Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har en eldre datamaskin jeg holder på med her Kabinettet er fra en Compaq maskin hvor det er sånn Usb og Firewire i front, jeg har ikke Firewire på HK, men kunne tenkt meg å kople Usb til fronten, har her to bilder som viser hvordan det er. Den saken jeg holder i handen, er en flatkabel som kommer ut i fra den usb greia og den tenkte jeg at jeg skulle modde på HK: Her er kontakten på Hovedkortet: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Tror ikke det blir bra. Man trenger twisted pair for å få full hastighet på USB 2, vanlig flatkabel blir ikke godt nok. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Tror ikke det blir bra. Man trenger twisted pair for å få full hastighet på USB 2, vanlig flatkabel blir ikke godt nok. 8060565[/snapback] Dette er ikke en vanlig flatkabel, den er litt mindre enn en Floppykabel, så utseendemessig er den ikke lik, kabelen var koplet orginalt på det hovedkortet jeg tok ut av Compaq maskinen, mens det hovedkortet jeg har satt inn ikke har samme tilkopling. Tviler på det er noe Usb 2.0 her. Hovedkortet ett MS6167 kjøpte jeg vel i 1999, kabinettet er rundt samme årgang kanskje litt nyere, men tror ikke det er noe USb 2.0 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det du har avbildet er helt vanlig flatkabel. Det bør fungere på USB 1. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 hadde en akkurat lik compaq jeg og en gang. 1 månde siden ca. der var det en vanlig tynn kabel(vanlig kabel for usb) er ikke det standard da? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Det du har avbildet er helt vanlig flatkabel. Det bør fungere på USB 1. 8062698[/snapback] Joda, men hvordan kan jeg finne ut av hva som skal til hva da? Noen av de kablene i den flatkabelen er jo til Firewire, jeg må vel snitte den opp, men jeg aner ikke hva som skal til hva, er det noen måte å finne det ut på? finnes det noen skjema, eventuelt kan jeg måle meg frem? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 hadde en akkurat lik compaq jeg og en gang. 1 månde siden ca. der var det en vanlig tynn kabel(vanlig kabel for usb) er ikke det standard da? 8063540[/snapback] Dette er en Compaq Presario 5726, den kom ut i 1999 og sånn ser den ut: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Joda, men hvordan kan jeg finne ut av hva som skal til hva da? 8063575[/snapback] Det blir ikke enkelt, men du kan ta en titt på denne: http://www.frontx.com/cpx108_2.html Er det noe elektronikk inni den boksen? Litt rart at FireWire skal kunne gå på en slik flatkabel. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Joda, men hvordan kan jeg finne ut av hva som skal til hva da? 8063575[/snapback] Det blir ikke enkelt, men du kan ta en titt på denne: http://www.frontx.com/cpx108_2.html Er det noe elektronikk inni den boksen? Litt rart at FireWire skal kunne gå på en slik flatkabel. 8064163[/snapback] Er ikke annen elektronikk enn at det er ett PCB brett hvor det står en slott hvor denne flatkabelen passer nedi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå