Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Frets on Fire -- gratis Guitar Hero for PC!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilnærmet senebetennelse av å spille FOF på tastaturet i en time.

Drit vondt i håndleddet. Pluss det kunne bare henge seg helt opp, helt plutselig, der sangen bare rusla avgårde men tastaturet ikke registrerte noenting før man alt-tabba ut og lukket programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pluss det kunne bare henge seg helt opp, helt plutselig, der sangen bare rusla avgårde men tastaturet ikke registrerte noenting før man alt-tabba ut og lukket programmet.

8097994[/snapback]

Spillet sliter dessverre med minnelekkasjer, så det er sikkert derfor spillet streiker. :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilnærmet senebetennelse av å spille FOF på tastaturet i en time.

Drit vondt i håndleddet.

8097994[/snapback]

Prøv å holde det litt mer oppover på skrå, så du ikke belaster underarmen ved å holde den vridd. Ikke lett å forklare over nett hvordan, men; prøv deg frem til du kjenner at du ikke belaster noe.

Pluss det kunne bare henge seg helt opp, helt plutselig, der sangen bare rusla avgårde men tastaturet ikke registrerte noenting før man alt-tabba ut og lukket programmet.

8097994[/snapback]

Har du installert modden (last ned og sjekk readme for hvilke filer som skal kopieres over)? Det funker bra da for min del.
Lenke til kommentar
latter17: CO-OP-delen er bare i GH-sangene, ja. Det er ikke noe mer spesielt enn at man får spille bassgitaren istedetfor lead, siden FOF ikke har noen multiplayermuligheter enda.

8090650[/snapback]

Der tar du litt feil, noen sanger utenom GH sangene har faktisk muligheten til å spille bass f.eks.

Men det er få av dem. Så ikke forvent dere at alle sangene skal ha den muligheten.

Lenke til kommentar

Bare for å informere litt om RF-mod 3.0 så har jeg en liten liste her over ting som skal komme og ting som kanskje kommer.

TODO Items/Bugs

---------------

config items for tutorial and other hard coded values

cache difficulties and parts in .ini to speed things up

maybe make the non played part (lead/rhythm) not as loud

Add 'virtual' folder support so you can have 1 copy of the song, and have it in multiple places (by genre, difficulty, alphabetically, artist, etc)

Find more efficient way to do running %age (in progress but not accurate)

Add Volume configuration for the main/background tracks

Configurable lateMargin (may alter gameplay and scores)

Simplified songlist (text) with toggle

Smaller cassette scaling and include song title next to all of them with toggle

Random song select option

Delay tuning/synching in editor with audible 'tink' sound when a note should have been pressed

toggle for spinny background

Multiple (ini file) ending lines other than 'Chilling'

Multiple (ini file) starting lines other than 'tuning guitar'

Folder support for a 'career' mode

support for lead/coop player 2 in GH2

make built in network play work

linux version

update editor to be able to edit different parts

Add setpriority(4) high and a toggle for setting priority.

Unknown if I can do them

------------------------

Investigate hammer ons and pull offs (i think there's a separate midi track which says when they occur)

Investigate a whammy bar key (i might call it a distortion pedal) (not looking good, no way to do mixed effects)

Investigate more detailed summary screen

Investigate changing the 'tutorial' to 'karaoke' so we can add words to songs

Investigate if GH/GHII I think when you hit a chord of X notes, your notes hit goes up by X, rather than by 1 on FOF.

Ongoing efforts

---------------

Optimize performance of the mod

Optimize some of the note loops to make them more efficient (dont traverse entire loop)

More general optimizations (lag bad!)

work on garbage collection for whatever is hogging up memory

Lenke til kommentar

For dere som har lyst til å bruke GH kontrolleren til FoF, her er en PS2 to USB adapter.

Og hvis dere vil ta den helt ut, kjøp en av desse (De kan også brukes til GH, men hvis du skal bruke de til FoF må du ha en adapter).

Denne skal jeg bestille så fort jeg får penger :) (Og adapteren jeg linket til litt lenger oppe)

Edit: og her her er en guide til å få GH kontrolleren til å virke i FoF.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...