen, og turen til frisøren blir kanskje heller ikke som opprinnelig planlagt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...