tobler0ne Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har ikke skjønt dette helt enda. Vil Microsoft slutte å lage oppdateringer for Vista i 2012? Forresten, man får oppdateringer på OEM-lisenser, ja? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har ikke skjønt dette helt enda.Vil Microsoft slutte å lage oppdateringer for Vista i 2012? Nei, men de slutter å gi ut oppdateringene til alle som har windows-lisenser. De som fortsatt vil ha oppdateringer får det inntil 2017, men da må de betale DYRT for hver eneste oppdatering. Du kan godt se på det som en måte å presse kundene over på etterfølgeren, med de kostnader og krav det måtte sette til oppgradering av maskinvare og programvare. Forresten, man får oppdateringer på OEM-lisenser, ja?8074238[/snapback] Ja, man får oppdateringer til OEM. Det er andre ting man går glipp av når man kjøper OEM. F.eks muligheten til å oppgradere maskinvaren vesentlig og support via telefon, epost eller annet. Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Windows seven kommer jo i første del av 2009 Betyr dette at det ikke kommer SP1 SP2 versjoner av Vista men at de skifter navn på oprativsystemet får å tjene mer penger ? Forundrer meg ikke om det er slik de tenker!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det skal vist komme en SP1 allerede til høsten. Jeg vil kalle SP1 for at "Vista går ut av beta-stadiet", men da blir jeg vel slaktet? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hadde bare Linux fått støtte for å lese og skrive til NTFS og eventuelle nye filsystemer fra MS så hadde det kanskje blitt enda lettere å gå over. 8059533[/snapback] Akkurat det er fullt mulig. Det er mange som ser ut til å tro at Linux står bom stille. Prøvde du Linux for to år siden, har du ikke prøvd det idag. Til forskjell fra tidligere er NTFS-støtten blitt langt bedre. Lese fra NTFS-disker har ikke vært et problem i mange år allerede, men nå har også skriving blitt mulig uten frykt for tap av data. Ta en titt her. Fremdeles off-topic, men så var det det med å la ting forbli ubesvart... 8059676[/snapback] Se på denne beskrivelsen for å få til lese/skrive mot ntfs: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009 En må skrive inn en masse, for en som er vant med Windows byr det på masse ekstraarbeid 8060458[/snapback] At det kan være jobb å få til NTFS-skrivestøtte skal jeg ikke si noe imot, selv om jeg ikke har prøvd det selv (jfr. linken). Men NTFS-lesing fungerer derimot ut av boksen, så for det må du ikke gjennom noe slikt som i linken. På den annen side, bytter man helt over til Linux trenger man jo strengt tatt ikke NTFS-støtte... 8060716[/snapback] Skal bare nevne at jeg har testet dette selv nå, og det er langt enklere enn det guiden gir inntrykk av. Det er bare å installere ntfs-3g i pakkebehandleren. Deretter laster man ned denne deb-filen, som man dobbeltklikker på for å installere. Nå har et ikon som heter "NTFS configuration tool" dukket opp i Applications > System Tools på panelet (start-menyen). Etter å ha kjørt det programmet har man full NTFS-støtte... Tilfellet over gjelder selvsagt bare Ubuntu. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det skal vist komme en SP1 allerede til høsten. Jeg vil kalle SP1 for at "Vista går ut av beta-stadiet", men da blir jeg vel slaktet? 8206252[/snapback] Det er min oppfatning også er først da jeg kommer til å kjøpe Vista, OM alle applikasjonene mine er klare for det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå