Gå til innhold

Oppgradering av AMD basert pc

Anbefalte innlegg

Asus a8n-sli

AMD 3500+

500W PSU

Gainward 6600GT Golden sample

WD250GB HD

2*512 Kingston Value ram

Leverte inn skjermkortet til retur idag pga en garanti sak, og kan derfor vente å få velge et nytt skjermkort, og betale mellomlegget. Tenkte derfor at jeg skulle kjøre litt andre oppgraderinger. Hva bør jeg da satse på? Har ikke penger til å kjøpe i det store og lange, men slik jeg ser det, så kan jeg gjennomføre noen oppgraderinger på RAM,CPU og skjermkort. Hvor høyt bør jeg da sette listen? Spiller litt cs, pluss at jeg jobber mye med programmer som photoshop o.l. Ram ser jeg nesten som en selvfølge, men noen kan gjerne peke meg litt mer i riktig retning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F.eks 2GB GeiL Value Ram.

Oppgrader til dualcore prosessor, kansje Opteron?

Skjermkort: GeForce 7900GT, eller 7950GT. Eventuelt Radeon X1950GT, eller X1950 Pro

X1950 Pro er det beste kortet til under 2000,- kr nå.

Nå skal nVidia komme med GeForce 8300, og 8600 serien skjermkort denne månden (var det mars, eller april?). Så kansje du skal vente litt?

(rettelser av skrivefeil, og tilføyelse)

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Den PC'en du har er ikke så dårlig den. Ville kanskje oppgradert minnet til 2GB, enten ved å bytte ut de to 512MB brikkene du har, eller kjøpe to til. Skjermkortet bør absolutt oppgraderes. Ellers kan du vurdere å oppgradere prosessor til Dualcore, men bare hvis du har programmer du bruker som vil dra nytte av det. (CS og Photoshop drar nok ikke nytte av Dualcore) Du kan jo vurdere en ny harddisk hvis du trenger mer plass, Samsung sin 500GB disk kommer veldig bra ut i tester.

Ser ikke poenget i å oppgradere mer enn det jeg har nevnt ovenfor, da er det bedre å kjøpe en helt ny pc og kanskje prøve å selge den du har.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
F.eks  2GB GeiL Value Ram.

Oppgrader til dualcore prosessor, kansje Opteron?

Skjermkort: GeForce 7900GT, eller 7950GT. Eventuelt Radeon X1950GT, eller X1950 Pro

X1950 Pro er det beste kortet til under 2000,- kr nå.

Nå skal nVidia komme med GeForce 8300, og 8600 serien skjermkort denne månden (var det mars, eller april?). Så kansje du skal vente litt?

(rettelser av skrivefeil, og tilføyelse)

8070204[/snapback]

Takk. Får ikke skjermkortet, eller prisen for gavekortet før om 2 uker, så har litt tid. Burde jeg da selge den rammen jeg har for øyeblikket, eller ta den helt ut til 3 gb ram?

Den PC'en du har er ikke så dårlig den. Ville kanskje oppgradert minnet til 2GB, enten ved å bytte ut de to 512MB brikkene du har, eller kjøpe to til. Skjermkortet bør absolutt oppgraderes. Ellers kan du vurdere å oppgradere prosessor til Dualcore, men bare hvis du har programmer du bruker som vil dra nytte av det. (CS og Photoshop drar nok ikke nytte av Dualcore) Du kan jo vurdere en ny harddisk hvis du trenger mer plass, Samsung sin 500GB disk kommer veldig bra ut i tester.

Ser ikke poenget i å oppgradere mer enn det jeg har nevnt ovenfor, da er det bedre å kjøpe en helt ny pc og kanskje prøve å selge den du har.

8070306[/snapback]

Jeg har egentlig et stort behov for en "trygg harddisk" siden det er 3 gang jeg mister alle bildene mine. Har vurdert ekstern, men føler at jeg er akkurat like langt. Er det noen sikkerhet for at harddisken ikke krasjer? Prøver jeg å selge den jeg har tror jeg ikke jeg får mer enn maks 5000 for den. Vet at kjæresten min sin familie trenger ny pc, så kanskje jeg kan lure de. Sjofelt? Ja. Er det noe poeng i å oppgradere cpu? Har fått hint om AMD sin 3800 amd x2... Ellers, les svar over mht ram.

Lenke til kommentar

sikker hd lagring får du viss du kjøper en disk til , som er lik, og setter opp til speiling , da lagres den på 2disker ! da er du rimelig sikker tror jeg , viss du har mange disker raid5 ( er ikke sikker på alt raid ting , men tror det skal være riktig )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...