Gå til innhold

Hvordan Skifte option presets i Cs:s og Cs 1.6?


Anbefalte innlegg

hei jeg spiller Cs:s men skal snart begynne å spille Cs 1.6 også men da lurer jeg på mhvordan jeg skifter option presets. altså vis jeg har sikte på lite så er lite størellesen sånn som jeg vil ha den f.eks liten i options = cl_crosshairscale 10000. og da lurte jeg på om noen kunne skrive en guide her.

Takk på forhånd!

 

mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, x-hair i 1.6 er avhengig av oppløsning. Jo større oppløsning du har, jo større blir x-hair. Selv spiller jeg CS i 800x600, da føler jeg at skaleringen på x-hair er best til mitt bruk (liker det lite).

 

Så kommer en del andre innstillinger som kan være kjekke å legge merke til:

 

// Størrelse på x-hair, selvforklarende
cl_crosshair_size "small"
// Gjennomsiktig eller ikke - 1 for gjennomsiktig, 0 for "solid"
cl_crosshair_translucent "1"
// Om x-hair beveger seg eller ikke når du beveger deg. 0 for "solid" x-hair som ikke beveger seg.
cl_dynamiccrosshair "0"
// x-hair av eller på
crosshair "1"

Endret av Opacus
Lenke til kommentar

Dette var ikke helt det jeg mente. for dette vet jeg fra før av det jeg derimot lurte på var om hvordan man skiftet selve options i options får man valg sånn som størelsen på crosshair og den har jeg på cl_crosshairscale "10000" og det jeg vil er at jeg kan sette small option til det sånn at jeg slipper å skrive det vær gang jeg er i options.

Lenke til kommentar

Hvis du skriver en kommando i konsollen, så skrives den til configen, med mindre configen er skrivebeskyttet.

Men hvis du endrer noe i options, så tror jeg ikke det skrives til configen.

 

cl_crosshair_size "small/medium/large" - endrer størrelsen på siktet ditt.

 

Så, da skriver du for eksempel 'cl_crosshair_size "small"' i konsoll, så lagres det, med mindre configen din er skrivebeskyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...