Kent| Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vell.. skal lage ett avløsersystem på en båt, og jeg sliter litt.. er det noen som kan hjelpe litt? Saken er at vi er 10 mann, 2 skippere, og 8 "vanlige". Skipperne går 1:1, altså 4 uker på, og 4 uker fri, så kommer vi andre som har 5 uker på, og 3 uker fri... Noen som har ett oppsett av dette liggende? eller..? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvor mange mannskaper må båten ha til enhver tid? Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hvor mange mannskaper må båten ha til enhver tid? 8060535[/snapback] aha, glemte å skrive d. Båten må ha 6 ombord, hvis vi går 5 blir d jo 1:1 på alle... Men 6 er det optimale. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvilke oppgaver har de seks mann som må gjøres, og kan kanskje noen oppgaver fjernes, eller gjøres på andre måter? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg trenger mere opplysninger for å kunne hjelpe deg med en evnt. optimal turnusplan. Jeg har forøvrig ganske lang erfaring med slik planlegging. Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hvilke oppgaver har de seks mann som må gjøres, og kan kanskje noen oppgaver fjernes, eller gjøres på andre måter? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg trenger mere opplysninger for å kunne hjelpe deg med en evnt. optimal turnusplan. Jeg har forøvrig ganske lang erfaring med slik planlegging. 8062841[/snapback] Supert! Nei, må nok være 6 mann på, hele året. Det går an å være 5 stk, men vi baserer oss på 6 mann. Men 5 eller 6 uker på, hvor lenge kan være ha fritt da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vel, nå er det sånn at for å lage en god plan så må man vurdere antallet personer opp mot nødvendige gjøremål. Deretter så kan man sette antall personer/gjøremål opp i en matrise. Så jeg trenger alle opplysningene før jeg kan ha en mulighet til å hjelpe deg. Jeg antar at på båten så må dere ha en skipper, en maskinkyndig, en kokk, en matros osv. Hva driver dere med forøvrig? Fiske kanskje?? Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vel, nå er det sånn at for å lage en god plan så må man vurdere antallet personer opp mot nødvendige gjøremål. Deretter så kan man sette antall personer/gjøremål opp i en matrise. Så jeg trenger alle opplysningene før jeg kan ha en mulighet til å hjelpe deg. Jeg antar at på båten så må dere ha en skipper, en maskinkyndig, en kokk, en matros osv. Hva driver dere med forøvrig? Fiske kanskje?? 8063099[/snapback] Båten driver med fiske, vi må være: 1 skipper 1 maskinist 1 kokk 3 fiskere ombord til enhver tid. Utenom det vet jeg ikke helt hva mer jeg kan gi av info som er relevant. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Da gå jeg ut fra at alle unntatt skipper ikke er låst til bare en oppgave, dvs. kokken behøver ikke bare å lage mat, maskinisten sitter ikke bare å stirrer på stemplene osv? Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Det stemmer det. Maskinisten og kokken fungerer også som fiskere når det trengs... Og maskinisten (meg) sitter og tuller med dataen dagen lang... hihi Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det stemmer det. Maskinisten og kokken fungerer også som fiskere når det trengs... Og maskinisten (meg) sitter og tuller med dataen dagen lang... hihi 8063250[/snapback] Rom for effektivisering kanskje da? Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Nei, faktisk ikke... =) Å være på fiskebåt er 5% arbeid, resten er å slappe av... Men med 6 uker på, og 4 uker fri, og hvis det er 3 stk (skipper medregnes ikke) som går på fri, så blir det jo 1 som må være ombord lengere eller en som får mindre fri... hmm.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvis du ønsker hjelp fra meg så må du legge av deg de snodige holdningene. Du sier jo selv hvor meget tid du har til overs, så hvis du virkelig ønsker relativt proff hjelp, så forventer jeg relativt proff innstilling fra deg til forbedring. Jeg kan så gjerne lage et system, men da kan det hende at du selv må løfte ræva opp fra stolen oftere. Klarer du det? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det stemmer det. Maskinisten og kokken fungerer også som fiskere når det trengs... Og maskinisten (meg) sitter og tuller med dataen dagen lang... hihi 8063250[/snapback] Hehe, det skulle du ikke sakt. Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Okei... Det du prøver på er å effektivisere selve jobben ombord, det er ikke det jeg er på jakt etter. Jeg skal bare sette opp ett system dær 6 mann er på hele tiden, slik av 4 mann er på fritur, og at det er relativt like mye fritt på hver mann iløpet av ett år. Det jeg ikke helt klarer og pønske ut er om om det er best gå for 6 uker på sjøen, eller 5 uker på, for og få denne kabalen til og gå opp. Dessuten er det meldt uvær helt til søndag, så jeg har ikke en dritt og gjøre, og hvis du synes at mine snodige holdinger er helt uhørt, så foreslår jeg at du ikke hjelper meg med dette. Men hvis du hadde kommet med ett forslag hadde jeg satt stor pris på det. Mvh Kent Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du kan vær bra sikker på at jeg gidder ikke å hjelpe latsabber God seilas Lenke til kommentar
Kent| Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Du kan vær bra sikker på at jeg gidder ikke å hjelpe latsabber God seilas 8063800[/snapback] Ok du, jeg tror det er du som trenger en holdningsendring. Kan ikke akkurat kalle meg selv for lat... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Nei det gjør du ikke, det er jeg som kaller deg for latsabb Og by the way, du er såpass dust at du ber om hjelp for andre, der du trenger den mest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå