Flunky Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 a) U1= U*R1/R1+R2 b) Bruk formelen du kom fram til i a) til å beregne R1 når U=12V, U1 =7V og R2=10(Ohm) Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kom fram til noe, men det ser så grise feil ut at jeg ikke tørr å poste det... si ifra visst du finner svar da Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Uff, har du mulighet til å finne d ut da? pliiiiis! må vite d! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er du som sitter med skole bøkene, det er du som skal kunne det... les deg til det.. dette er absolutt ikke et umulig regnestykke.. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 i know.. men prøve har ikke bøker! Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Er du kommet så langt i VG1 Elektro, og enda ikke lært deg å snu formelen i Ohms lov? Det er så grunnleggende at jeg blir litt flau på dine vegne. Men uansett U = R * I I = U / R R = U / I Resten er vel ganske logisk. Og du trenger ikke lage en ny post for hvert svar du trenger. *Være bøs og sint* Og forresten, er det du som har kommet fram til svaret på oppgave a? Er du sikker på at det er rett? Endret 2. mars 2007 av e-banez Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Trodde det var slik men var ikke sikker skjønner du. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg tror kanskje svaret på oppgave a vil være U1 = (U / R1) / (R1 + R2) siden U = I * R, og I = U / R. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 oppg a er ikke regnet ut. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det står da i begynnelsen på oppgave b at du skal bruke svaret du kom fram til i oppgave a. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Visst du har prøve bør du jo kunne dette selv.. dette er jo regelrett fusk.. hvilken skole går du på forresten? ah.. jeg fikk forresten til oppgaven nå.. Lenke til kommentar
Flunky Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Nei, vi har lov til å bruke nettet og alle hjelpemidler vi finner der. har spurt læreren om vi kunne bruke abselutt alt på nettet. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ok, kult da.. hvilken skole går du på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå