Skavold Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Eventuelt ta en tur til bilforhandleren din, eller forsikringsselskapet og krev en gratis ... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så rebelsk av enkelte å protestere mot påbudet. Ned med autoriteter, opp med dødsulykkene! Jeg krysser fingrene for at dere ikke må gå ut av bilen langs veien en mørk vinternatt, for jeg unner ingen å kjøre dere ned fordi de ikke så dere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Er det så farlig og bli påkjørt litt da? Er vel for faen ikke noen sytete grinunge! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Er det så farlig og bli påkjørt litt da? Er vel for faen ikke noen sytete grinunge! 8070711[/snapback] Skal huske det når jeg spyler deg ut av grillen min en dag Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 PS; hadde jeg ikke hatt på meg belte den dagen, så hadde jeg nok sittet her og plystret til hver en "s" jeg sa, og levd på suppe en god stund. 8068341[/snapback] Det er mang en bilfører og trailersjåfør som kan prise seg lykkelig over at de lever fordi de lot være å bruke bilbelte. Så rebelsk av enkelte å protestere mot påbudet. 8070703[/snapback] Så modig av enkelte å kritisere de som protesterer. Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det er mang en bilfører og trailersjåfør som kan prise seg lykkelig over at de lever fordi de lot være å bruke bilbelte. Og enda flere kan prise seg lykkelig fordi de brukte belte.... Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 jeg har vært med på å totalvrake to biler, og i den andre ulykken hadde beltet bare bydd på problemer.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 jeg har vært med på å totalvrake to biler 8076227[/snapback] Kanskje på tide å ta et hint Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) jeg har vært med på å totalvrake to biler 8076227[/snapback] Kanskje på tide å ta et hint 8076255[/snapback] lol, ja, du kan så si.. har blitt flinkere til å bruke beltet, men jeg liker det ikke, det er i veien og ikke noe særlig komfortabelt. EDIT: oi, dette var jo refleksvest tråden, hvordan kom vi inn på bilbelte? Endret 4. mars 2007 av toro2 Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nå sporer jo dette totalt av topic, men belte plager absolute ikke meg, kan skjønne at postbud o.l ikke bruker det hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ok. så behøver jeg ikke å kjøre med refleksvesten på. Er det noe lurt sted å ha vesten? Går det ann å legge den under lokket på rattet, slik at den spretter ut sammen med airbaggen? Da har jeg den tilgjengelig når jeg trenger den, samtidig som den er ryddet bort når jeg ikke har behov for den... Superman 8067956[/snapback] Synes dette høres ut som en interessant løsning ...Ta patent for svarte Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det fungerer jo bra om man punkterer, f. eks. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Om du punkterer er det bare å dra av veien og inn i noe hardt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Bare for å nevne det liksom, så fikk alle ansatte hos oss utdelt refleksvester til å ha bilen i dag Kan kanskje være verdt å nevne for arbeidsgiver? Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Godkjent....? Godt det ikke ble byrakrati rundt det. Hvor vanskelig kan det være? Gul vest med litt refleks foran og bak holder vel. Jeg kjøpte en på Rimi til 30 kr og la under setet. Regner ikke med å se den mer, den ligger vel godt der. Jeg har aldri stoppet på motorveien og gått ut av bilen, så det er sikkert 10 år før jeg får bruk for den. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 perjohan, og nettopp derfor skal man ha en godkjent vest. På grunn av holdbarhet på refleksen etc. ^^ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Bare for å nevne det liksom, så fikk alle ansatte hos oss utdelt refleksvester til å ha bilen i dag Kan kanskje være verdt å nevne for arbeidsgiver? 8116058[/snapback] Kan jo hende at noen arbeidsgivere spekulerer i en naturlig nedbemanning ... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 perjohan, og nettopp derfor skal man ha en godkjent vest. På grunn av holdbarhet på refleksen etc. ^^ 8129463[/snapback] Så refleksen lyser ikke etter ti år om du betaler 50 kroner, ikke 30 (eller noe sånt)? Du er blitt lurt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Wow, saklig. Nei, men faren for at den ikke fungerer som den skal om ti år om du bare kjøper en "gul vest med litt refleks foran og bak" er endel større enn om du kjøper en vest med de rette godkjenningene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Wow, saklig. Nei, men faren for at den ikke fungerer som den skal om ti år om du bare kjøper en "gul vest med litt refleks foran og bak" er endel større enn om du kjøper en vest med de rette godkjenningene. 8132380[/snapback] Eg vil heller bekymre meg for hvor godt den fungerer i neste uke når man bruker den enn om hvor godt den fungerer om ti år... når den er slitt.... og kastet... Noen som vet hvor mye refleksmateriale svekkes over tid da? Man har vel ikke mer en 5 år reklamasjonsrett på en slik vest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå