Oystein90 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei! Jeg er en som har veldig lite peiling på det meste med mekanisk. Men jeg har da en Suzuki TSX stående, som jeg gjerne kunne tenkt meg litt mer fart i. Har fått et tilbud på trim som inneholder: Sylinder, forgasser og effektanlegg. Men har forstått det slik at dette ikke er nok? Fikk denne meldinga av selger: "Ditte he ikkje nokke me fart å gjer...Då må du kjøpe andre drev...Det framme bytta du til større og det framme til et mindre... De du kjøpe me mej øke berre efekt/ytelse til moteren. Pris 900kr. (håpa du forstår sunnmørsk mobilspråk ) Må jeg gjøre det altså? hmm..hjelp meg! Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Du trenger også å skifte dyse. Dreve om er ikke nødvendig. Drev kan du bare endre hvor fort den akser og toppfart. Om du vil at den skal gå raskere i toppfart, går den saktere opp i fart. Om du vil at den skal akse raskere, går den saktere i toppfart ... Endret 2. mars 2007 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 vel med trimsylinder så går den bedre , men du må ha ny dyse ja og bør dreve opp et par hakk på frama drevet Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Litt feil der Peewee, hvis man skifter drev til større foran feks, for å oppnå større fart, kommer man kjappere oppi nevnt fart enn hvis man har drevet til aks. Selvfølgelig da man bruker tid på ting, som feks gire. 900kr er grei pris. I sylinderen så får du se om du finner noe riper, blå merker, røde merker ol. Er det merker , som feks riper du kan kjenne, ikke kjøp sylinderen. Lenke til kommentar
Henrik@@@ Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Riktig som Hurt sier. Gira blir "lenger" og man kan risikere ved feil dreving at man ikke klarer å dra ut giret maksimalt (Snakker erfaring ) Forgassern inneholder nok den dysa som trengs for den sylinderern viss det ikke er brukt på noe annet. Men det med omdysing er en feeling. Sjekk stempelringer osv, kan være fucka. Hvor stor er sylinderen? Ved 80 ccm ville jeg anbefalt trimveiv i tillegg og nye lager Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Riktig som Hurt sier. Gira blir "lenger" og man kan risikere ved feil dreving at man ikke klarer å dra ut giret maksimalt (Snakker erfaring ) Forgassern inneholder nok den dysa som trengs for den sylinderern viss det ikke er brukt på noe annet. Men det med omdysing er en feeling. Sjekk stempelringer osv, kan være fucka. Hvor stor er sylinderen? Ved 80 ccm ville jeg anbefalt trimveiv i tillegg og nye lager 8062442[/snapback] Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Kan jeg få opp farten på mopeden uten å kjøpe trim? sylinder, forgasser osv Kan en båre hull i den opprinnelige sylinderen..? hmm..synst jeg hørte det en plass.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Kan jeg få opp farten på mopeden uten å kjøpe trim? sylinder, forgasser osvKan en båre hull i den opprinnelige sylinderen..? hmm..synst jeg hørte det en plass.. 8092651[/snapback] går vel and , men det er vel så lite at det ikke vil gi noen effekt. ikke drep meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du kan porte, borre og litt til. Se på mopedportalen.com for mer utfyldene info. Lenke til kommentar
rxlover Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 hmm efekt annlegget hjelper hvertfall på, ta ut plomberinga å så går den vell 80 - 90?? jeg vet ikke noe særlig om disse tsx'ene Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 TSX er vel luftavkjølt å da hjelper det lite med effektanlegg , så kommer neppe oppi en san fart med så lite trim. Lenke til kommentar
rxlover Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 ahh;) kan ikke så mye om disse TSX'ene jeg:P men da lærte jeg det!! Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 TSX er vel luftavkjølt å da hjelper det lite med effektanlegg , så kommer neppe oppi en san fart med så lite trim. 8141475[/snapback] Hvor fjønn er du? Selvfølgelig hjelper det med effektanlegg,husker ikke åssen jeg hadde på min tsx men fikk den opp i 80 lett... Det har ikke no og si om det er luftavkjølt når du skal ha effektanlegg! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 hjelper det lite med effektanlegg , 8141475[/snapback] sier ikke at det ikke hjelper , men at det hjelper lite , da du vil få nesten samme fart med uplombert orginal anlegg. Lenke til kommentar
BuskMann123 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Du trenger også å skifte dyse. Dreve om er ikke nødvendig. Drev kan du bare endre hvor fort den akser og toppfart. Om du vil at den skal gå raskere i toppfart, går den saktere opp i fart. Om du vil at den skal akse raskere, går den saktere i toppfart ... 8060630[/snapback] Man trenger jo ikke å skifte dyse når man har storgasser... Men du bør ha et powerfilter, slik at mopeden får nok luft i forhold til bensin.. Dette med å bytte drev har med utveksling å gjøre. Vist du vil at mopeden skal gå fortere, anbefaler jeg å dreve om. Da slipper du å tyne mopeden med høyt turtall over lengre tid. Kan noen i det heletatt forklare hva Vann- og luftavkjøling har med effektanlegg å gjøre?! Gleder meg til svar på dette punktet.. Lenke til kommentar
BuskMann123 Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kan jeg få opp farten på mopeden uten å kjøpe trim? sylinder, forgasser osvKan en båre hull i den opprinnelige sylinderen..? hmm..synst jeg hørte det en plass.. 8092651[/snapback] Du kan file utblåsningen på cylinderen, slik at eksosen kommer lettere ut. Min TSX gikk ca. 80 bare med filet utblåsning og storgasser. Men jeg anbefaler ikke å gjøre d selv, vist du ikke vet hva du gjør. Du kan fort ødelegge sylinderen på dette. Jeg synes og huske at TSXen var 80ccm originalt, så plomberingen ligger i cylinderen. Ikke slik som de fleste nye mopeder, som har plomben i kneet på eksospotta. Dette er den store årsaken til at effektpotte ikke fungerer så bra på denne mopeden før du har filet utblåsningen. Men jeg gleder meg fortsatt til å få høre sammenhengen mellom luftavkjøling og effektanlegg. Kansje dere kan lære meg noe. Hadde ikke vært første gangen... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 TSX går røv dårlig uansett. Hva Luftavkjølt og vannavkjølt har som er anderledes som gjør at luftavkjølt suger med effektpotte vet jeg ikke, men jeg har selv hatt flere luftavkjølte sykler, og det er ikke mye å tjene på iforhold til org potte. nå har jeg hatt am6 som vannavkjølt bare, maskinene der går greit med potte bare, ca 80-90, mens Rmx feks, som er vannavkjølt går ikke noe bra med effektpotte. Er ikke om det er vannavkjølt eller luftavkjølt det står på , men heller om det er noe maskin messig antar jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå