Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?

Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

• Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner ett alternativ på den der avstemningen:

Røyking hører ikke hjemme i bil uansett!

En typisk personbil har i størrelsesorden tre kubikkmeter luft på deling for inntil fem personer. Selv om biler har friskluftanlegg og kan ha rimelig god gjennomstrømming, er det ganske absurd å forbruke oksygen i lufta i et så lite rom med å brenne plantemateriale. Blir det lite oksygen i kupeen, blir føreren trøtt og ukonsentrert, uavhengig om det er føreren selv eller noen i baksetet som røyker. Og jeg vil gjerne slippe å møte førere som er sløve pga. oksygenmangel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes egentlig ikke det setter seg så veldig jeg? Har en kamerat som er storrøyker, og innimellom får han røyke i bilen. Selvfølgelig med vinduet åpent. Har aldri satt seg noe lukt i min bil. Men i kameraten min sin bil derimot, der lukter det helt jævlig. Jeg ville aldri kjøpt en bil med røyklukt i.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Røyking i bilen er en uting. På et så lite område som inni en bil, legger jo røyken seg tykk som tåke i hele bilen, og alt av interiør vil begynne å lukte vondt etterhvert. Greit for de som kjører alene i egen bil, men om det er andre mennesker i bilen synes jeg de skal ta hensyn. Smoking kills...

so does everything else..

alt er jo farlig nå for tiden..

men røyking i bil er greit, så lenge man har vindu oppe..

Endret av boms__
Lenke til kommentar

Kommer egentlig an på hvor gammel bilen er. Jeg har for øyeblikket ikke lappen, men jeg kjører opp i september/oktober en gang, og da skal jeg kjøre en -89 Mitsubishi Galant. En ganske gammel bil, altså. Den kommer jeg mest sannsynlig til å røyke i, men da alltid med vinduet åpent.

Lenke til kommentar

Jeg røyker i bilene mine hver eneste dag. Men jeg bruker ikke askebegeret (i ene bilen har jeg til og med tatt det ut), og jeg har alltid vinduet åpent.

Jeg merker ikke at det lukter røyk i bilen, og jeg har aldri fått noen kommentarer om at det lukter røyk heller.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt bil og noen dro opp en kreftpinne der, hadde de sannelig fått en rask utgang fra den bilen.

At andre røyker i sin egen bil får jeg ikke gjort noe med, men visst avskyr jeg det. Mormora mi røyker som et svin, gjerne en hel biltur på 1 time, og må sitte der i den stanken. Hater det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...