Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om røyking i bilen?


Hva synes du om røyking i bilen?  

392 stemmer

  1. 1. Hva synes du om røyking i bilen?

    • Nei, ikke i min bil eller når jeg er med.
      233
    • Joda, jeg synes det er greit så lenge det ikke er i min bil.
      90
    • Jeg synes det er greit uansett hvem sin bil.
      17
    • Jeg røyker i min egen bil og i andres om det er greit for dem
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om noen røyker i sin egen bil går d greit nok, men vost noen prøver å tenne på en sig eller noe i bilen får de en fot i ræva å ute blir dem

8060172[/snapback]

Ikke pokker om noen skal ta med seg en glødende stinkepinne inn i min bil. Nå har jeg ikke lappen enda, men jeg har bil, og jeg veit åssen bilen blir stinkende hvis noen røyker i den. Og det skal jeg ikke ha noe av.

Prøver noen å tenne en sig er det rett ut. Sånn er det bare. Må nok har røyking forbudt skilt i bilen :tease:

Lenke til kommentar

Vel.. jeg røyker selv, men jeg har prøvd så godt jeg har kunnet hittil med å begrense dette til ett absolutt minimum.

 

Når jeg får den nye bilen (som kommer i slutten av mars.) så har jeg bestemt meg for å ikke røyke i bilen.

 

Selv jeg, som forøvrig ser på meg selv som en relativ heavy røyker, synes lukten røyken setter igjen i bilen ikke er bra.

Men er man avhengig og kjører langt. Feks. på ferie, så passer det seg ikke alltid og stoppe en gang i timen for å ta seg en blås, men jeg gjør dette så godt jeg kan.

 

Men som sagt, den nye bilen skal jeg ikke røyke i. Hvis jeg tar noen for å røyke i denne bilen kommer jeg seriøst til å tuppe dem så hardt i ræva at de kjenner smaken av tåfis!

 

Det er absolutt ingenting som slår nybilduften. Vertfall ikke når jeg har bestilt bilen med skinn interiør. Den lukten er bare helt fantastisk!

 

Jeg er også total motstander av Wounderbaum og andre godluktpreparater til bil. Dette gjelder faktisk også såpelukt. Jeg prøver så godt jeg kan å vaske bilen innvendig med microfiber og lunket vann.

 

Jeg kan rett og slett ikke fordra den wounderbaumlukten! Den er rett og slett forferdelig! Når jeg en sjelden gang er ute på byen, så hender det jeg tar pirattaxi hjem. Dette sparer jeg 150 kr. på. Men hvis de har wounderbaum i bilen, så betaler jeg gledelig 150 kr. ekstra for å ta en taxi.

Lenke til kommentar

Røyking i bilen er en uting. På et så lite område som inni en bil, legger jo røyken seg tykk som tåke i hele bilen, og alt av interiør vil begynne å lukte vondt etterhvert. Greit for de som kjører alene i egen bil, men om det er andre mennesker i bilen synes jeg de skal ta hensyn. Smoking kills...

Lenke til kommentar
Om noen røyker i sin egen bil går d greit nok, men vost noen prøver å tenne på en sig eller noe i bilen får de en fot i ræva å ute blir dem

8060172[/snapback]

 

 

Skulle vell egentlig vært en lov mot røyking i bilen , da med tanke på barn og dyr som er med.

Får bot for å prate i moben , men skulle sannelig vært en STOR bot til di som ræyker me barn i bilen !

Faen det værste jeg ser !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg kjøpte en bil som var under 1 år gammel, og som det var røykt bare litt i. Selv etter 6 år luktet det vondt i bilen, det gikk aldri bort.

 

De som absolutt vil kan gjerne røyke i sin egen bil, men ikke i min, og jeg kjøper ikke en "røket" bil igjen. Mente å lese en gang at røyking var mer forstyrrende for trafikksikkerheten enn mobiltelefon? Kanskje påby handsfree for røykere som kjører bil? Gjerne med katalysator?

Lenke til kommentar

Vi skulle bytte inn en 2006 Mondeo på en Audi forhandler. Da sa de at det kostet ca. 4000 for å fjerne røyklukt i bilen, da blei hele interiøret "sterilisert", så koster deg litt når du selger bilen, blir litt fratrekk om folk tørr å prute ;)

 

Sjøl røyker jeg i bilen, og de fleste passasjerene mine røyker de og til tider, så merker bilen lukter litt, men det kompenserer jeg med wounderbaum, ^^

Lenke til kommentar
Sjøl røyker jeg i bilen, og de fleste passasjerene mine røyker de og til tider, så merker bilen lukter litt, men det kompenserer jeg med wounderbaum, ^^

8067413[/snapback]

 

Håper jeg slipper å sitte på med deg noen gang :ermm: Må være den verste luktkombinasjonen noen gang.

Lenke til kommentar

Røyking i bilen lager helt sykt stygg lukt, kompensering med wonderbaum løser ingen ting. Har et lite tips til dere som røyker i bilen: ikke stump røyken i noe askebeger inne i bilen, det er sneipen som lager den strammeste lukta.

 

Røyking av sjåfør nedsetter trafikksikkerheten, derfor synes jeg det skulle vært forbudt.

Lenke til kommentar

Jeg røyker sjøl, og noe av det beste jeg visste var å ta meg en sigg på en lang kjøretur. Meget behagelig. Jeg har røyka i alle bilene jeg har hatt, men da jeg kjøpte 960'n for litt over 3 år siden, var det jevnt slutt. Det lukta fortsatt "volvo" (kjennere veit hva jeg snakker om her, hehe) i den og jeg satte beinet ned for meg selv. Har til dags dato aldri tatt en røyk i den bilen. Gjør heller som GigaFlow over her på lengre turer. Tar en stopp på et passende tidspunkt og tar en blås da. (Sigarettforbruk under kjøring ble plutselig redusert med omlag 95%, hehe)

 

Bilen har heller aldri sett en Wonderbaum (i motsetning til mine andre biler hvor jeg har hatt fler trær i speilet enn i en 5 måls skog).

 

Nå, som røyker, er mitt ståsted klinkende klart. Å la vær og røyke i bilen er absolutt og anbefale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Håper jeg slipper å sitte på med deg noen gang :ermm: Må være den verste luktkombinasjonen noen gang.

8068325[/snapback]

Altså, det er min bil, jeg gjør som jeg vil i min bil når det gjelder slikt, viss folk skal klage på røyklukt i bilen min kan de heller la hver, værre er det ikke.. Koser meg med røyken i bilen jeg..

 

 

Og det folk sier om at det er trafikkfarlig med røyking i bilen, det kan stemme til en viss grad, men med vinduet langt nede på sommeren er ikke det noe problem .. Røyker mest når bilen står stille ironisk nok, men sitter mest i bilen å røyker om vintern, om sommern er det jo digg å gå ut i sola å sette siste spikern inn i kista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...