Gå til innhold

HD oppløsning på PS2 spill

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hørt at enkelte PS2 spill støtter HD oppløsning, som 720p og 1080i om man bruker komponent kabel. Nå har jeg kjøpt meg en komponent kabel, og lurer på om noen har link til en site som lister opp hvilke spill som støtter hvilke oppløsning, og må jeg velge oppløsning, eller vil spillet selv oppskalere til den riktige oppløsningen?

Hvilken oppløsninger støtter for eksempel Final Fantasy 12? Eller er det slik at komponent kabler kun gir 480p?

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er bare oppskalering det er snakk om, men er ikke 100% sikker

8060725[/snapback]

Ja jeg tror det er kun snakk om oppskalering, men jeg regner med at PAL versjonene ikke støtter det engang, så det beste man kan håpe på med et PAL spill er vel 480p.

Lenke til kommentar

Jeg Kjøpte denne kabelen fra modnet.no http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...caca827917f0d14

da den offisielle kabelen ikke var på lageret, og den som de kaller for "proffversjon" (som man jo ser er klart bedre), ikke var mulig å kjøpe, før idag (eller igår, jeg bestilte på Onsdag) :roll:

Merker nærmest ingen forskjell når jeg bruker den kabelen jeg kjøpte fra kompositt kabelen som følger med PS2, dette var nærmere 300 kroner (med frakt og piss og møkk) rett i dass. :(

Lenke til kommentar

Kan tipse om at Burnout Revenge ser meget bra ut selv på stor tv. Har en 42 plasma og vil si at dette er et av bilspillene som ser best ut. Er ikke så grove pixler som i enkelte andre, feks som i NFS Carbon eller GT4.

Lenke til kommentar
Kan tipse om at Burnout Revenge ser meget bra ut selv på stor tv. Har en 42 plasma og vil si at dette er et av bilspillene som ser best ut. Er ikke så grove pixler som i enkelte andre, feks som i NFS Carbon eller GT4.

8063340[/snapback]

Har ikke prøvd burnout på hdtv, men testet GT4 på 720p TV, og det så veldig bra ut syns jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...