Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?

Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

• Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52

Anbefalte innlegg

Hvis jeg klarer å stå 20 min i 20 minus å vente på bussen kl 7 om morgenen, for så og bruke lang tid på å få tilbake varmen.

Da burde vel dere klare 5 min med åpent vindu for så og varme opp bilen igjen?

det er lissom mye av poenget med å ha bil.. SLIPPE Å FRYSE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer ikke i min bil, helst ikke når jeg er med i det hele tatt. Setter seg jo i klær og blir dårlig hvis jeg sitter i lengre tid i en bil hvor en røyker. Likevel gidder jeg ikke mase på vedkommende hvis det er hans bil, turen er kort og jeg ikke kjenner han noe særlig.

Lenke til kommentar
Skjer ikke i min bil, helst ikke når jeg er med i det hele tatt. Setter seg jo i klær og blir dårlig hvis jeg sitter i lengre tid i en bil hvor en røyker. Likevel gidder jeg ikke mase på vedkommende hvis det er hans bil, turen er kort og jeg ikke kjenner han noe særlig.

8419414[/snapback]

Er enig med deg der, gidder heller ikke å si noe, men foretrekker at dette ikke skjer

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Nå har jeg som dere kanskje vet fått den nye bilen... Den bilen skal det aldri noensinne fyres opp noe som helst annet enn motoren :)

Tar jeg noen i å røke i bilen min, så sparker jeg dem rett ut, og krever penger til rens av røyklukt.

Nybil lukten vil jeg ha så lenge som mulig... :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg som dere kanskje vet fått den nye bilen... Den bilen skal det aldri noensinne fyres opp noe som helst annet enn motoren :)

Tar jeg noen i å røke i bilen min, så sparker jeg dem rett ut, og krever penger til rens av røyklukt.

8419477[/snapback]

Sant sant. Har du tatt noen å fyre opp en røyk i bilen da? Selv har jeg aldri opplevd det, for folk spør jo først. Skal være rimelig frekk å bare fyre opp en røyk i en annens bil uten å spørre først.

Lenke til kommentar

8419477[/snapback]

Sant sant. Har du tatt noen å fyre opp en røyk i bilen da? Selv har jeg aldri opplevd det, for folk spør jo først. Skal være rimelig frekk å bare fyre opp en røyk i en annens bil uten å spørre først.

8419587[/snapback]

Stort sett så er det vel kun jeg og madammen som kjører denne bilen, så det blir nok sikkert aldri ett problem, men vi er enige om at røyk er totalforbudt i bilen.

Nei... ingen som har fyrt opp sneipen i min bil ennå.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
om man ligger i 80km\t og har vindue oppe så blir det for 40 effektive minusgrader, å da blir det fort jævli kaldt

8396844[/snapback]

Det blir jo ikkje 40 effektive minusgrader inni bilen då. Du har varmeapparatet på og vindauga litt oppe mens du røyker. Er ikkje snakk om å rulle ned alle fire og få full gjennomtrekk heller. Sjølvsagt er det ikkje noko greit å rulle ned vindauga i regn og snøvær.

Lenke til kommentar
Burde kanskje forandre litt på pollen?

Slik som alternativene er nå virker det som om røykere tar den første og beste sjangsen til og ødelegge hvemsomhelst sin bil...

Kanskje ha med noe som "Ikke uten og spørre"

8419625[/snapback]

Må si meg litt enig i at formuleringen var litt uheldig. Jeg røyker feks hvorsomhelst så lenge det er lov etter norges lover, eller greit for huseier/bileier/båteier eller hva det måtte være.

Jeg kan ikke sjønne at dette virkelig skal være noe stort problem? Tiden er over da far leste eventyr for barna med en sigar i munnen, eller langrennsløpere sto på startstreken med sneipen i kjeften. I dag er det vel svært få som bare tar seg til rette med røyking, uten å avklare at det er i orden først. Jeg kjenner i alle fall ingen.

Så dere som snakker om å "ta noen" i å røyke i bilen, må jo ha dårlige venner, eller ha store kommunikasjonsproblemer.

Lenke til kommentar
Blir utrolig lei av at jeg må stoppe 3 ganger i timen så at røyksugne folk skal ta seg en røyk.

8461365[/snapback]

Det er ingen som dør av noen timer uten røyk.

8461535[/snapback]

Ingen som dør av å holde seg noen timer om de må på do heller! Men selv velger jeg da å være så lite egoistisk at jeg lar andre få sine behov selv om dette påfører meg ulempen av å komme frem litt senere. Må bare si at i den grad man kan generalisere fremstår ikke-røykere som svært lite tollerante i argumentasjonen...

Hvis det ikke plager han at noen røyker i bilen, er det vel ingen grunn til å forby det heller. Og han forutsetter vindu/tak åpen, og da utgår luktargumentet, og det eneste som står igjen av argumenter er intolleranse ;)

Lenke til kommentar
Blir Ingen som dør av å holde seg noen timer om de må på do heller!  Men selv velger jeg da å være så lite egoistisk at jeg lar andre få sine behov selv om dette påfører meg ulempen av å komme frem litt senere. Må bare si at i den grad man kan generalisere fremstår ikke-røykere som svært lite tollerante i argumentasjonen...

For ordens skyld kan jeg tilføye at jeg røyker selv, men jeg ser ikke på det som en menneskerett å utføre den aktiviteten der jeg måtte finne det for godt uten å ta hensyn til andre. Noen ganger drar jeg også på sydentur med fly som kan innebære ganske mange timer uten røyk uten at jeg set det som noe stort problem.

Poenget mitt var at vi røykere må ta hensyn til andre, og det har de fleste av oss forstått etterhvert.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Blir Ingen som dør av å holde seg noen timer om de må på do heller!  Men selv velger jeg da å være så lite egoistisk at jeg lar andre få sine behov selv om dette påfører meg ulempen av å komme frem litt senere. Må bare si at i den grad man kan generalisere fremstår ikke-røykere som svært lite tollerante i argumentasjonen...

For ordens skyld kan jeg tilføye at jeg røyker selv, men jeg ser ikke på det som en menneskerett å utføre den aktiviteten der jeg måtte finne det for godt uten å ta hensyn til andre. Noen ganger drar jeg også på sydentur med fly som kan innebære ganske mange timer uten røyk uten at jeg set det som noe stort problem.

Poenget mitt var at vi røykere må ta hensyn til andre, og det har de fleste av oss forstått etterhvert.

8463637[/snapback]

Da er vi eninge om poenget ditt i alle fall, og dette mener jeg også skjer i dag, at røykere tar hensyn mener jeg. Det har skjedd fantastisk mye rundt dette de siste 10-20 årene, men jeg syns det av og til går for langt, og dermed i mine øyne dreier seg om intolleranse eller moralisering. Dette er ikke positive egenskaper. Jeg beklager om jeg satte deg i bås, og atpåtil feil bås, og man skal jo være forsiktig med generalisering, det vet jeg godt, men syns altså bare at utsagn som "at ingen dør av det" er et utrolig dårlig argument for noe som helst her i livet. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke, har ikke noe behov for å røyke, men jeg synes det er 10ganger værre å sitte i en iskald bil enn å være ute i 20 minus.

+ at du vil få en mye høyer effektiv minus grad siden bilen mest sannsynlig er i bevegelse

8395186[/snapback]

Åpner du frontruta eller? Det er jo ikke verre enn å sette på vifter, samt lukke opp vinduet litt. Vinden kommer uansett ikke rett inn vinduet med en liten glipe.

Lenke til kommentar
Vet ikke, har ikke noe behov for å røyke, men jeg synes det er 10ganger værre å sitte i en iskald bil enn å være ute i 20 minus.

+ at du vil få en mye høyer effektiv minus grad siden bilen mest sannsynlig er i bevegelse

8395186[/snapback]

Åpner du frontruta eller? Det er jo ikke verre enn å sette på vifter, samt lukke opp vinduet litt. Vinden kommer uansett ikke rett inn vinduet med en liten glipe.

8467079[/snapback]

Jeg røyker ikke så jeg slipper nok å åpne noen vinduer, om jeg hadde røyket så hadde jeg sikkert røyket i bilen, mest fordi det er så sykt dårlig varmeapperat i den :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...