Gå til innhold

CPUkjøler plass på HK?

DuKeN

Anbefalte innlegg

Hei.

har Asrock 4CoreDual-VSTA

og jeg lurte på om noen har testet Zalman CNPS9700LED på det?

eller om Arctic Cooling Freezer 7 Pro duger til overklokking

system

windows XP

CPU: C2D [email protected] > 2.10GHz, litt klokket

Minne: Mushkin HP3200 2048 MB

skjermkort: Sapphire Radeon X1950PRO 512mb AGP

psu : mist 600w

CPU temp: idle 30°C med stockkjøler, kommer sjeldent over 40

skjermkort temp: idle 44°C load 55°C

kabinett: idle 24°C load 27°C

(skal bytte minne om noen dager)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare slik at du er klar over det, så er kjøleren hverken stillegående ellers superbra. Det finnes langt bedre kjølere. F.eks Scytje Ninja+ eller Noctua. Disse er digre! Men fordelen er at du kan kjøre disse passivt, dvs uten vifte.

Og til OC duger de meget bra. Andre fordeler er at du selv kan velge 120mm vifte du ønsker å bruke, være seg Delta eller MIST vifte.

Vurderte selv Zalman, men det var før jeg hadde lest testene av de siste revisjonene. De var bedre før har jeg inntrykk av ;)

Lenke til kommentar
Vurderte selv Zalman, men det var før jeg hadde lest testene av de siste revisjonene. De var bedre før har jeg inntrykk av ;)

8060200[/snapback]

Hadde nok kjøpt en annen vifte jeg også om jeg kunne velge på ny.. Hadde ganske store forventninger som ikke ble innfridd.

Lenke til kommentar

ok takk for svar. har sett på den noctua kjøleren, bare det at jeg vil evt ha lys på viftene, så prisen blir omtrent som vannavkjøling. Men så er jo vannavkjøling bare bull mener jeg, hadde det tidligere og jeg sparte vel in 3-4 grader.

da blir det nok noctua :) noen som annbefaler vifter som de har brukt? sett litt rundt på tester, men det gir ikke meg noe gode svar egentlig. Hater støy

Lenke til kommentar

Har selv noctua. Pass på at du ihvertfall har 17-19 CM utover mot sidedøren, ellers ender det med at du må sitte uten sidedør. Jeg kjører min E6600 på 3.2 GHz, (400MHz*8x=3200 MHz) og temperatur ligger ved 28-35 idle (Kommer helt an på romtemperatur akkurat da). Jeg vil anbefale denne sterkt hvis du skal overklokke en del, den bråker heller ikke (Som jeg merker) og MERK! Den er STOR!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...