Flunky Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Gitt formelen U=I*R Finn I når U=12V og R=3 Ohm Lenke til kommentar
snarius Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 U=R*I Snu formelen (dele på R på begge sider av likninga) Då står vi igjen med U/R=I I=U/R = I=12V/3Ω = 4A Lenke til kommentar
TheNorwegianViking Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 den var enkel.. til og med jeg greide den og jeg går i 10. klasse. dette var da elementær matte? gleder meg til neste år o jeg kommer inn på elektro med masse morro matte Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Gitt formelen U=I*R Finn I når U=12V og R=3 Ohm 8059337[/snapback] Går du på VG1 elektro nå? Lenke til kommentar
TheNorwegianViking Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Han påstår hvertfall det i emne tittelen og han har en annen tråd der han skal ha hjelp til å jukse til en prøve Lenke til kommentar
Fumler Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ohm's lov er jo så lett. Du burde være flau som går VG1 elektro og ikke kan den. U = IxR R = U/I I = U/R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå