Gå til innhold

Format c:/q

JonV

Anbefalte innlegg

Skal gi bort min enne backup disk til lillebror.

men jeg har mye sensitivt på maskina og en lillebror som er en liten lur rev.

jeg kjenner godt til Format c:/q/s men denne gangen skal det ikke bli et eneste spor igjen på disken, etter det som lå der.

Jeg vet det er blitt diskutert her på forumet før, men fant det ikke igjen.

det jeg trenger er et prog jeg kan kjøre i DOS for å Virkelig overskrive/Slette det som ligger der.

Ikke engang IBAS skal kunne finne det igjen.

PS det er ikke aktuelt å Hogge/smelte ned disken da den skal kunne brukes i annen maskin.

Håper på saklige svar da jeg vet det er mange saklige her på forumet.

Mvh

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kom til å tenke på det, hvis du sletter partisjonen oppretter formaterer, sletter oppretter og så formaterer er vel det ganske sikkert eller hva?

WD har et verktøy på sitt diagnose programm som sletter allt på hd med 0er

[ Denne Melding var redigert av: Admin'c på 2002-12-08 22:38 ]

Lenke til kommentar

PGP hadde en glimrende utility for det den gangen det hele var gratis, og ikke bare for mail (finner sikkert noen gamle freevare-versjoner av PGP hvis du søker litt). Kunne selv velge hvor mange ganger man ville overskrive disken, tror det var opp til 32 ganger eller noe slik (rekorden på recover av data var noe som var overskrevet 13 ganger...)

Lenke til kommentar

Hvilken diskmerke er det snakk om? De fleste produsentene har diskverktøyprogrammer til diskene sine, med mulighet for lavformatering. Eller du kan finne et HK som har innebygd mulighet for lavformatering. Får du lavformatert disken, kommer ikke lillebroren din, eller andre (uansett størrelse) til å få noe ut av den. Det tar noen timer, men det funker fint. Har selv gjort det på både SCSI og IDE-disker.

Lenke til kommentar

lol, stakars deg, men trokke han gidder å mase så mye med disken, men prøv ovenforstående tips. Har brukt ibaas disketter selv og de er geniale. Tar en halvtime med dem...

Brukte dem på jobben og etter 10 maskiner så ville ikke alle mer. Men hvis du tar deg god tid så har du jo et evig verktøy...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 22:35, skrev StudInc:

mye sensitivt på maskina???? hmm.... kva du driv med da??

programmet til IBAS skal være sikkert....

Jeg har masse husøknomi konto numre Osv.

Hadde det bare vært 1 kontonumer så er det greit å være helt sikker, på at ingen får tak i det.

Har også div koplinger til jobben som er sensitivt.

Ps det er vel også opptil bruker hva han mener er sensitivt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 07:47, skrev Admin'c:

Men hvis du tar deg god tid så har du jo et evig verktøy...

Funker den ikke bare 1 gang da ? det er jo forskjelige lisenser du må kjøpe 1 X 10 X 50 X 100 for X antall ganger sletting.

Ps vet noen om de funker med disker i Raid ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 07:47, skrev Admin'c:

lol, stakars deg, men trokke han gidder å mase så mye med disken,

Ps han er en liten wannbee Hacker og han har rotet frem gammel dritt på en disk han fikk før, men det var dritt, "typisk" disk mor ikke skal se. :smile:

Lenke til kommentar

Expert Eraser er verdt penga. Expert eraser sletter MYE bedre enn low-level format. Skal du være sikker på at han ikke skal få tilbake noe med et lite program så må du kjøre low-level format, fylle opp igjen alle sectorer av disken, low-level format, fylle opp disken ...osv 4 ganger. Eller så kan du bare kjøre expert eraser.

Da kan ikke han ikke få det tilbake via programmer som ligger på http://www.downloads.com hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...