Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?

Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

• Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52

Anbefalte innlegg

Tips for røyking i bil er som bla eilertsen har vært inne på;

1. Aldri sneiper i askebeger.

2. Aldri røyk uten vinduet nede.

3. Ungå røyking i stillestående kø.

4. Ikke bruk sigarett tenner (blankt askebeger og ubrukt tenner gjør seg ved salg)

8167072[/snapback]

1: Never

2: Never

3: Kjører nesten aldri i kø, men når jeg først gjør det, må jeg ha røyk!

4: Sigarett tenneren fungerer ikke.

Har aldri fått en klage på at det lukter røyk i bilen.

Har tilogmed spurt et par ikke-røykere, og de har jo følsom nese for sånt.

Edit:

Røyking i bil er kanskje en uting, men lukta går vekk om du vasker godt/tar forholdsreglene over.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Caddy Postet i dag, 12:20

3: Kjører nesten aldri i kø, men når jeg først gjør det, må jeg ha røyk!

He he, det er ikke bra Caddy, brudd på Tredje Bud!?. Men det kan jo i stor grad kompenseres med å holde røyken nær vinduet, samt korrekt viftebruk :D .

En bil er jo som skapt for å røyke i, bortsett fra en øde fjelltopp er det vel få steder man kan ta sin røyk uten at det sjenerer noen, og takket være ekstremt rask og kontrollerbar luftutskiftning, også uten at røyklukten setter seg noe nevneverdig.

Det eneste jeg ser som en uting med røyking i bilen, er at jeg har en lei tendens til å hive sneiper ut av vinduet, fremfor å putte de i en flaske eller liknende. Det inrømmer jeg at er en "uting" :)

Lenke til kommentar

Røyker selv i bilen min, men gjør det aldri i andres biler.

Passer på å ha vinduet åpent, men det blir lukt uansett.

Tar en grundig vask i ny og ned så går det helt fint.

Ingen som har sitti på har hittil klaget på lukt. :)

Hadde jeg kjøpt meg ny bil ville jeg aldri ha røyka i den.

Den jeg har nå var røyka i fra før.

Andre biler som jeg har hatt før har forblitt røykfrie, om dem var det ved kjøp.

Lenke til kommentar

Røyking i bil er greit så lenge man har vinduet litt åpent. Da kan selv en ikke-røyker få problemer med å kjenne røyklukt. Aksepterer at det ikke tolereres røyking i bil. Det ble en gang påstått at jeg hadde røykt i en ikke-røyker bil, noe jeg ikke hadde gjort. Men jeg hadde vel røykeånde og det stinka røyk fra klærne mine.

Hilsen bilrøyker.

Lenke til kommentar
Røyking i bil er bare dumt. Du får et gult røyklag på frontruta, lukta setter seg i trekk og seter, og du får merker i taket.

8272548[/snapback]

Det er flere som nevner dette med merker i taket, men jeg må være dum (jeg er jo tross alt en røyker ;) ) for jeg skjønner ikke hva dere mener. Har ikke sett så mye som et merke i taket på noen av de bilene jeg har hatt.

Jeg fikk derimot et merke PÅ taket på en MX-5 jeg lånte en gang, etter at en lastebilsjåfør kastet ut sneipen av vinduet uten å se seg for i en kø. Havnet selvfølgelig akkurat der hvor taket ligger når man kjører åpent, og selv om jeg var like kjapp som en tiger på jakt (dog ikke fullt så elegant :blush: ) så ble det et lite merke etter gloen.... :cry:

Hvis det er merker etter gloen dere sikter til, så må jeg bare si at hvis noen veiver så jævlig med armene når de kjører, så burde de tenke seg om 2 ganger før de setter seg bak rattet på en bil ! :roll:

Gult belegg på ruta..... herregud ! Hørt om å VASKE bilen noen gang, eller er du kanskje en av disse suicidale terror-syklistene ?

Lukt i trekk og seter får man ikke med cab og skinnseter :cool: .

At det er dumt å røyke skal ingen nekte for, men spar meg for påstander om at det er dummere å røyke i bil enn andre steder.... Blir for lamt !

Lenke til kommentar
At det er dumt å røyke skal ingen nekte for, men spar meg for påstander om at det er dummere å røyke i bil enn andre steder.... Blir for lamt !

8330843[/snapback]

Det å sitte og kjøre med en glødende pinne i hendene har sikkert ført til endel trafikkuhell uten at jeg har noen tall å vise til. Det er bare å se på alle bilene med glomerker i førersetet og tenke på febrilske førere som leter etter en glo mellom beina.

Jeg røyker litt selv, men aldri i bilen. Synes i grunn det er litt rart at det ikke er forbud mot å røyke når man kjører. Men det kommer nok...

Lenke til kommentar

Jeg røyker ikke, men sjeneres ikke av røyklukt. Jeg er langt fra fanatisk ikkerøyker. Likevel: Jeg vil aldri finne på å kjøpe en bil det har vært røykt i. Både pga lukta og pga belegget i taket og de uungåelige brente hullene i setene. Det er det ganske mange som mener. Også her i tråden, ser det ut som. Så for de som lurer på å røyke i bilen: Greit for meg, men det er du selv som reduserer bruktbilverdien på bilen din kraftig.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man kjøre rundt å reklamere for sin egen stupiditet. Hadde jeg vært røyker så hadde jeg kjøpt røyken i disket pose fra internett og unnlatt å røyke i andres nærvær.

Ser jeg folk som røyker så føler jeg meg bedre, men hvis jeg må unngå dem så får de høre det.

Det er derimot helt greit for meg at dere røyker inni bilene deres, da dør dere vel fortere, mtp at røyking er konsentrasjonsnedsettende ved bilkjøring. Noe andre har vært inne på før.

Lenke til kommentar
Ser jeg folk som røyker så føler jeg meg bedre, men hvis jeg må unngå dem så får de høre det.

lol, jeg tror du lyver. å snakke til kvinner og eldre menn teller ikke, hvis du virkelig vil gå rundt å skryte av at du lar folk "høre det", er du nødt til å konfrontere folk som meg, folk som ikke gidder å lytte til det du har å si..

Lenke til kommentar

skal heller aldri la noen få røyke i min bil, vis dei plent må ha seg ein blås så får dei stå uten for bilen, å da er det bare såvit dei sliper inn igjen me det same for dei lukter jo etter på, å lukta setter seg i bilen.

Eg kan ikkje fordra røyk å lukta som komer fra røyken, så det blir ikkje noe røyking i min bil dermed basta.

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett noe dokumentasjon på at det er farligere å røyke i bilen enn andre steder forresten :hmm: .

Det er nå samma så med mobil det, du må bruka henda til og holda røyken. Når du stumpe den så er det og farligt og sjå ned i askebegere. Så eg forstår ikkje at det skal vær så alt for ufarligt, ulyka kan komma.

Endret av Snufi
Lenke til kommentar
Hvorfor skal man kjøre rundt å reklamere for sin egen stupiditet. Hadde jeg vært røyker så hadde jeg kjøpt røyken i disket pose fra internett og unnlatt å røyke i andres nærvær.

Det er derimot helt greit for meg at dere røyker inni bilene deres, da dør dere vel fortere, mtp at røyking er konsentrasjonsnedsettende ved bilkjøring. Noe andre har vært inne på før.

8335713[/snapback]

Vi VET at vi er dumme, men vi vil jo ikke annet enn å advare andre om vårt nærvær. Så i stedenfor å rope og tute, så sender vi heller ut en ille-luktende røyk. Nesten som skunken.... :!:

Vil gjerne få nevne et par eksempler på ting som er mer konsentrasjonsnedsettende enn røyking:

- Tukle med stereoen (skifte CD, kanal eller stille på EQ)

- Reklameskilt (H&M, Billige jordbær)

- Skrikende jævla drittunger i baksetet

- Hånden til kjæresten din hvis den befinner seg litt nære, vel du vet hvor... ;)

- Sightseeing fra hovedveien mens man kjører i 15 km/t og peker, istedenfor å stoppe inntil siden.

- Samtale/krangel med passasjer(er)

Jeg kunne fortsatt leeeenge, men jeg tror og håper du skjønner poenget (dessuten må jeg på jobb nå).

Lenke til kommentar
Enn vist det er 20minus grader ute?

Hvis jeg klarer å stå 20 min i 20 minus å vente på bussen kl 7 om morgenen, for så og bruke lang tid på å få tilbake varmen.

Da burde vel dere klare 5 min med åpent vindu for så og varme opp bilen igjen?

Lenke til kommentar
Enn vist det er 20minus grader ute?

Hvis jeg klarer å stå 20 min i 20 minus å vente på bussen kl 7 om morgenen, for så og bruke lang tid på å få tilbake varmen.

Da burde vel dere klare 5 min med åpent vindu for så og varme opp bilen igjen?

8395076[/snapback]

Vet ikke, har ikke noe behov for å røyke, men jeg synes det er 10ganger værre å sitte i en iskald bil enn å være ute i 20 minus.

+ at du vil få en mye høyer effektiv minus grad siden bilen mest sannsynlig er i bevegelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...