Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mangelfulle tester av trådløsrutere?

Anbefalte innlegg

Føler at testene her inne på trådløse rutere mangler et viktig punkt: stabilitet over tid. Vet det er vanskelig å teste ... vel egentlig ikke men det er litt kjedelig i lengden i alle fall. Uansett poenget er at en del av produktene kan funke som bare f... når du kobler dem opp men etterhvert går det rett til skogen med dem og man må restarte dem i hytt og gevær for at det skal funke igjen. Jobber selv hos en isp og har mye erfaring med dette. Spesiellt D-link, noe som sikkert har med at de er veldig populære. En del av de billige versjonene (har vel aldri hørt om noen som har kjøpt en dyr D-link :p) henger sinnsykt ofte. Jeg får frysninger på ryggen bare jeg hører navnet D-link etter å jobbet her en stund og skygger for så vidt unna alt dem lager. Brukergrensesnittet og funksjonaliteten er jo helt glimrende når man setter det opp og det funker som fy til å begynne med men problemene melder seg fort.

Jaja... tenkte bare jeg skulle nevne det siden D-link kom så godt ut i siste testen :p Tviler på at dette er testet over lengre tid.

Andre erfaringer med produkter fra folk som har brukt dem over tid mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har et nettverk mellom meg og tre naboer, det er dønn stabilt det har vært oppe et par måneder nå, nøkkelord/settning :p : sett opp riktig :) at du har jobbet på kundeservice på isp sier meg ikke så mye, er en grunn til at de ringer til isp og spørr :)

Edit: glemte en ting: de aksesspunktene som står ute hos naboene er av de billigste dlink selger heter vel noe som: ap-700 :)

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Vi tester boksene over tid, men det er som dere selv sier vanskelig å bestemme.

Når det gjelder D-Link DIR-635 er plattformen den bygger på svært stabil. Jeg har satt opp flere bokser med tilsvarende programvare og den samme prosessoren (f.eks. DGL-4300).

Har flere satt opp hos venner og bekjente som tyner disse boksene til det ytterste. Samt et par steder der det er 15-20 brukere koblet til. Dette er over en periode halvannet år og har møtt på svært få problemer med tanke på stabilitet på disse boksene.

Og ja D-Link og alle de andre produsentene har produkter som ikke er stabile over tid, men heldigvis pleier de produktene som er noe dyrere enn de billigste være greie for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...