Kaiuss Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 http://kotaku.com/gaming/sony/sony-settles...turn-240889.php Siden mange har spekulert i om den reelle årsaken til at Sony har valgt å utelate rumble-funksjonen i Sixaxis-kontrolleren er at de var saksøkt for krenkelse av Immersions patentrettigheter (en teori jeg absolutt har en viss tro på), er dette (muligens) gode nyheter! Det blir interessant å se hva som nå skjer med rumble i både spill og hardware fra Sonys side. For min del blir nok f.eks. Motorstorm et must hvis de sørger for skikkelig rumble-støtte. Kanskje i form av en patch hvis det kommer nye kontrollere på markedet etterhvert? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Saa det er mulig Sony kryper til korset altsaa? Sier ikkje nei takk til rumble fra offisielt hold nei!! Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Saa det er mulig Sony kryper til korset altsaa? Sier ikkje nei takk til rumble fra offisielt hold nei!! 8059152[/snapback] Vi får håpe det! Sony har jo imidlertid muligens allerede malt seg selv opp i et hjørne ved å hevde at rumble er "last-gen" (mens de altså nå likevel har valgt å inngå forlik med Immersion ). Klarer de å dytte inn noen rumble-motorer samtidig som de ikke ditcher Sixaxis-teknologien? Hvis nei; klarer de å ditche Sixaxis og samtidig spinne dette offentlig slik at de unngår å "miste ansikt"? For min del håper jeg virkelig det, for PS3 føles på en måte ikke som en komplett pakke for meg uten rumble. Hvis de IKKE klarer det, så syns jeg det er synd... EDIT: Microsoft har jo greid å ro seg sånn noenlunde ut av at de først hevdet at 1080p var irrelevant eller umulig (husker ikke helt), mens de på et senere tidspunkt la inn (en slags) støtte for 1080p likevel... Da kan jo ikke Sony være noe dårligere! Endret 2. mars 2007 av Kaiuss Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Who would have thought that this day would come? Sony Computer Entertainment and Immersion announced today that both companies have agreed to put an end to their ongoing legal dispute and enter into a business agreement to incorporate Immersion's patented force feedback technology into future "PlayStation format products." Whether this means that the technology will be incorporated in future versions of the PlayStation 3's Sixaxis controller is still unclear, although what other "PlayStation format products" could they be talking about? "We are pleased to have put this litigation behind us," said Immersion CEO Victor Viegas. "Our new business agreement with Sony Computer Entertainment is specifically intended to enable advanced vibration capability for the benefit of the PlayStation gaming community. We are happy to provide our technology in this regard and hope to make technical proposals very soon with respect to use of our technology in the PlayStation products." As part of the agreement reached between the two companies, Immersion will be granted the full amount dictated by the District Court -- this includes damages, pre-judgment interest, and legal fees. The agreement also provides Sony with expanded rights with respect to Immersion's patents. No additional financial details were revealed, but it is expected that the termination of the litigation will have no material impact on Sony's consolidated earnings forecast announced on January 30, 2007. "We look forward to exploring with Immersion exciting new ways to bring the largest and best range of gameplay experiences to our customers," said Kazuo "Kaz" Hirai, of Sony Computer Entertainment. "We are very excited about our new partnership with Immersion and the potential for new and innovative products incorporating their technologies." Ign Muligens blir det rumble på oss likevel? I såfall så vil jeg si at dette vise nok engang sony sin vilje til å forandre ps3 og relevant tilbehør etter forbrukernes vilje. (alle er ikke enige, men de droppet banan kontrollen, de fjernet dual hdmi.. og nå får vi kanskje rumble?) Ikke det at rumble er veldig viktig for meg, men det ser ut som det bryr mange andre her. bare kopierte over fra tråden i konsoll .. kan stenge den da Endret 2. mars 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dette er jo ganske stort da. Blir spennende å se hva som skjer fremover nå. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Muligens blir det rumble på oss likevel? I såfall så vil jeg si at dette vise nok engang sony sin vilje til å forandre ps3 og relevant tilbehør etter forbrukernes vilje. (alle er ikke enige, men de droppet banan kontrollen, de fjernet dual hdmi.. og nå får vi kanskje rumble?)Jau, Sony er jaggu snille Det har ikkje slått deg at dei fjerna f.eks dual HDMI, fordi det var litt overkill? Og ikkje mogleg å vise 120FPS i dual 1080p? Eg og synes å hugse at rumble var last gen. Og at six degrees of freedom var framtida. Er nok berre eg som hugsar feil .... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Den copy-paste over var betryggende. Dette kan se ut til aa ende bra! Kudos til Sony her! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 No var jo du først ute, tidus2k4, din tråd kom heile 19 minutt før Kaiuss sin. Uansett, eg kryssar fingrane for at dette førar til at det blir rumble på PS3 etter kvart. Kay Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jau, Sony er jaggu snille smile.gif Det har ikkje slått deg at dei fjerna f.eks dual HDMI, fordi det var litt overkill? Og ikkje mogleg å vise 120FPS i dual 1080p? Eg og synes å hugse at rumble var last gen. Og at six degrees of freedom var framtida. Er nok berre eg som hugsar feil .... Ja.. rumble er akkurat like lastgen som 1080 er unødvendig i denne generasjonen. Og vel banen var banen.. ingen ville ha den heller.. så de gikk tilbake til det "vanlige" designet. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Tviler på at Sony kommer til å bringe tilbake rumble i PS3, ihvertfall så tror jeg ikke de vil benytte seg av Immersion-patenter, medmindre det er del av avtalen. Tror bare at de godtok tilbudet fordi det var den beste løsningen de har fått sålangt, den forrige dommen de fikk var litt værre.. Da skulle Sony betale 2% av alle intekter de hadde tjent på PS2 siden patenten ble godtatt (ca. 2 år etter at PS2 kom på markedet), og det inkluderte Sony's intekter på salg av konsoller, og spill til PS2. Men godkjent tredjeparts-utstyr kan nok helt sikkert begynne å bruke Immersion-patenter igjen. Uansett godt nytt at dette er ute av verden, og at dette åpner for mulighetene igjen. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) "Our new business agreement with Sony Computer Entertainment is specifically intended to enable advanced vibration capability for the benefit of the PlayStation gaming community. Det tyder vel på at de får lov å bruke det? Endret 2. mars 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Muligens blir det rumble på oss likevel? I såfall så vil jeg si at dette vise nok engang sony sin vilje til å forandre ps3 og relevant tilbehør etter forbrukernes vilje. (alle er ikke enige, men de droppet banan kontrollen, de fjernet dual hdmi.. og nå får vi kanskje rumble?)Jau, Sony er jaggu snille Det har ikkje slått deg at dei fjerna f.eks dual HDMI, fordi det var litt overkill? Og ikkje mogleg å vise 120FPS i dual 1080p? Eg og synes å hugse at rumble var last gen. Og at six degrees of freedom var framtida. Er nok berre eg som hugsar feil .... 8059224[/snapback] Satt og leste en anmeldelse av Motorstorm i Level igår (fikk 9'er, virker veldig bra). Noe som slo meg var at imidlertid man ikke har med splitscreen engang, og at spillet går i 720p. Syns det er all grunn til å minne om løftet om to skjermer med 1080p output da ja... Det hadde vært fint å høre Phil Harrison's kommentar til dette. Dette er noe av det som irriterer meg mest ved Sony; markedsføringen deres. Hvor mye er det igjen av det PS3-konseptet de presenterte på E3 2005? Dessverre er det nok slik at det lønner seg å bruke store ord og gå bredt ut, for noe av det som presenteres blir av en eller annen grunn sittende igjen som bestående inntrykk, selv om virkeligheten til slutt viser seg å gi grunn til å være langt mer ydmyk. Det er alltid noen som tror at PS3 er to eller tre ganger så kraftig som noe som noensinne har kalt seg selv en datamaskin eller spillkonsoll f.eks. (setter ting på spissen her). Det som er synd er at forbrukerne tilsynelatende ikke er kritiske nok til det de får servert og/eller glemmer altfor fort. Endret 2. mars 2007 av Kaiuss Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Vi får håpe split screen kommer som downloadable content senere. Det er fullt mulig. Men jeg skjønner ikke hvorfor alle maser om løgner på E3 2005. Playstation 2 var jo så kraftig da den kom, at de var i tvil om den kunne eksporteres fra japan pga. lovverket. Den kunne jo brukes til å skyte opp missiler i krig. Dual 1080p kan ikke sammenliknes med det Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Vi får håpe split screen kommer som downloadable content senere. Det er fullt mulig. Men jeg skjønner ikke hvorfor alle maser om løgner på E3 2005. Playstation 2 var jo så kraftig da den kom, at de var i tvil om den kunne eksporteres fra japan pga. lovverket. Den kunne jo brukes til å skyte opp missiler i krig. Dual 1080p kan ikke sammenliknes med det 8059452[/snapback] Sa de virkelig det? Det jeg husker er jo "Emotion Engine" og ditten og datten. Mye av det vi ser i dag (eller iallfall i 2005) er et utslag av den samme markedsføringsstrategien tror jeg. Det er vel ikke løgner det er snakk om, men skikkelig spinn ut fra markedsføringshensyn. Blir likevel rimelig lei av det... Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Jeg vet ikke om det var sony selv, eller bare rykter som gikk, men jeg husker snakk om at alle burde skyndte seg å importere den fra japan fordi det ikke var sikkert den kunne eksporteres og de kunne bli nektet det snart. Japansk lov nektet nemlig eksport av så kraftig teknologi. Også var det jo terrorfaren. Tenk om Bin Laden hadde 100 ps2'er å skyte opp missiler med hehe Endret 2. mars 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Skjønner at mange her føler seg personlig såret over sony's hype motor, men tror det er på tide at ett par personer kommer videre i livet sitt. Det Nytter ikke å sitte, 1.5 år etter e3 2005, å skrike om de samme gamle tinga som vi har hørt 1 million ganger. Det er da bra at sony endret konsollen fra e3 2005. Dual HDMI var det ingen som ønsket, 8 usb porter var for mye, 3 nettverksporter var unødvendig og LCD tv'er som kan vise 120 fps er enda ekstremt sjelden. Vi venter fremdeles på toy story grafikk på ps2 og xbox, men vi i helvete bryr seg. Jeg bryr meg om hvordan konsollene er nå, hvilke spill som finnes til den, hvilke spill som kommer og også potensiale i konsollen. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det var vell egentlig Saddam som skulle bruke 100 PS2'er til missile guidance system.. Heldigvis hadde de rumble på PS2, så de traff ikke så mye.. PS2 er ganske kraftig om du bygger opp koden riktig ja. Vet det er ett universitet som bygde ett nettverk med 75 PS2'er, og klarte å registrere det som en superdatamaskin.. menmen.. :-/ nå har vi gått off-topic.. Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Skjønner at mange her føler seg personlig såret over sony's hype motor, men tror det er på tide at ett par personer kommer videre i livet sitt. Det Nytter ikke å sitte, 1.5 år etter e3 2005, å skrike om de samme gamle tinga som vi har hørt 1 million ganger. Det er da bra at sony endret konsollen fra e3 2005. Dual HDMI var det ingen som ønsket, 8 usb porter var for mye, 3 nettverksporter var unødvendig og LCD tv'er som kan vise 120 fps er enda ekstremt sjelden. Vi venter fremdeles på toy story grafikk på ps2 og xbox, men vi i helvete bryr seg. Jeg bryr meg om hvordan konsollene er nå, hvilke spill som finnes til den, hvilke spill som kommer og også potensiale i konsollen. 8059534[/snapback] Hehe, personlig såret er jeg ikke (og jeg kommer meg stadig videre i livet mitt). Men for å si det sånn: jeg ville absolutt IKKE protestert mot dual HDMI og 120 fps. Jeg håper BARE at forbrukerne klarer å foreta en edruelig sammenligning av konsollene på markedet, og at det ikke er markedsføring alene som avgjør hva slags maskin folk kjøper. En stund tidlig på nittitallet var det jo sånn at "Nintendo" var synonymt med tv-spill, og litt senere på nittitallet var det plutselig "Playstation" som var det eneste ordet Hvermannsen tenkte på når han så en liten maskin med håndkontroller. En sånn situasjon er jo ikke bra for et marked. PES-serien er jo for eksempel et sinnssykt bra fotballspill på PS2, men hvilket spill har solgt best i alle år? FIFA. Merkegjenkjenning eller kvalitet som er avgjørende her? Tror egentlig vi er enige om prinsippet her... Og merk at jeg holder PS3'en for å være kraftigere og bedre enn 360'n denne generasjonen, men ikke med så stor margin at det veier opp for forskjellen i kontrollerdesign og mangel på rumble. Men som poenget med denne tråden egentlig var: forliket med Immersion er veldig spennende, og jeg håper inderlig at Sony får på plass rumble. Da får vi en virkelig super maskin tror jeg. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Dette har nok kostet Sony dyrt. Får håpe at vi får Sixaxis med rumble til lanseringen og at flertallene av spillene som Resistance og MotorStorm er patchet med rumblefunksjonalitet i PAL-utgaven. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Skjønner at mange her føler seg personlig såret over sony's hype motor, men tror det er på tide at ett par personer kommer videre i livet sitt. Det Nytter ikke å sitte, 1.5 år etter e3 2005, å skrike om de samme gamle tinga som vi har hørt 1 million ganger. Det er da bra at sony endret konsollen fra e3 2005. Dual HDMI var det ingen som ønsket, 8 usb porter var for mye, 3 nettverksporter var unødvendig og LCD tv'er som kan vise 120 fps er enda ekstremt sjelden. Vi venter fremdeles på toy story grafikk på ps2 og xbox, men vi i helvete bryr seg. Jeg bryr meg om hvordan konsollene er nå, hvilke spill som finnes til den, hvilke spill som kommer og også potensiale i konsollen. 8059534[/snapback] Dual HDMI var egentlig en veldig god ide, og noe som jeg syntes var utrolig irriterende og høre folke-oppropet mot funksjonen som 'ingen' hadde bruk for. Nå må min bror f.eks, sannsynligvis kjøpe seg ny receiver, dersom han ønsker å høre Motorstorm, og Resistance i 7.1 PCM lyd, samtidig som han bruker HDMI til TV'n. Med to utganger kunne han plugget en HDMI'en til stereoen for lyd, og HDMI'en til TV'n bildet. Nå kommer han sannynligvis til å måtte nøye seg med å høre lyd i 5.1 via optikk, og så bruke HDMI til TV'n, da receiveren på anlegget hans har HDMI inngang, men ikke utgang. Jeg derimot kommer til å kjøpe receiver, som har både HDMI inngang og utgang til å sende videosignalet videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå