Gå til innhold

Cervin vega vs. B&W

Anbefalte innlegg

(jeg sendte også denne til kundeservice hos hifi klubben. Artig å sammenligne deres "profesjonelle" svar, med svarene jeg får herfra.)

Jeg vurderer å kjøpe B&W CM7 gulv høyttalere, til et vanlig stereo oppsett.

Har Hifi Klubbens gamle modell av cervin vega sine '10 gulv høytalere. Disse er go de, men det er vel fordi jeg ikke har hørt noe annet.

Jeg hører jeg på alle typer musikk, men for det meste klassisk og techno om hverandre.

Hører for det meste musikk i moderat lydnivå, men det hender seg at det dukker opp en og annen heavy rock / techno låt, hvor jeg skrur opp volumet ganske kraftig. Å det er jo her cervin høytalerne kommer til sin rett. Men ellers lurer jeg vel kanskje på hva jeg går glipp av når jeg lytter til musikk på vanlige lyd nivåer.

På lyd og bilde ( det siste nummeret.) ble B&W CM7 Høyttalerne anbefalt i en annen test av en høyttaler med piano finish.

Så da lurer jeg på om dette kan være noe å invistere i, evt. komme å lytte til.

Cervin høytalerne drives av en helt vanlig forsterker fra pioneer, og brokoblet effekt forserker kjøpt hos dere. Nad c272 effekt forsterkeren.

Takk for hjelp og råd.

Bor i Trondheim.

Vennlig hilsen

xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx

edit: navn anonymisert på bakgrunn av regler hos diskusjon.no

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bytter til B&W vil du ha mye mer glede av musikken.

Du vil nok ikke få så (overdrevent)mye bass, men du vil få en mellomtone som er mye bedre enn i CV høyttalerene, samme er det for diskanten. CV er for folk som er glad i høy lyd og er mest opptatt av (for)mye bass.

Tror nok du kommer til å høre mere på musikk hvis du bytter ut høyttalerene. :cool:

Jeg opplevde det da jeg byttet ut de høyttalerene jeg hadde før (Ultimate ett eller annet med 2x12") disse byttet jeg ut med PSB T45 med 2x5" basser, men syns bassen i T45 er mye bedre enn de som var i de gamle. Det er mange som lar seg lura av feks watt og ant " på elmentene. Det er klart det spiller en vis rolle, men det er ikke alt!

Har lest litt om CM7 selv og har lyst til å ta en tur til hifiklubben å høre på de en dag.

Å sammenligne CV mot B&W er i mine øyne å sammenligne en Toyota mot en BMW. Begge har gode modeller, men kvaliteten hos BMW er generelt sett mye bedre. Misforstå meg rett.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Fra Hifiklubben:

CM7 er kanskje ikke den mest ideelle høyttaleren for ekstrem techno eller heavy metal, men sammen med en god forsterker leverer den hurtig og presis bass, og kan fylle selv større rom med en flott, dynamisk lyd.

Ville mest anbefalt deg å kjøpre CM7 og så heller plusse på en subwoofer.

Da har du nok av bass til låtene som trenger det og herlig lyd utenom.

CM7 ser og mye bedre ut, spesielt i wenge fargen.

Lenke til kommentar

Til dere som skulle lure på det, så glemte jeg å nevne:

Bass elementene i CV høytalerne brukes ikke.

Jeg har en to stykk subwoofere tilkoblet som jeg skrur på etter behov.

En stykk svs sub

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=1432

og en stykk Cervin vega sub som jeg kun skrur på når jeg trenger ekstremt mye bass.

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...woofer_Sort.htm

så der har dere den også.

edit: PS: har enda ikke fått noe svar fra hifi klubben.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...