deleder Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 XP så var det vel noe som het VLK og. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det er jo fordi det var lagt inn en nøkkel i piratkopiene,dermed ble det opfattet som om det var aktivert, nettop dette forhindrer du om oset må aktiveres via telefon, der må du oppgi en kode som skal stemme med serienr gjør den ikke det så aktiveres ikke oset. at så denne koden og serienr er unike for hvert eksemplar hindrer flere i å bruke samme kode. Jeg vil tro dette greit skulle la seg ordne og blir noe helt annet enn å legge inn en nøkkel slik det ble gjordt i xp. 8062881[/snapback] Nei, hele aktiviseringsopplegget ble overstyrt, så man slapp å aktivitere, om man gjør det med det nye OSet, så vil heller ikke ditt system fungere. Poenget er at hverken pirat-versjonen av XP eller vista lar seg aktivere (og begge slutter i utgangspunktet å fungerer uten aktivsjon) , så å gjøre det enda vanskligere å aktivere vil ikke hjelpe det nye OSet, fordi man klarer å sørge for at OSet ikke trenger aktivering. AtW 8062916[/snapback] Hvordan kan du si at ikke min ide kan fungere,har du prøvd den?? Jeg setter frem en ide i all enkelhet og jeg er viss på at de som har greie på slike ting ville finne en løsning som fungerte om de ønsket det, for hele poenget er nemmelig å fjærne muligheten ved å overstyre siden du her må ringe inn anngi en kode og så skjekker ms om denne unike koden passer til et unikt serienr og om den har vært brukt før, altså kunn en kode og et serienr passer sammen er det aktivert tidligere så ville det ikke virke, koden måtte dessuten være lev med produktet ,det samme med serienr,det skulle dermed være enkelt å sjekke om akkurat det serienr var solgt i feks norge . Nei her er uante muligheter for å stoppe mesteparten av pirater i forhold til hva som var på xp. Det snakkes jo også om en slags brikke som du må kjøpe til neste os denne må vistnok innstaleres fysisk i maskinen og gjenkenner da ditt unike os,dette er sikkert en bra løsning for å stoppe tyveri,desverre frykter jeg den kan bli mer innviklet for vanlige brukere enn det jeg foreslar, men igjen er det et res av tyveri så å gjøre det enda vanskligere å aktivere vil ikke hjelpe det nye OSet, fordi man klarer å sørge for at OSet ikke trenger aktivering. Det er jo nettop denne haken jeg vil de skal komme til livs,jeg sier jo at ved innstalasjon MÅ oset aktiveres,ellers fungerer det ikke, det nytter da lite å legge inn en nøkkel eller et serienr så lenge oset er bygget slik at det kunn virker etter at det er aktivert av ms via telefon Endret 2. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Virker som om folk her ikke vil skjønne at det alltid, uansett hva, vil være pirater som vil nyte alle godene uten å måtte betale for det. Sånn er det. Microsoft må gjerne bruke millioner og milliarder på avanserte kopi- og aktiveringssikringer, det kommer alltid til å være en eller annen datanerd i Kina eller India som cracker den til slutt. Spør du meg burde Microsoft bruke mindre penger på å bekjempe piratkopiering og heller legge forholdene bedre til rette for å forhindre piratkopiering. Avanserte metoder med brikker som følger med Windows, etc, vil bare innskrenke brukervennligheten ytterligere og føre til at Microsoft i enda større grad kommer til å måtte basere seg på store selskaper med egen IT - ansvarlig. Endret 2. mars 2007 av SN25P Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Et hvert tiltak mot tyveri må settes opp mot nytteverdien. Hvis jeg var en utleier som hadde en snodig kontrakt (og syrte 95% av boligmarkedet) der jeg kunne lesse alle kostnader for sikringstiltak over på leietager men selv måtte betale vedlikehold og andre faste kostnader. Hadde det ikke da vært fristende å si at her må vi ha nye sikrere vinduer. Jeg innstallerer, du betaler, det sikreste er nok trelags, skuddsikre vinduer. Motivet er selvsagt at jeg reduserer både vedlikehold og oppvarming men argumentet noe helt annet. Og slik kunne jeg fortsette å oppgradere og lesse kostnaden over på leietager. Det delvis dette MS gjør. Lisensbetingelser, rettigheter, aktiveringsprosedyrer, DRM........... alt sammen gjøres ekstremt komplisert til microsofts fordel som øker sin kontroll og monopolisme og min ulempe. Dette betyr jo egentlig at jeg burde kaste ut MS men det er en umulighet på jobben og en lite ønsket mulighet hjemme. Jeg ønsker bla en spillplatform og en teststasjon til jobbrelaterte oppgaver. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er dette som viser svakheten med den måten M$ holder på. Enkelt og greit. Men nå gidder jeg ikke følge tråden lenger, nå skal jeg ut og drikke og ha det gøy! Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Selvfølgelig er det få som vil kvitte seg med Microsoft, de lager jo gode produkter med tidvis høy brukervennlighet og fint design. Dessverre gjør de det så innmari vanskelig for seg selv og forbrukerne når de bruker foreldete teknikker for å forsøke å få bukt med piratkopiering, istedenfor å tenke nytt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Et hvert tiltak mot tyveri må settes opp mot nytteverdien. Hvis jeg var en utleier som hadde en snodig kontrakt (og syrte 95% av boligmarkedet) der jeg kunne lesse alle kostnader for sikringstiltak over på leietager men selv måtte betale vedlikehold og andre faste kostnader. Hadde det ikke da vært fristende å si at her må vi ha nye sikrere vinduer. Jeg innstallerer, du betaler, det sikreste er nok trelags, skuddsikre vinduer. Motivet er selvsagt at jeg reduserer både vedlikehold og oppvarming men argumentet noe helt annet. Og slik kunne jeg fortsette å oppgradere og lesse kostnaden over på leietager. Det delvis dette MS gjør. Lisensbetingelser, rettigheter, aktiveringsprosedyrer, DRM........... alt sammen gjøres ekstremt komplisert til microsofts fordel som øker sin kontroll og monopolisme og min ulempe. Dette betyr jo egentlig at jeg burde kaste ut MS men det er en umulighet på jobben og en lite ønsket mulighet hjemme. Jeg ønsker bla en spillplatform og en teststasjon til jobbrelaterte oppgaver. 8063034[/snapback] Selvsagt værner ms om sine egne intresser,hvilket firma gjør ikke det? dette forsvarer uansett ikke tyveri7piratvirksomhet . Desverre er det en kjent sak at tiltak mot å bekjempe et onde også går utover uskyldige,det skjer bestandig. Derfor er mitt håp at ms klarer å finne et system som stopper pakket og deres virksomhet, om dette innebærer at jeg må bruke litt mere tid ved innstallasjon av progammvaren får så være . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er jo nettop denne haken jeg vil de skal komme til livs,jeg sier jo at ved innstalasjon MÅ oset aktiveres,ellers fungerer det ikke, det nytter da lite å legge inn en nøkkel eller et serienr så lenge oset er bygget slik at det kunn virker etter at det er aktivert av ms via telefon 8062994[/snapback] Man MÅ aktivere XP og Vista også, ihvertfall i teorien, men i piratversjonene så klarer man seg uten, det er derfor jeg vet at din variant ikke vil fungere (ihvertfall ikke alene), fordi de tidligere har fått piratversjonene til å fungere til tross for at de ikke blir aktivert, da hjelper det ikke å gjøre det enda vanskligere å aktivere, det er du vel med på? Det hjelper ikke å gjøre døra sikrere når innbrudstyvene ikke kommer igjennom døra. AtW Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 HMm, å bruke en slik nøkkel vil si å både stjele et produkt for opptil 5000 kr samt å hindre en som allerede har betalt opptil 5000 kr å få brukt sitt system lovlig. Ekkelt. Håper de kommer med en god løsning på dette. 8059965[/snapback] Siden MS nærmest har monopol på OS, vil de nok tape noe lommerusk på dette. Men hvis det BLE helt umulig å piratkopiere, ville Linux fått en mye større markedsandel fordi i store deler av verden har man rett og slett ikke råd til å kjøpe lisensene. Linux ville fått en mye større brukerskare, mer oppmerksomhet, flere programvareutviklere ville laget bedre programmer til Linux, osv osv osv til Linux faktisk ble en reell konkurrent til Windows også hos Ola Dunk. Så jeg er MOT piratkopiering av Windows En helt annen side av saken er at MS (mis)bruker monopolsituasjonen til å skru prisene i været. Det er en kjensgjerning at MS er 10 ganger større enn noe annet softwareselskap, og de tjener så mye penger at man har problemer med å finne fornuftige måter å bruke dem på. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Tenker mange cpuer putrer og går i norske piraters hjem for tiden 8061924[/snapback] Bare synd at dual core funker dårlig . Noen som har fått noe resultat i det hele tatt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er jo nettop denne haken jeg vil de skal komme til livs,jeg sier jo at ved innstalasjon MÅ oset aktiveres,ellers fungerer det ikke, det nytter da lite å legge inn en nøkkel eller et serienr så lenge oset er bygget slik at det kunn virker etter at det er aktivert av ms via telefon 8062994[/snapback] Man MÅ aktivere XP og Vista også, ihvertfall i teorien, men i piratversjonene så klarer man seg uten, det er derfor jeg vet at din variant ikke vil fungere (ihvertfall ikke alene), fordi de tidligere har fått piratversjonene til å fungere til tross for at de ikke blir aktivert, da hjelper det ikke å gjøre det enda vanskligere å aktivere, det er du vel med på? Det hjelper ikke å gjøre døra sikrere når innbrudstyvene ikke kommer igjennom døra. AtW 8063156[/snapback] Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 HMm, å bruke en slik nøkkel vil si å både stjele et produkt for opptil 5000 kr samt å hindre en som allerede har betalt opptil 5000 kr å få brukt sitt system lovlig. Ekkelt. Håper de kommer med en god løsning på dette. 8059965[/snapback] Siden MS nærmest har monopol på OS, vil de nok tape noe lommerusk på dette. Men hvis det BLE helt umulig å piratkopiere, ville Linux fått en mye større markedsandel fordi i store deler av verden har man rett og slett ikke råd til å kjøpe lisensene. Linux ville fått en mye større brukerskare, mer oppmerksomhet, flere programvareutviklere ville laget bedre programmer til Linux, osv osv osv til Linux faktisk ble en reell konkurrent til Windows også hos Ola Dunk. Så jeg er MOT piratkopiering av Windows En helt annen side av saken er at MS (mis)bruker monopolsituasjonen til å skru prisene i været. Det er en kjensgjerning at MS er 10 ganger større enn noe annet softwareselskap, og de tjener så mye penger at man har problemer med å finne fornuftige måter å bruke dem på. 8063199[/snapback] Ja se der,piratkopiering fører til å begrense andre os sin utvikling,dette er jo stikk i stri med hva piratene hevder Enda et argument for å slutte med slikt Monopolsituasjonen og prissetting må jo tas gjennom lovverket og ikke gjennom tyveri. Om andre hadde satt seg ned å laget et sikkelig os istedenfor å bruke tiden på å saksøke og krangle om lov til å bruke ms sine produkter hadde vi muligens kommet et stykke på vei der og . Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Et hvert tiltak mot tyveri må settes opp mot nytteverdien. Hvis jeg var en utleier som hadde en snodig kontrakt (og syrte 95% av boligmarkedet) der jeg kunne lesse alle kostnader for sikringstiltak over på leietager men selv måtte betale vedlikehold og andre faste kostnader. Hadde det ikke da vært fristende å si at her må vi ha nye sikrere vinduer. Jeg innstallerer, du betaler, det sikreste er nok trelags, skuddsikre vinduer. Motivet er selvsagt at jeg reduserer både vedlikehold og oppvarming men argumentet noe helt annet. Og slik kunne jeg fortsette å oppgradere og lesse kostnaden over på leietager. Det delvis dette MS gjør. Lisensbetingelser, rettigheter, aktiveringsprosedyrer, DRM........... alt sammen gjøres ekstremt komplisert til microsofts fordel som øker sin kontroll og monopolisme og min ulempe. Dette betyr jo egentlig at jeg burde kaste ut MS men det er en umulighet på jobben og en lite ønsket mulighet hjemme. Jeg ønsker bla en spillplatform og en teststasjon til jobbrelaterte oppgaver. 8063034[/snapback] Selvsagt værner ms om sine egne intresser,hvilket firma gjør ikke det? Men tiltakene bør stå i forhold til tyveriene, og det gjør de ikke. Motivasjonen for den s.k. tyverisikringen er sterkere monopolsituasjon og kunne styre forbrukere til å bli avhengige av deres proprietære løsninger, ikke å stanse tyveriene i seg selv. dette forsvarer uansett ikke tyveri7piratvirksomhet . hvem er det som forsvarer tyveri her? jeg? atWindsor? Jeg forsvarer ikke tyveri på samme måte som jeg heller ikke forsvarer terorisme. Betyr det at jeg skal juble for hver idiotregel som innføres som sikkerhetstiltak på flyplasser. Å si at et tiltak er til for å sikre meg holder ikke. Tiltaket må stå i forhold til risikoen. Slik er det alltid så lenge man har med rasjonelle avgjørelser på alle plan og i alle former. I MS sitt tilfelle er tiltakene svær så rasjonelle, men sikkerhet har ikke noe med den saken å gjøre. Som resultat betaler jeg langt mer, ikke pga tyveriene men pga den s.k. "tyverisikringen", og må forholde meg til div. aktiveringer og annet fjas. Desverre er det en kjent sak at tiltak mot å bekjempe et onde også går utover uskyldige,det skjer bestandig. Derfor er mitt håp at ms klarer å finne et system som stopper pakket og deres virksomhet, om dette innebærer at jeg må bruke litt mere tid ved innstallasjon av progammvaren får så være . 8063088[/snapback] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er jo nettop denne haken jeg vil de skal komme til livs,jeg sier jo at ved innstalasjon MÅ oset aktiveres,ellers fungerer det ikke, det nytter da lite å legge inn en nøkkel eller et serienr så lenge oset er bygget slik at det kunn virker etter at det er aktivert av ms via telefon 8062994[/snapback] Man MÅ aktivere XP og Vista også, ihvertfall i teorien, men i piratversjonene så klarer man seg uten, det er derfor jeg vet at din variant ikke vil fungere (ihvertfall ikke alene), fordi de tidligere har fått piratversjonene til å fungere til tross for at de ikke blir aktivert, da hjelper det ikke å gjøre det enda vanskligere å aktivere, det er du vel med på? Det hjelper ikke å gjøre døra sikrere når innbrudstyvene ikke kommer igjennom døra. AtW 8063156[/snapback] Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. 8063324[/snapback] Man slipper å aktivere XP i det hele tatt i piratversjonen. Hele aktiviseringssystemet er overstyrt, om det skjer så kan man ha så mange kopier man vil med samme lisens, hva er det som hindrer deg? Å erstatte det med noen annen kode hjelper deg ikke så lenge du får låst opp OSet uten aktivering, som er akkurat det som har skjedd hittil. Selvsagt vet jeg at det ikke vil fungere å gjøre det enda vanskligere å aktivere om resten er som nå, da man ikke trenger å aktivere i praksis. Man slipper aktivering, dermed er det irrelevant hvor vanskelig eller hvor mange ganger du kan aktivere. AtW Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. 8063324[/snapback] Men hva hindrer hackere i å fjerne koden som krever øyeblikkelig aktivering. Dette er jo i dag den vanligste cracken for å slippe å ha spill-cd i PC'n til enhver tid. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Jeg vet om en enda lettere crack på vista som jeg fikk høre via jobben, blir nokk lite populær om jeg går i detaljer her - med den går ut på de 30 dagene man får vista før man må validere kopien med nøkkelen. Med denne metoden trenger du med andre ord ikke nøkkel i det hele tatt, han jeg fikk høre det av har prøvd metoden og den fungerte. Dette er noe jeg ikke gidder å mase med lenger så jeg sitter med orginal vista premium foran meg Endret 2. mars 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Det er jo nettop denne haken jeg vil de skal komme til livs,jeg sier jo at ved innstalasjon MÅ oset aktiveres,ellers fungerer det ikke, det nytter da lite å legge inn en nøkkel eller et serienr så lenge oset er bygget slik at det kunn virker etter at det er aktivert av ms via telefon 8062994[/snapback] Man MÅ aktivere XP og Vista også, ihvertfall i teorien, men i piratversjonene så klarer man seg uten, det er derfor jeg vet at din variant ikke vil fungere (ihvertfall ikke alene), fordi de tidligere har fått piratversjonene til å fungere til tross for at de ikke blir aktivert, da hjelper det ikke å gjøre det enda vanskligere å aktivere, det er du vel med på? Det hjelper ikke å gjøre døra sikrere når innbrudstyvene ikke kommer igjennom døra. AtW 8063156[/snapback] Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. 8063324[/snapback] Man slipper å aktivere XP i det hele tatt i piratversjonen. Hele aktiviseringssystemet er overstyrt, om det skjer så kan man ha så mange kopier man vil med samme lisens, hva er det som hindrer deg? Å erstatte det med noen annen kode hjelper deg ikke så lenge du får låst opp OSet uten aktivering, som er akkurat det som har skjedd hittil. Selvsagt vet jeg at det ikke vil fungere å gjøre det enda vanskligere å aktivere om resten er som nå, da man ikke trenger å aktivere i praksis. Man slipper aktivering, dermed er det irrelevant hvor vanskelig eller hvor mange ganger du kan aktivere. AtW 8063374[/snapback] Ja nok en gang jeg vet at en slipper å aktivere i xp pirat, det er nettop dette jeg vil til livs i et nytt os,der denne muligheten fjærnes og et unikt system gjenkenner ditt os ved aktivering og der alle må aktiveres. Leser du ikke hva jeg skriver,har da vitterligen gjentatt dette flere ganger nå. Man slipper aktivering, dermed er det irrelevant hvor vanskelig eller hvor mange ganger du kan aktivere. Fatter ikke hvordan du kan terpe på dette til tross for at jeg sier at det er nettop dette som skal forhindres i et nytt os , jeg har jo gjentatt det flere ganger alikevel kværner du på hva som var mulig i xp, xp er historie,nå har vi vista og jeg snakker om mulighetene som er mulig å legge inn i neste os som kommer om noen år Endret 2. mars 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. 8063324[/snapback] Men hva hindrer hackere i å fjerne koden som krever øyeblikkelig aktivering. Dette er jo i dag den vanligste cracken for å slippe å ha spill-cd i PC'n til enhver tid. 8063398[/snapback] Det er ikke jeg den rette til å svare på,jeg ser bare for meg at det skal være mulig å få dette til, her blir det jo ingen kode å fjærne da denne skal tildeles oset ved aktivering, du kjøper et os med et unikt serienr og en unik kode, du legger oset på maskinen men det fungerer ikke før du har ringt inn og oppgitt din kode,når denne er sjekket må du oppgi serienr som da må stemme med din kode, så sender ms en aktivering til deg via net som aktiverer eksemplaret ditt. Dette tror jeg skal gå å få til, en annen måte er at det følger med en brikke som må innstaleres i maskinen, feks i et ledig spor på hk eller lignende,dette må stemme med ditt os og oset fungerer kunn på den maskinen som har brikken . Det som uansett er poenget er at det går å stoppe tyvene temmelig effektivt . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja nok en gang jeg vet at en slipper å aktivere i xp pirat, det er nettop dette jeg vil til livs i et nytt os,der denne muligheten fjærnes og et unikt system gjenkenner ditt os ved aktivering og der alle må aktiveres. Leser du ikke hva jeg skriver,har da vitterligen gjentatt dette flere ganger nå. Man slipper aktivering, dermed er det irrelevant hvor vanskelig eller hvor mange ganger du kan aktivere. Fatter ikke hvordan du kan terpe på dette til tross for at jeg sier at det er nettop dette som skal forhindres i et nytt os , jeg har jo gjentatt det flere ganger alikevel kværner du på hva som var mulig i xp, xp er historie,nå har vi vista og jeg snakker om mulighetene som er mulig å legge inn i neste os som kommer om noen år 8063660[/snapback] Alle "må" aktiveres i XP og vista også, da må du isåfall OSet på en eller annen måte gjøres så sikkert at man ikke kommer rundt dette (dvs at man ikke slipper unna aktiveringen), og din innringingsplan gjør jo ingenting for å hindre det, den har faktisk ingenting med det å gjøre. Og å gjøre OSet slik at man ikke kan komme seg unna aktiveringen er jo lett å si, og noe helt annet å gjøre, det er på linje med "vi bruker bare en dør som man ikke kan bryte seg igjennom". Grunnen til at jeg terper på XP og vista er at også der klarer man ikek å aktivere, og i utgangspunktet fungerer ikke OSet uten aktivering, men allikevel bugner det av piratversjoner, derfor er det åpenbart at de to tingene alene (som er det ditt innringingsforslag går ut på), ikke er nok. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vel vi blir nok aldrig enige her,spes siden du vet at mitt forslag ikke vil fungere Poenget mitt er uansett at forskjellen blir at xp kunne du bruke i 30 dager uten å reg/aktivere dette og i piratversjonen ble dette overstyrt,menst i mitt forslag skal denne delen fjærnes og ertsattes av en kode og et serienr som må være unikt og aktiveres manuelt av ms når du tar kontakt med dem. Om det ikke blir 100% vantett så ville det bety at kun 1 piratkopi kunne slippe gjennom for hver lisens og ikke slik som nå at du kan kopiere opp en piratkopi av xp i så mange eksemplar du ønsker. 8063324[/snapback] Men hva hindrer hackere i å fjerne koden som krever øyeblikkelig aktivering. Dette er jo i dag den vanligste cracken for å slippe å ha spill-cd i PC'n til enhver tid. 8063398[/snapback] Det er ikke jeg den rette til å svare på,jeg ser bare for meg at det skal være mulig å få dette til, her blir det jo ingen kode å fjærne da denne skal tildeles oset ved aktivering, du kjøper et os med et unikt serienr og en unik kode, du legger oset på maskinen men det fungerer ikke før du har ringt inn og oppgitt din kode,når denne er sjekket må du oppgi serienr som da må stemme med din kode, så sender ms en aktivering til deg via net som aktiverer eksemplaret ditt. Dette tror jeg skal gå å få til, en annen måte er at det følger med en brikke som må innstaleres i maskinen, feks i et ledig spor på hk eller lignende,dette må stemme med ditt os og oset fungerer kunn på den maskinen som har brikken . Det som uansett er poenget er at det går å stoppe tyvene temmelig effektivt . 8063741[/snapback] Det er jo bare for piratene å overstyre denne redusert-funksjonalitet-modusen på installasjons-CDen, at piratene kan forandre på prgorammet må man regne med, det er jo slik ting blir knekt. Å ha en eget kort er foruten tungvtin (spesielt for den vanlige bruker), dyrt, mer eller mindre umulig for små PCer og bærbare, også ikke sikkert, hardware-dongels blir jo brutt regelmessig. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå