fUsiOn Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg prøvde 96Kbps med MP3, men det ble jo rimelig dårlig, men så prøvde jeg WMA og det så ut til å være rimelig bra, etter hva jeg hører så er ikke kvalitet tapet så innmari stort. Til og med 64Kbps er hørbart med WMA... Det har heller ikke noen spesiell forvrengning i lyden som enkelte påstår. Grunnen til at jeg testet dette er at jeg ville se hvor langt ned jeg kunne gå før det ble kvalitets tap, med tanke på hvor mye jeg kan få inn på en MP3 spiller. Noen som vet når den forbedra versjonen av WMA kommer ut? Den skal komme sammen med Windows Media Player 9. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Først og fremst: bumping er fy. Fy! WMA suger. Men det er et kvalitetstap uansett hvilken bitrate du bruker, kompresjonsalgoritmene er ikke lossless. Edit: Takk til LeD. :smile: [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-12-09 20:10 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har du ikke tenkt på OGG i det hele tatt da?? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 lite vits å tenke OGG når man tenker MP3-spiller... Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Selv bruker jeg utelukkende MP3 men det er vel mest av gammel vane. Synes egentlig at kvaliteten på MP3 er mye bedre enn for WMA - forutsatt at den er encodet i 160kbs eller høyere.... for MP3-spillere kunne jeg nok vurdert WMA fordi filene kan lages mindre uten altfor stort tap i kvalitet. Under 96kbs ville jeg likevel ikke gått..... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 23:55, skrev LarsC:Men det er et kvalitetstap uansett hvilken bitrate du bruker, kompresjonsalgoritmene er lossless. Lossy mener du vel. (Lossless er det motsatte.) LeD Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Iiik! Stemmer, takk for korreksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå