Propofol Skrevet 2. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2007 Som tittel sier så lurer jeg på hva jeg kan lage av en kanne kald kaffe. Når jeg har lyst på kaffe så trakter jeg meg bestandig en hel kanne, halve kannen blir stående igjen etterpå. Så derfor lurer jeg på om det er noen som har forslag hva man kan bruke en halv kanne kald kaffe til. Post gjerne oppskrifter ol. Mvh. Eilertsen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2007 Vet at mamma lager en (veldig god) sjokoladekake med et par spiseskjeer kald kaffe. Det var kanskje ikke det du var ute etter, men kan om du/dere vil kan jeg poste oppskriften når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2007 Vet at mamma lager en (veldig god) sjokoladekake med et par spiseskjeer kald kaffe. Det var kanskje ikke det du var ute etter, men kan om du/dere vil kan jeg poste oppskriften når jeg kommer hjem. 8061301[/snapback] Sikker på at det er kald kaffe og ikke rent kaffepulver da? Det var ikke det jeg var ute etter, var vel mer ute etter noe "hurtiggreier". Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2007 Varm kaffeen! 8064401[/snapback] Skjønte at en eller annen kom med dette før eller senere, men nei. Vil jeg ha kaffe så trakter jeg det. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Kaffe Hawaii 6 cl sterk, kald kaffe 3 cl grapejuice 4 cl ananasjuice 2 ss sukker "Shakes" og siles i glass. Toppes med vaniljeis. Sugerør. Kaffe med iskrem 1dl sterk, kald kaffe 2 dl iskrem - vanilje eller mocca Vispes, pyntes med krem. Sugerør. Sommerbris 2 dl sterk, kald kaffe 1 dl appelsinjuice 1 eggplomme 2 ss sukker Knust is Iskaffe Sterk, kald kaffe. Isbiter (helst av kaffe). Sukker etter smak. Litt flere tips: Her Endret 2. mars 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2007 Vet at mamma lager en (veldig god) sjokoladekake med et par spiseskjeer kald kaffe. Det var kanskje ikke det du var ute etter, men kan om du/dere vil kan jeg poste oppskriften når jeg kommer hjem. 8061301[/snapback] Sikker på at det er kald kaffe og ikke rent kaffepulver da? Det var ikke det jeg var ute etter, var vel mer ute etter noe "hurtiggreier". 8064393[/snapback] Nei. Man har i et par spiseskjeer med kald flytende kaffe. Tenkte nok kanskje det var noen "hurtiggreier" du egentlig ville ha, men kunne jo nevne det. Litt kald kaffe gjør seg sikkert godt i alle sjokoladekaker, ikke bare i denne, òg forresten. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2007 Denne er kanskje uten den gamle kaffen fra kanna, men det er veldig godt. Gresk is-kaffe, Frappé: Bland rundt 1dl vann og 1,5ts med Nescafé instant-kaffe i en shaker eller lignende (jeg bruker bare ei flaske). Rist i rundt 30 sek, til det er masse skum. Hell over i et glass, og tilsett sukker etter ønske. Grekerne har tre typer frappé, alt etter sukkermengde: Sketo - uten sukker Metrio - "medium", altså litt sukker (rundt 2 ts sukker) Gliko - søt (rundt 3 ts sukker) Etter dette kan du ha i noen isbiter, og tappe opp med vann (evt litt melk om du ønsker) til skummet når toppen av glasset. Rør litt rundt og server! Ps. Tar forbehold om evt. målefeil, skrivefeil osv, er dautrøtt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2007 Kalle Kanin kom ein gong inn paa ein restaurant og spurte: -Har du kald kaffi? Restauranteigaren sa at sjoelvsagt hadde dei ikkje det. Kalle Kanin gjekk skuffa ut. Neste dag skjedde det same: Kalle Kanin spurte om restauranten serverte kald kaffi, og restauranteigaren svara nei. Det same skjedde neste dag og neste dag og neste og neste osv osv osv. Kalle Kanin vart tristare og tristare. Til slutt syntest eigaren saa synd paa Kalle, at han lot det staa igjen ein skvett kaffi ein kveld. Neste dag kom Kalle Kanin og spurte: -Har du kald kaffi? Eigaren: -Ja, i dag har eg kald kaffi. Kalle: -Kan du varme han opp til meg? Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 10. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2007 du kan lage kald karsk! du putter en blank tier oppi en kopp,så heller du oppi kald kaffe til du ikke ser tiern, så heller du oppi sprit til du ser tiern igjen. Lenke til kommentar
larshen12 Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Du kan også lage Tiramisú, en italiensk dessert med kaffe. Det er dødsgodt! Oppskrift: 20 lady fingers eller savoiardi 4 eggeplommer 100 g melis 1 vaniljestang 500 g mascarpone, italiensk ferskost 1 dl fløte 3-4 dl sterk kaffe, avkjølt en god dasj eller to med kaffe, kakao eller amaretto-likør kakaopulver Og så: 1. Pisk eggeplommer, melis og frøene fra vaniljestangen til en lys og tykk eggedosis. 2. Visp sammen mascarpone og fløte. Blandingen skal bli glatt og klumpfri, men ikke visp for lenge. 3. Vend eggedosisen inn i mascarponeblandingen med en slikkepott. 4. Bland ønsket smak sammen med kaffen. 5. Dypp kjeksen i blandingen. 6. Legg mascarponekrem og dynket kjeks lagvis i et serveringsfat eller porsjonsskåler, (glass kan også brukes) avslutt med et lag mascarponekrem. 7. Dekk med plastfilm og sett desserten i kjøleskapet til den skal spises, minst 1 time. 8. Sikt over kakao rett føre servering. NAM! Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Kald traktekaffe er ikke noe særlig. Har du kald espresso stående derimot, kan du kanskje få til noe drikkbart. Jeg pleier å blande melk og espresso 50/50 og blande i oboy, eventuelt sukker. Smaker noe i retning iskaffen som kan kjøpes på butikken. Endret 24. mars 2007 av DoNotWant Lenke til kommentar
supern- Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) du kan lage kald karsk!du putter en blank tier oppi en kopp,så heller du oppi kald kaffe til du ikke ser tiern, så heller du oppi sprit til du ser tiern igjen. 8119760[/snapback] haha. tipper du er fra trondheim/omegn? Endret 24. mars 2007 av supern- Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 du kan lage kald karsk!du putter en blank tier oppi en kopp,så heller du oppi kald kaffe til du ikke ser tiern, så heller du oppi sprit til du ser tiern igjen. 8119760[/snapback] haha. tipper du er fra trondheim/omegn? 8227628[/snapback] Nope, han er 14 år fra Volda Kommune. :!: Lenke til kommentar
supern- Skrevet 28. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Bra oppskrift ihvertfall. hehe Endret 13. juni 2007 av supern- Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. april 2007 Rapporter Del Skrevet 3. april 2007 Problemet med slik kald kaffe som har stått en stund, er at det har hatt god tid til å utvikle bitterstoffer. Skal man lage frappe eller iskaffe bør man benytte nytraktet kaffe (eller nylaget espresso) som kjøles med isbiter. Men for all del, hvis man liker bitter kaffe... da er det bare å bruke det man har. Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 10. april 2007 Rapporter Del Skrevet 10. april 2007 du kan lage kald karsk!du putter en blank tier oppi en kopp,så heller du oppi kald kaffe til du ikke ser tiern, så heller du oppi sprit til du ser tiern igjen. 8119760[/snapback] haha. tipper du er fra trondheim/omegn? 8227628[/snapback] Nope, han er 14 år fra Volda Kommune. :!: 8231217[/snapback] Nope jeg er verken fra volda eller trondheim, jeg er fjorten men jeg er fra bygdenorge ja!nemlig den stussligste bygda det er mulig og finne, Geithus Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. april 2007 Rapporter Del Skrevet 10. april 2007 iskaffe *sikkle* Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. april 2007 Rapporter Del Skrevet 10. april 2007 Må ha denne i mine innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå