Lord Hassan Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Heisann, lurer på om noen her vet om mitt gamle hovedkort. MSI 815E Pro støtter 120 gb harddisker? Har sett på sida til msi, sendt mail etc. Men finner ikke noe, og har ikke fått svar på mail. Har nyeste bios. Noen som vet om det funker? har ikke råd til noe annet en harddisk i første omgang :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Er ikke sikker, Men mitt MSI815ep pro finner fint 100gb disken min. Du må kanskje oppdatere bios'en. Min bios versjon er 2/14/2001. Og det er på ata33 kontrolleren. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 jeg har ikke ep pro bare e pro. Har den biosen jeg oxo. Den du nevnte. Men er litt bittert å kjøpe harddisken så finner den den ikke. Hadde en kamerat som gjorde det. Ble hovedkort ram og cpu på han i samme slengen. SKulle gjort det jeg også, men har ikke råd nå. Og TRENGER harddisk :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Lord Hassan skrev (2002-12-08 23:21):jeg har ikke ep pro bare e pro. Har den biosen jeg oxo. Den du nevnte. Men er litt bittert å kjøpe harddisken så finner den den ikke. Hadde en kamerat som gjorde det. Ble hovedkort ram og cpu på han i samme slengen. SKulle gjort det jeg også, men har ikke råd nå. Og TRENGER harddisk :wink: Nei eg sa bare vilket eg har ikke at du hadde det kortet. Men er du sikker at du ikke finner noen info hos msi. Fant den hos msi hd support og nei du kan ikke ha større en 80GB disk på ditt hovedkort. Men mitt kan ha opp til 160GB Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 hohoh, takk skal du ha :wink: da har jeg ikke lett godt nok :wink:) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Lord Hassan skrev (2002-12-08 23:34):hohoh, takk skal du ha :wink: da har jeg ikke lett godt nok :wink:) Bare hyggelig, Liker å gjøre det når eg har tid. Har mye av det i helgene. Men du kan få linken til siden hos msi. http://www.msi.com.tw/program/support/hdd_...P=Archives&ID=4 Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Det er flere måter å løse dette på, så du trenger ikke å kjøpe nytt hovedkort. 1. Bruk software fra HD produsenten. Alle HD produsenter har egen software som gjør at du kan utnytte hele disken selv om hovedkortet/kontrolleren din ikke støtter så store disker. 2. Bruk w2k/XP/Linux. Dersom du skal ha den store disken som disk2, og bruker w2k/XP/Linux, kan du bare sette disken til NONE i bios og kjøre på (du må seff. bruke Disk Admin i w2k/XP, ikke fdisk). 3. Kjøpe ny kontroller. Disse kontrollerene har egen bios som tar seg av disken. Sjekk feks DENNE hos Komplett. Kostre bare 355,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå