Gå til innhold

Vista-aktivering knekt

Anbefalte innlegg

Nettopp, og man har en helt annen frihet når det gjelder hardware. Den kan flyttes og brukes i hvilken som helst PC, og den kan lånes ut eller selges fritt.

Der sa du det. Da blir det gjerne til at man legger mer i hardware og mindre i software.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo gjerne sånn det er. Man vil bruke minst mulig på software og få mest mulig hardware for pengene. Det er jo galt å bruke programmer man ikke har bruksrett på.

8092618[/snapback]

Nettopp, og man har en helt annen frihet når det gjelder hardware. Den kan flyttes og brukes i hvilken som helst PC, og den kan lånes ut eller selges fritt.

De som kjøper dyr hardware ofte, pleier gjerne å selge masse hardware også, ofte etter kort tid uten altfor mye tap. Det er ikke alle som engang har kjøpt hardwaren de har i PCen ,men kanskje de jobber i en databutikk eller noe, hvor de låner med seg litt stæsj i ny og ne ;)

8092669[/snapback]

Om en regner tap så er tapene store på salg av hardware også,å forsvare det å stjele et os for å bruke pengene på hardware er helt bak mål.

Og om man "må" ha et 8800 kort(som forøvrig ikke er nødvendig) så klarer man seg med et GTs kort ingen trenger et GTX kort og bare mellom disse er prisforskjellen ca 2400 kr noe som holder i massevis til et OS

Lenke til kommentar
Det er jo gjerne sånn det er. Man vil bruke minst mulig på software og få mest mulig hardware for pengene. Det er jo galt å bruke programmer man ikke har bruksrett på.

8092618[/snapback]

De som kjøper dyr hardware ofte, pleier gjerne å selge masse hardware også, ofte etter kort tid uten altfor mye tap. Det er ikke alle som engang har kjøpt hardwaren de har i PCen ,men kanskje de jobber i en databutikk eller noe, hvor de låner med seg litt stæsj i ny og ne ;)

8092669[/snapback]

Om en regner tap så er tapene store på salg av hardware også,å forsvare det å stjele et os for å bruke pengene på hardware er helt bak mål.

Og om man "må" ha et 8800 kort(som forøvrig ikke er nødvendig) så klarer man seg med et GTs kort ingen trenger et GTX kort og bare mellom disse er prisforskjellen ca 2400 kr noe som holder i massevis til et OS

8092799[/snapback]

Veldig få har "Ikke råd" til Vista om det bare er snakk om å faktisk ha noek penger til å kjøpe det, vista kunne kostet 50 000 og mesteparten av befolkningen hadde fortsatt hatt mulighet til å kjøpe det, om de feks lot være å kjøpe en bil. De færreste kopierer fordi det ikke er mulig for de å oppdrive så mye penger produktet koster. (ihvertfall et enkeltstående produkt)

AtW

Lenke til kommentar

8092799[/snapback]

Hvis du har lest mine poster så kan du se at jeg på ingen måte forsvarer piratvirksomhet, men at man heller bør gå for gratis og fri programvare, for da trenger man ikke bruke penger på et OS.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer alle diskusjoner som har med windows å gjøre og ende offtopic? Dere som er så ufattelig glad i linux, hva med å starte en egen tråd der dere kan tilbe linux opp og ned så mye dere orker, og samtidig la oss som ikke bryr oss slippe å lese det. Når en går inn i en tråd som omhandler windows, så la oss få lese om det den handler om, og ikke alt annet. Spesielt bør vel en moderator holde seg for god til slikt, og heller fjerne slike gjentakende offtopic innlegg framfor å komme med dem selv.

Er også litt lei av enkelte her inne som sitter på sin høye moralske hest. Er så mange tragiske sammenligninger her inne som tyveri av bil, tyveri i butikk osv. Dere har vel aldri lånt et spill eller en film av en kompis, for så å levere tilbake når dere er ferdig heller da? Er vel akkurat det samme som å laste ned, men nå "låner" en av en fremmed framfor en kompis, og en sletter framfor å levere tilbake når en er ferdig.

Lenke til kommentar
Spesielt bør vel en moderator holde seg for god til slikt, og heller fjerne slike gjentakende offtopic innlegg framfor å komme med dem selv.

Forumet her har vel ganske strikse regler, mtp. oppfordring/hjelp til piratvirksomhet

Denne tråden er vel egentlig på knivseggen, dersom man ser den i det lyset.

Trur linuxbiten er for å "lede folket rett vei" :tease:

Så de ikke trenger å gå i synden for å få seg et OS!

Er også litt lei av enkelte her inne som sitter på sin høye moralske hest.

For min egen del, var min moralske hest, en ganske skabbete liten treflis av en gyngehest......

heldigvis har hesten blitt høyere med årene ja.

Jeg hadde vel fått en gjennomsnittlig DC++ hub til å se uskyldig ut, dersom jeg teller opp hva jeg har drevet med...

MEN jeg forsvarer ikke dette, og prøver heller ikke å si at det jeg gjorde før var greit...

Jeg visste hva jeg gjorde!

Blir dermed litt overrasket over at folk ikke ser et snev umoral i å ha pirat.

-og atpåtil prøver å forsvare dette.

Dere har vel aldri lånt et spill eller en film av en kompis, for så å levere tilbake når dere er ferdig heller da?

NEI! for guds skyld..selvsagt ikke!! hva trur du om oss moralske mensker?

JEG kjøper meg ny bil, før jeg låner kjærringas!!

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

8092799[/snapback]

Hvis du har lest mine poster så kan du se at jeg på ingen måte forsvarer piratvirksomhet, men at man heller bør gå for gratis og fri programvare, for da trenger man ikke bruke penger på et OS.

8092965[/snapback]

Joda jeg har lest dine poster og er klar over din holdning og setter pris på den.

Når det så gjelder andre holdninger her og i andre diskusjoner så har jeg faktisk mere respekt for de som sier rett ut at de kopierer/stjeler fordi de ikke bryr seg enn for dem som "skjuler" seg bak pris,men ikke nøler med å åpne pengepungen til andre ting :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

8092799[/snapback]

8092965[/snapback]

Joda jeg har lest dine poster og er klar over din holdning og setter pris på den.

Når det så gjelder andre holdninger her og i andre diskusjoner så har jeg faktisk mere respekt for de som sier rett ut at de kopierer/stjeler fordi de ikke bryr seg enn for dem som "skjuler" seg bak pris,men ikke nøler med å åpne pengepungen til andre ting :hmm:

8093318[/snapback]

Det er klart prisen har noe å si, hadde det kosta 1 krone tviler jeg på at noen hadde kopiert. Folk nøler med å åpne pengeboka hele tiden, at de har en dyr ting eller to betyr ikke at de kjøper alt ukritisk.

AtW

Lenke til kommentar

Når det så gjelder andre holdninger her og i andre diskusjoner så har jeg faktisk mere respekt for de som sier rett ut at de kopierer/stjeler fordi de ikke bryr seg enn for dem som "skjuler" seg bak pris,men ikke nøler med å åpne pengepungen til andre ting  :hmm:

8093318[/snapback]

Det kan nok være en lettvint forklaring for mange ja, der er vi nok enige. Men samtidig er det viktig for bransjen, enten det gjelder software, musikk eller film, å tilby attraktive løsninger for lovlige kunder.

Høy pris, DRM og annen skit != attraktivt :thumbdown:

Jeg må også si at jeg er uenig i MS sin prispolitikk, fordi jeg syns det er en kunstig høy differanse mellom utgavene av vista, og mange føler nok derfor at de ikke har et produkt som passer for dem i både pris og funksjonalitet.

For ordens skyld - jeg har ikke piratkopiert Vista. Jeg har heller ikke kjøpt det :cool:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Hvordan klarer alle diskusjoner som har med windows å gjøre og ende offtopic? Dere som er så ufattelig glad i linux, hva med å starte en egen tråd der dere kan tilbe linux opp og ned så mye dere orker, og samtidig la oss som ikke bryr oss slippe å lese det. Når en går inn i en tråd som omhandler windows, så la oss få lese om det den handler om, og ikke alt annet. Spesielt bør vel en moderator holde seg for god til slikt, og heller fjerne slike gjentakende offtopic innlegg framfor å komme med dem selv.

8092982[/snapback]

Selvfølgelig er Linux et relevant tema i denne tråden. Vi snakker jo om piratkopiering av et OS, og det er da f.eks. relevant å diskutere hvorfor disse som piratkopierer ikke bruker Linux. I enhver tråd som omhandler et OS under "Diskuter artikler" er også Linux relevant, som jo også er et OS. Hvis du ikke vil lese et innlegg om Linux er det ganske enkelt bare å hoppe over.

Lenke til kommentar

Når det så gjelder andre holdninger her og i andre diskusjoner så har jeg faktisk mere respekt for de som sier rett ut at de kopierer/stjeler fordi de ikke bryr seg enn for dem som "skjuler" seg bak pris,men ikke nøler med å åpne pengepungen til andre ting  :hmm:

8093318[/snapback]

Det kan nok være en lettvint forklaring for mange ja, der er vi nok enige. Men samtidig er det viktig for bransjen, enten det gjelder software, musikk eller film, å tilby attraktive løsninger for lovlige kunder.

Høy pris, DRM og annen skit != attraktivt :thumbdown:

Jeg må også si at jeg er uenig i MS sin prispolitikk, fordi jeg syns det er en kunstig høy differanse mellom utgavene av vista, og mange føler nok derfor at de ikke har et produkt som passer for dem i både pris og funksjonalitet.

For ordens skyld - jeg har ikke piratkopiert Vista. Jeg har heller ikke kjøpt det :cool:

8093982[/snapback]

Vi kan godt være enige om de punktene du skriver her:Høy pris, DRM .

Men det gir oss uansett ikke retten til å bryte loven å gjøre oss til kjeltringer, liker en feks ikke prisen på et produkt så får en avstå fra det,jeg har sagt det før og jeg gjentar, ingen av disse argumentene gir os rett til å stjele et produkt ..

Om prisen var det halv av hva den er i dag hadde jeg selvsagt blitt lykkelig for det,men om prisen blir den dobbelte gir ikke det meg noen rett til å stjele produktet eller en kopi av det .

Lenke til kommentar

Våre standpukter og moral er jo en ting, haddet alle vært som de fleste som diskuterer her haddet nokk piratvirksomhet vært på det minimale uansett. Problemet som kan diskuteres mer er jo hva som kan gjøres for å minske det hos massene.

Mediene er også dårlige til å benytte mulighetene synes jeg. feks Steam fungerer genialt for meg, det blir stadig lagt ut tilbud på nye spill som jeg kan laste ned på konto (spillene kommer ofte med er prøvetid på et pr dager så du kan teste om du liker dem) - som jeg igjen kan starte opp uansett hvor jeg er ved å starte steam kontoen. Skulle gjerne sett noe lignendet på film og musikk, da også med egen konto slik at jeg kunne nå filene samme hvor jeg var.

Det er uendlige muligheter her som omtrent ikke blir benyttet, jeg har i alle fall ikke funnet mange geniale ideer her. Genrasjonen som helst skal ha cover i hyllene tror jeg dør ut mens tjenester som ligner på Steam kommer til å blomstre.

edit

Hvordan MS kan benytte seg av dette er jo en annen sak, men diskusjonen går jo mye rundt pirat virksomhet generelt her så....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Våre standpukter og moral er jo en ting, haddet alle vært som de fleste som diskuterer her haddet nokk piratvirksomhet vært på det minimale uansett. Problemet som kan diskuteres mer er jo hva som kan gjøres for å minske det hos massene.

Mediene er også dårlige til å benytte mulighetene synes jeg. feks Steam fungerer genialt for meg, det blir stadig lagt ut tilbud på nye spill som jeg kan laste ned på konto (spillene kommer ofte med er prøvetid på et pr dager så du kan teste om du liker dem) - som jeg igjen kan starte opp uansett hvor jeg er ved å starte steam kontoen. Skulle gjerne sett noe lignendet på film og musikk, da også med egen konto slik at jeg kunne nå filene samme hvor jeg var.

Det er uendlige muligheter her som omtrent ikke blir benyttet, jeg har i alle fall ikke funnet mange geniale ideer her. Genrasjonen som helst skal ha cover i hyllene tror jeg dør ut mens tjenester som ligner på Steam kommer til å blomstre.

edit

Hvordan MS kan benytte seg av dette er jo en annen sak, men diskusjonen går jo mye rundt pirat virksomhet generelt her så....

8095994[/snapback]

Det har du rette i og i den forbindelse synest jeg faktisk det er litt rart at Harware.no ikke frontr dette bedre.

Altså lager feks en tråd der de presangterer nettop slike muligheter, i det minste for å gjøre folk som ferdes her kjent med hva som finnes og hvike muligheter som ligger i dette.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hm, hadde jeg vært utvikler og hadde brukt et år på å lage et program som har stort potensiale. Da ville jeg sett de økonomiske muligheten dette presenteterer. Så ruller pengene inn i kassa, men så blir programmet cracka, og alle laster det ned. Hadde vel selg ikke vært alt for glad da.

Hadde ms feks tilbudt vista til en meget fornuftig pris, så tror jeg flere ville kjøpt det. billig for forbruker, dyrere for bedrift, nå er det vel andre veien.

Vista ultimate til 700.- hadde kjøpt det tvert jeg, men nå som retail ultimate koster noe mere en det og oem ikke passer for meg,så blir jo valget åpenbart etterhvert. Men får se, kan jo hende det blit billigere etterhvert, men ingen hast med å oppgradere til vista.

Lenke til kommentar

Det snakkes veldig mye om pris og om at kostet det bare 1 krone 500 kr 800 kr så skulle jeg kjøpt.

Men er det noen som har anelse om hva Vista har kostet å utvikle,hva det koster å oppretholde support osv osv, kort sagt de totale kostnadene som er stipulert og hvilken pris som det måtte ha bare for å gå i null,altså uten fortjeneste.

jeg aner ikke dette,men det kunne vært morro å vite nettop for å diskutere prisnivået på produktet :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det snakkes veldig mye om pris og om at kostet det bare 1 krone 500 kr 800 kr så skulle jeg kjøpt.

Men er det noen som har anelse om hva Vista har kostet å utvikle,hva det koster å oppretholde support osv osv, kort sagt de totale kostnadene som er stipulert og hvilken pris som det måtte ha bare for å gå i null,altså uten fortjeneste.

jeg aner ikke dette,men det kunne vært morro å vite nettop for å diskutere prisnivået på produktet  :hmm:

8102698[/snapback]

Antakelig er nok den prisen vesentlig lavere enn dagens, MS tjener grisefett på windows.

AtW

Lenke til kommentar

jeg aner ikke dette,men det kunne vært morro å vite nettop for å diskutere prisnivået på produktet  :hmm:

8102698[/snapback]

Antakelig er nok den prisen vesentlig lavere enn dagens, MS tjener grisefett på windows.

AtW

8102715[/snapback]

Det gjør de sikkert,men tanken bak dette var at vi da hadde en viss ide om hva vi snakket om og ikke bare hive ut at hvist det kostet det eller det så skulle jeg kjøpt.

Om folk visste at et pordukt kostet 1000 kr bare for å dekke kostnadene var det vel langt færre som reagerte om utsalgsprisen var 1500 for produktet.

Menst nå er det kunn argumenter som MS tjener fett uansett osv osv som verserer.

Mange firmaer kan jo tjene fett, men kan samtidig ha noen produkter som de tjener minimalt eller ingenting på.

nettop derfor kunne det vært morro å visst dette .

Lenke til kommentar

8102698[/snapback]

AtW

8102715[/snapback]

Det gjør de sikkert,men tanken bak dette var at vi da hadde en viss ide om hva vi snakket om og ikke bare hive ut at hvist det kostet det eller det så skulle jeg kjøpt.

Om folk visste at et pordukt kostet 1000 kr bare for å dekke kostnadene var det vel langt færre som reagerte om utsalgsprisen var 1500 for produktet.

Menst nå er det kunn argumenter som MS tjener fett uansett osv osv som verserer.

Mange firmaer kan jo tjene fett, men kan samtidig ha noen produkter som de tjener minimalt eller ingenting på.

nettop derfor kunne det vært morro å visst dette .

8102822[/snapback]

Har sett tall på hvor mye de tjener på windows også, og såvidt jeg husker er det veldg veldig mye. Jeg tror ikke 10% av prisen eller mindre er urealistisk.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...