IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hvor masse SYKE ting finnes vel ikke i religion? Er du SYK I HODET om du er religiøs? Religiøse har generelt lavere IQ enn ateister og agnostikere, bare for å ha sagt det. Altså, et lite eksempel på syke ting i bibelen: Kvinner som går med 2 plagg skal brennes. Bare det gir meg frysninger. Bibelen trykker oss ned i søla. Den får oss til å føle oss som mindreverdige. Janteloven i utvidet versjon vil jeg kalle bibelen. Samme med koranen. Ikke bare det, men det er så omgjort gjennom tidene at det kan umulig være guds ord. Dessuten er religion roten til alt ondt i verden. Kvinnesynet er også helt sykt i religion. Pluss at bibelen og koranen og alle typer "skrifter" er så selvmotsigende at jeg må le! Det er et arbeid gjort av menneske gjennom mange tusen år. Jeg ser på det som en meget god historie, men det vi kan SE og HØRE og bevise VITENSKAPELIG, det motstrider det religiøse synet på livet. Dessuten er kristendommen brakt fram med VOLD, BLOD og OFRING! Den blodigeste hendelsen i menneskets historie med mest smerte og fortvilelse er kristendommen! Så det er DITT valg: Tro det du ser eller tro på vandrehistorier. Endret 2. mars 2007 av IrritumStarbreeze Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Lagde du denne tråden av en grunn, eller kun for å provosere troende som besøker denne kategorien av forumet? Selv er jeg ikke troende, men ser ikke av den grunn ned på folk med tro. Hva man tror på, må være opp til enkelt personer. Jeg har mye tvil til det meste av vidunderne eller annet som måtte stå i bibelen, uten å kunne uttale meg for sterkt om dette, da jeg ikke har lest den. Dessuten er bibelen skrevet for 1600 år siden vel... At ting forandrer seg er helt naturlig. Tror ikke Jesus var så veldig kjent med Ipod eller TV Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg lagde den fordi religiøse provoserer skiten av meg. De er arrogante som faen, og tror de er noe bedre enn oss fordi de går rundt å ser på himmelen og tenker at der sitter det noen osv. De sitter altså med rumpa i været mesteparten av livet.. Altså, wtf.. pluss, de kriger og kriger, blir aldri ferdige. Det finnes også mange mange mange religioner hvor alle sier de er den rette, 100%.. Altså, LOL. Er det muuulig.. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Vel, jeg så i en tidligere tråd du har laget, der du argumenterer for hvorfor menn er bedre enn kvinner, og der brukte du et argument som lyder slik: For å legge til: Kvinnene ble skapt av menn. Adams ribbein ble til ei kvinne, kvinnen skulle også være underbelagt mannen og ære ham. Ser jeg det noen plass? Dobbeltmoralsk? Jepp... Og jeg må bare spørre? Hvorfor lagde du profil på diskusjon.no? Var det for å kunne skape kvalme? For såvidt jeg ser, er det det eneste du har utrettet til nå. Endret 2. mars 2007 av e-banez Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vel, jeg så i en tidligere tråd du har laget, der du argumenterer for hvorfor menn er bedre enn kvinner, og der brukte du et argument som lyder slik:For å legge til: Kvinnene ble skapt av menn. Adams ribbein ble til ei kvinne, kvinnen skulle også være underbelagt mannen og ære ham. Ser jeg det noen plass? Dobbeltmoralsk? Jepp... 8060860[/snapback] Meget dobbeltmoralsk. Det var for å understreke idiotien i religion.. Man må alltid ha to sider i en sak for å komme frem til en "vinner". Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Meget dobbeltmoralsk. Det var for å understreke idiotien i religion.. Man må alltid ha to sider i en sak for å komme frem til en "vinner". 8060868[/snapback] Det står ingenting i den posten jeg nevnte, om å bruke en annen side en ditt syn på saken. Måten det brukes på der, er for å vise din personlige mening. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvor masse SYKE ting finnes vel ikke i religion? Er du SYK I HODET om du er religiøs? Religiøse har generelt lavere IQ enn ateister og agnostikere, bare for å ha sagt det. Altså, et lite eksempel på syke ting i bibelen: Kvinner som går med 2 plagg skal brennes. Bare det gir meg frysninger. Bibelen trykker oss ned i søla. Den får oss til å føle oss som mindreverdige. Janteloven i utvidet versjon vil jeg kalle bibelen. Samme med koranen. Ikke bare det, men det er så omgjort gjennom tidene at det kan umulig være guds ord. Dessuten er religion roten til alt ondt i verden. Kvinnesynet er også helt sykt i religion. Pluss at bibelen og koranen og alle typer "skrifter" er så selvmotsigende at jeg må le! Det er et arbeid gjort av menneske gjennom mange tusen år. Jeg ser på det som en meget god historie, men det vi kan SE og HØRE og bevise VITENSKAPELIG, det motstrider det religiøse synet på livet. Så det er DITT valg: Tro det du ser eller tro på vandrehistorier. 8060764[/snapback] Det er sjelden jeg er så direkte som dette, men la gå: Er du mindre begavet? Hvor står det at kvinner som går med 2 plagg skal brennes? Og de bibelske selvmotsigelsene du snakker om må du vise meg. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg lagde den fordi religiøse provoserer skiten av meg. De er arrogante som faen, og tror de er noe bedre enn oss fordi de går rundt å ser på himmelen og tenker at der sitter det noen osv. De sitter altså med rumpa i været mesteparten av livet.. Altså, wtf.. pluss, de kriger og kriger, blir aldri ferdige. Det finnes også mange mange mange religioner hvor alle sier de er den rette, 100%.. Altså, LOL. Er det muuulig.. 8060842[/snapback] Du fremprovoserer heldigvis ingenting, men du styrker min tro på at gud for moro skyld skapte idioter og klovner til underholdning for oss andre. Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) OK! Here it comes! For det første - det er 2 forskjellige skapelsesberetninger i bibelen hvor begge angivelig er Guds ord. Hvorfor er de da så vidt forskjellige? Deretter - David ble terget til å ha folketelling, først står det at det er djevelen som terger, senere er det Gud selv som terger. Er Gud allmektig kan han se inn i fremtiden, se hvilke valg mennesket vil ta. Har du da fri vilje? Det er så mye mye mer. Til SLUTT, i en diskusjon med en kristen, vil den kristne ALLTID ende opp med "troen". Ingen bevis i noensomhelst grad, bare "troen". Tragisk.. jeg ler.. Endret 2. mars 2007 av IrritumStarbreeze Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg lagde den fordi religiøse provoserer skiten av meg. De er arrogante som faen, og tror de er noe bedre enn oss fordi de går rundt å ser på himmelen og tenker at der sitter det noen osv. De sitter altså med rumpa i været mesteparten av livet.. Altså, wtf.. pluss, de kriger og kriger, blir aldri ferdige. Det finnes også mange mange mange religioner hvor alle sier de er den rette, 100%.. Altså, LOL. Er det muuulig.. 8060842[/snapback] Du fremprovoserer heldigvis ingenting, men du styrker min tro på at gud for moro skyld skapte idioter og klovner til underholdning for oss andre. 8060917[/snapback] ET LYSENDE EKSEMPEL PÅ ET KRISTENT, NEDVERDIGENDE SYN PÅ DE "FORSKJELLIGE". "Elsk din neste som deg selv" MY ASS! Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ta å endre tittelen på tråden du, ellers blir den stengt før du rekker å skrive flere provoserende innlegg Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg lagde den fordi religiøse provoserer skiten av meg. De er arrogante som faen, og tror de er noe bedre enn oss fordi de går rundt å ser på himmelen og tenker at der sitter det noen osv. De sitter altså med rumpa i været mesteparten av livet.. Altså, wtf.. pluss, de kriger og kriger, blir aldri ferdige. Det finnes også mange mange mange religioner hvor alle sier de er den rette, 100%.. Altså, LOL. Er det muuulig.. 8060842[/snapback] Du fremprovoserer heldigvis ingenting, men du styrker min tro på at gud for moro skyld skapte idioter og klovner til underholdning for oss andre. 8060917[/snapback] ET LYSENDE EKSEMPEL PÅ ET KRISTENT, NEDVERDIGENDE SYN PÅ DE "FORSKJELLIGE". "Elsk din neste som deg selv" MY ASS! 8060945[/snapback] Å elske sin neste er ikke det samme som å akseptere tusseskap. Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes. Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Fortsetter vi diskusjonen nå, vil du ende opp med "troen". "Jamen jeg har jo Gud, hva mer kan jeg be om?". Bibelen som kilde er bare idioti. Jeg tror mer på ringenes herre, den kan dokumenteres bedre enn bibelens påstander. Snakk til ham og få et svar. It never happens.. Innbilning er det. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OK! Here it comes! For det første - det er 2 forskjellige skapelsesberetninger i bibelen hvor begge angivelig er Guds ord. Hvorfor er de da så vidt forskjellige? Deretter - David ble terget til å ha folketelling, først står det at det er djevelen som terger, senere er det Gud selv som terger. Er Gud allmektig kan han se inn i fremtiden, se hvilke valg mennesket vil ta. Har du da fri vilje? Det er så mye mye mer. Til SLUTT, i en diskusjon med en kristen, vil den kristne ALLTID ende opp med "troen". Ingen bevis i noensomhelst grad, bare "troen". Tragisk.. jeg ler.. 8060931[/snapback] Det er ikke to forskjellige skapelsesberetninger. Det er en. Den andre er historie om Adam, Eva og Edens hage. Oversettelsen om David og folketellingen en i den norske Bibelen feil. Men jeg regner med at med en person som deg, som er så fast bestemt på å hate Bibelen, nytter det ikke å bevise noe som helst. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fortsetter vi diskusjonen nå, vil du ende opp med "troen". "Jamen jeg har jo Gud, hva mer kan jeg be om?". Bibelen som kilde er bare idioti. Jeg tror mer på ringenes herre, den kan dokumenteres bedre enn bibelens påstander. Snakk til ham og få et svar. It never happens.. Innbilning er det. 8060991[/snapback] Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes. Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 OK! Here it comes! For det første - det er 2 forskjellige skapelsesberetninger i bibelen hvor begge angivelig er Guds ord. Hvorfor er de da så vidt forskjellige? Deretter - David ble terget til å ha folketelling, først står det at det er djevelen som terger, senere er det Gud selv som terger. Er Gud allmektig kan han se inn i fremtiden, se hvilke valg mennesket vil ta. Har du da fri vilje? Det er så mye mye mer. Til SLUTT, i en diskusjon med en kristen, vil den kristne ALLTID ende opp med "troen". Ingen bevis i noensomhelst grad, bare "troen". Tragisk.. jeg ler.. 8060931[/snapback] Det er ikke to forskjellige skapelsesberetninger. Det er en. Den andre er historie om Adam, Eva og Edens hage. Oversettelsen om David og folketellingen en i den norske Bibelen feil. Men jeg regner med at med en person som deg, som er så fast bestemt på å hate Bibelen, nytter det ikke å bevise noe som helst. 8060999[/snapback] For svake argumenter. Les selv, Guds ord, svart på hvitt. Det som er så tragisk med troende er at de er ikke mottagende for NOEN nye impulser. Det er bare rett fram Bibelen som er det rette, og den er FULL av smutthull som kan knekke den lett om det ikke var for Gud. Jeg kan si at det finnes en gud som heter Troll Pikkulfsen. Ingen kan motbevise det, og jeg kan i tillegg lage en god historie rundt han, som bibelen. Men vil til slutt ende opp med "troen". Jeg ler av dere. Dere vil bli skuffet.. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OK! Here it comes! For det første - det er 2 forskjellige skapelsesberetninger i bibelen hvor begge angivelig er Guds ord. Hvorfor er de da så vidt forskjellige? Deretter - David ble terget til å ha folketelling, først står det at det er djevelen som terger, senere er det Gud selv som terger. Er Gud allmektig kan han se inn i fremtiden, se hvilke valg mennesket vil ta. Har du da fri vilje? Det er så mye mye mer. Til SLUTT, i en diskusjon med en kristen, vil den kristne ALLTID ende opp med "troen". Ingen bevis i noensomhelst grad, bare "troen". Tragisk.. jeg ler.. 8060931[/snapback] Det er ikke to forskjellige skapelsesberetninger. Det er en. Den andre er historie om Adam, Eva og Edens hage. Oversettelsen om David og folketellingen en i den norske Bibelen feil. Men jeg regner med at med en person som deg, som er så fast bestemt på å hate Bibelen, nytter det ikke å bevise noe som helst. 8060999[/snapback] For svake argumenter. Les selv, Guds ord, svart på hvitt. Det som er så tragisk med troende er at de er ikke mottagende for NOEN nye impulser. Det er bare rett fram Bibelen som er det rette, og den er FULL av smutthull som kan knekke den lett om det ikke var for Gud. Jeg kan si at det finnes en gud som heter Troll Pikkulfsen. Ingen kan motbevise det, og jeg kan i tillegg lage en god historie rundt han, som bibelen. Men vil til slutt ende opp med "troen". Jeg ler av dere. Dere vil bli skuffet.. 8061023[/snapback] Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes. Lenke til kommentar
IrritumStarbreeze Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 I will. Just give me a sec, I don't quite remember the chapters. Jeg har flere år på DTS (Disippel Trening Skole) og bibelskole, så jeg vil si jeg har grunnlag nok for å være ateist. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 I will. Just give me a sec, I don't quite remember the chapters. Jeg har flere år på DTS (Disippel Trening Skole) og bibelskole, så jeg vil si jeg har grunnlag nok for å være ateist. 8061041[/snapback] Ta heller å dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes. Lenke til kommentar
jesse Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 I will. Just give me a sec, I don't quite remember the chapters. Jeg har flere år på DTS (Disippel Trening Skole) og bibelskole, så jeg vil si jeg har grunnlag nok for å være ateist. 8061041[/snapback] Dette blir svak argumentering av IrritumStjernebris. Dokumenter dine påstander om at Bibelen sier at kvinner i 2 plagg skal brennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg