Gå til innhold

AMD fortsetter med Intel-brikkesett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig noen som har skjønt det. Får bare håpe dette gjør at noen av kundene deres ser litt mer nøytralt på ting (uten å ha så forbanna merkelojalitet).

8059806[/snapback]

Vet ikke helt jeg, det er sikkert mange som kjøper en slik uttalelse, men jeg stiller meg i rekken av skeptikere. Dette gjør de kun så lenge det er formålstjenelig, på det tidspunktet de vet de har like bra eller bedre produkter enn Intel og nVidia i alle segmenter, så tipper jeg vi ser en ende på dette. De ville selvfølgelig ikke vært særlig smart av AMD/ATI å kutte med Intel og nVidia, så lenge det vil bety tap av markedsandeler. AMD vil enda en stund være avhengige av brikkesett fra nVidia og ATI ville mistet mye omsetning på brikkesett dersom de kuttet Intel chipsett sånt uten videre. Dette blir omtrent som å spille på to lag, det funker kanskje en stund, men ikke i lengden.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt jeg, det er sikkert mange som kjøper en slik uttalelse, men jeg stiller meg i rekken av skeptikere. Dette gjør de kun så lenge det er formålstjenelig, på det tidspunktet de vet de har like bra eller bedre produkter enn Intel og nVidia i alle segmenter, så tipper jeg vi ser en ende på dette. De ville selvfølgelig ikke vært særlig smart av AMD/ATI å kutte med Intel og nVidia, så lenge det vil bety tap av markedsandeler. AMD vil enda en stund være avhengige av brikkesett fra nVidia og ATI ville mistet mye omsetning på brikkesett dersom de kuttet Intel chipsett sånt uten videre. Dette blir omtrent som å spille på to lag, det funker kanskje en stund, men ikke i lengden.

8059977[/snapback]

Joa. Men håper vi kan se litt mer samarbeid i fremtiden. Istedenfor å kvie seg på hver sin bane og istedet kanskje komme med f.eks. en felles sokkel (ikke at jeg vil tro dette kommer til å skje ever). :p Men bare en god tanke i tanke på hva som blir bra for oss forbrukere (ikke at det er no kjempeproblem i dag da om man bare følger med). :p

Lenke til kommentar
Joa. Men håper vi kan se litt mer samarbeid i fremtiden. Istedenfor å kvie seg på hver sin bane og istedet kanskje komme med f.eks. en felles sokkel (ikke at jeg vil tro dette kommer til å skje ever). :p Men bare en god tanke i tanke på hva som blir bra for oss forbrukere (ikke at det er no kjempeproblem i dag da om man bare følger med). :p

8060000[/snapback]

Det har jo skjedd "ever", husker du ikke Socket 7 og AMD K5? :p

Lenke til kommentar

8060000[/snapback]

De er konkurrenter, det er ikke i vår interesse som kunder at de samarbeider for mye eller har for tette bånd. Det blir det fort juksing med ytelse av og begrenset teknologiutvikling. Vår interesse ligger i så hard konkurranse som mulig, dvs størst mulig grad av nyutvikling(dvs at hver av selskapene kommer med egne løsninger) og konkurranse på pris/ytelse. Synes det er greit at HK og CPU går hånd i hånd, men tror det er fornuftig at skjermkort, minnebrikker etc forblir "universelle".

Lenke til kommentar
Det er veldig bra for konkurransen at de fortsetter med slike brikkesett. For meg er det samme hvem som har laget det, bare det gir mye for pengene.

8062416[/snapback]

Jeg er heller for at vi får mer kvalitet for pengene enn kun "mer for pengene"-satsning sett alene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...