Gå til innhold

S775 HK med plass til mer enn 4 minne brikker?


myhken

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et hovedkort som har plass til mer enn 4 minnebrikker. Problemet er at jeg trenger et hovedkort som støtter S775 (Pentium EE840)

 

Til Xeon finner jeg slike kort, men ikke til S775. Finnes det, og vil det lønne seg i forhold til å kjøpe 2 GB brikker?

 

Har i dag 4 GB RAM, men ser behovet for mer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, saken her dreier seg om antall ram-sloter ledig for et antall brikker med en viss kapasitet? Du har en haug med 1GB-moduler f.eks. eller er det?

 

Det er ikke problem å finne vanlige desktop hovedkort (ATX) med socket775 som støtter mer enn 4GB og Pentium EE840. Velg avansert søk på hovedkort og sett LGA775/ Ramstøtte minimum 8GB/ ATX.

 

Anbefaler deretter å sjekke hvilken ram-hastighet det valgte kortet støtter med oppgitt kapasitet, dvs. mer enn 4GB (Pc4200, pc5300, pc6400 osv.), fordi det varierer. De finner du i linken til det enkelte kort, hos produsenten.

 

Pentium-Extreme Edition 840XE (3.2GHz,2MB) 800 FSB og bedre (1066 og 1333MHz FSB) støttes av de fleste i treffet. Mulig noen vil trenge BIOS oppdatering for å kjøre prosessor uanstrengt og kanskje få forbedret kompatibilitet på minnemoduler etc.

Endret av Zink
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har i dag 4 x 1 GB brikker, og skal jeg oppgradere til 8 GB eller 6 GB, så blir det veldig dyrt om jeg må bytte ut 1 GB brikkene med 2 GB brikker.

 

Derfor er jeg på utkikk etter et kort som har plass til mer enn 4 fysiske brikker.

 

Mange hovedkort støtter 8 GB, men ingen av dem har mer enn 4 fysiske plasser. Ingen som vet om noe slikt finnes?

Lenke til kommentar

Du maa over paa hovedkort som bruker buffret minne for aa stoette >4 minne sokler. Og da ender du opp med workstation eller server kort for Xeon prosessorer, altsaa socket 771/604. Tror ikke det finnes kort med mer enn 4 minne sokler for 775 fordi det blir for mye last for chipsettet naar det ikke er buffret minne.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Jeg har i dag 4 x 1 GB brikker, og skal jeg oppgradere til 8 GB eller 6 GB, så blir det veldig dyrt om jeg må bytte ut 1 GB brikkene med 2 GB brikker.

 

Derfor er jeg på utkikk etter et kort som har plass til mer enn 4 fysiske brikker.

 

Mange hovedkort støtter 8 GB, men ingen av dem har mer enn 4 fysiske plasser. Ingen som vet om noe slikt finnes?

8185633[/snapback]

 

 

Tror nok helt sikkert du må bytte ut de GB-brikkene dine hvis du skal ha mere enn 4GB RAM på et 775 HK....hvis ikke blir det slik som Flippo sier..

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...