corge Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det noen som vet om en måte å sjekke om det er salt på veiene og/eller en webside som har informasjon om når det saltes, i Bergen? Noen sier at det tar rundt to uker vanligvis før saltet er vekke fra veiene, andre sier annet. Noen som vet om f.eks. en artikkel som drøfter problemet med salt på veier og samtidig nevner hvor lang tid det tar før saltet forsvinner helt etter salting - jeg har lyst på litt troverdig informasjon om dette. Jeg begynner forresten å bli jævla lei av saltet på veiene nå, det saltes selv om det ikke er meldt frost og faktisk skal være 4-7 plussgrader de neste dagene - jeg får helt fnatt av å se saltebilene kjøre 3-4 ganger rundt rundkjøringer om natten til ingen nytte annet enn å totalfucke stakkars kjøretøy som kjører på disse veiene. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) nååhh så sint. Vær heller takknemlig for at de gjør veiene sikre. Og hva har dette med MC å gjøre? Endret 2. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Steina, smart du ? Salt + metall = Rust Ta moppa / MC-en din til Shell, hydro, Fina, u name it, spyl hele driten ned med Diesel. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Steina, smart du ? Salt + metall = Rust 8062358[/snapback] Ja, hvis man ikke tar vare på kjøretøyet sitt så. Lenke til kommentar
corge Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 nååhh så sint. Vær heller takknemlig for at de gjør veiene sikre. Og hva har dette med MC å gjøre? 8059194[/snapback] Ja, jeg skal være takknemlig for at de gjør veiene "sikre" for folk som deg - som kjører like fort uansett forhold og veigrep. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 nååhh så sint. Vær heller takknemlig for at de gjør veiene sikre. Og hva har dette med MC å gjøre? 8059194[/snapback] Ja, jeg skal være takknemlig for at de gjør veiene "sikre" for folk som deg - som kjører like fort uansett forhold og veigrep. 8066489[/snapback] Gjør jeg det? Hvilket grunnlag har du til å kunne si noe slikt? Lenke til kommentar
Loled Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Politiet eller staten bøtlegger firmaene som salter og strør vis de ikke gjør. Så derfor salter de når bakken er tørr og det er 4 + grader. Lenke til kommentar
EmilO Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Saltet ødelegger atv'en min gradvis... Lenke til kommentar
corge Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Gjør jeg det?Hvilket grunnlag har du til å kunne si noe slikt? 8067828[/snapback] Fordi det er ikke salt som gjør veier sikker, det er sikker kjøring som gjør veier sikker. Når du sier at salt gjør veier sikker impliserer at du kjører fort når det er vinter og nesten bare forventer at det er tilnærmet like mye veigrep da som om sommeren. Jeg for min del klarer fint å kjøre selv om det ikke er saltet og de som ikke gjør det bør slutte å kjøre i det heletatt. Salt er fra helvete. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Fordi det er ikke salt som gjør veier sikker, det er sikker kjøring som gjør veier sikker. Når du sier at salt gjør veier sikker impliserer at du kjører fort når det er vinter og nesten bare forventer at det er tilnærmet like mye veigrep da som om sommeren.Jeg for min del klarer fint å kjøre selv om det ikke er saltet og de som ikke gjør det bør slutte å kjøre i det heletatt. Salt er fra helvete. 8079896[/snapback] Rart det der at ulykkestallet går opp kraftig om vinteren, og det er ikke jeg som er grunnen. Dessuten, har du prøvd å kjøre på plasser der det ikke er saltet? Selv ved små hastigheter, så vil du få problemer hvis situasjonen oppstår. Og ikke tro at de piggdekkene er til mye hjelp når det er skikkelig glatt. Selvfølgelig hadde det vært det beste for alle om det ble brukt noe annet enn salt, men salt er det mest effektive. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 nååhh så sint. Vær heller takknemlig for at de gjør veiene sikre. Og hva har dette med MC å gjøre? 8059194[/snapback] Kverulant. Lenke til kommentar
corge Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Fordi det er ikke salt som gjør veier sikker, det er sikker kjøring som gjør veier sikker. Når du sier at salt gjør veier sikker impliserer at du kjører fort når det er vinter og nesten bare forventer at det er tilnærmet like mye veigrep da som om sommeren.Jeg for min del klarer fint å kjøre selv om det ikke er saltet og de som ikke gjør det bør slutte å kjøre i det heletatt. Salt er fra helvete. 8079896[/snapback] Rart det der at ulykkestallet går opp kraftig om vinteren, og det er ikke jeg som er grunnen. Dessuten, har du prøvd å kjøre på plasser der det ikke er saltet? Selv ved små hastigheter, så vil du få problemer hvis situasjonen oppstår. Og ikke tro at de piggdekkene er til mye hjelp når det er skikkelig glatt. Selvfølgelig hadde det vært det beste for alle om det ble brukt noe annet enn salt, men salt er det mest effektive. 8080162[/snapback] De fleste er så idiot at de begynner å svinge MER når bilen deres understyrer, takk og lov for at vanlige personbiler i det minste er satt opp for å ha naturlig tendens til å understyre og ikke overstyre. Så nei, de fleste er nok for ape i hodet til å klare å kjøre på is. Ikke det at jeg er noen ekspert, men jeg klarer i det minste å bruke sunn fornuft og får ikke sjokk om bilen sklir litt - og jeg klarer å tilpasse farten etter forholdene. Synes du virkelig ikke det er gale at det saltes (MYE) når det meldes plussgrader i lang tid fremover? Eller hva synes du om at det brukes 85000000 kr kun for saltet som kjøpes inn (og det er kun for saltet, ikke for det som det koster å ha bilene, mannskap, o.l. i drift)? Men det jeg er mest interessert i er når det er trygt for meg å kjøre på veien, og med trygt mener jeg at det faens saltet er vekke. Det er faktisk et problem å få rengjort sykkelen etter bruk slik situasjonen er for meg nå. Jeg lurer også på om det finnes en oversikt over når det saltes. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Eller hva synes du om at det brukes 85000000 kr kun for saltet som kjøpes inn (og det er kun for saltet, ikke for det som det koster å ha bilene, mannskap, o.l. i drift)?Over hele landet, over hele vinteren?Isåfall er jo det bare småpenger... Jeg lurer også på om det finnes en oversikt over når det saltes.8082967[/snapback]Værmeldingen? Endret 5. mars 2007 av Steina Lenke til kommentar
corge Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Eller hva synes du om at det brukes 85000000 kr kun for saltet som kjøpes inn (og det er kun for saltet, ikke for det som det koster å ha bilene, mannskap, o.l. i drift)?Over hele landet, over hele vinteren?Isåfall er jo det bare småpenger... Jeg lurer også på om det finnes en oversikt over når det saltes.8082967[/snapback]Værmeldingen? 8083667[/snapback] Tusen hjertelig takk Steina, du har vært til enorm hjelp. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Eller hva synes du om at det brukes 85000000 kr kun for saltet som kjøpes inn (og det er kun for saltet, ikke for det som det koster å ha bilene, mannskap, o.l. i drift)?Over hele landet, over hele vinteren?Isåfall er jo det bare småpenger... Jeg lurer også på om det finnes en oversikt over når det saltes.8082967[/snapback]Værmeldingen? 8083667[/snapback] Tusen hjertelig takk Steina, du har vært til enorm hjelp. 8088002[/snapback] Null Problem. Det er derfor jeg er her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå