Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en asus pundit p1-ah2 barebone pc. Jeg får ikke bootet den, cpu viften kjører for fullt, den stopper ikke, ikke noe video signal,ingen POST og ikke noe beep.

Jeg har amd atlon 64 3500+, 1 kingston ddr2 5300 512 mb, seagate barracuda 320 gb sata2 hdd, samsung dvd brenner sata. Det er ett integrert skjermkort på dette hk.

Alle kabler er riktig koblet, har resett cmos, det lyser grønt på hk, 4 pins 12v er koblet til også.

Men ikke noe skjer. Denne pcen er en erstatning for den jeg hadde sist, da jeg trodde den var defekt. Men har det samme problemet på denne også.

Skjermen ( en LG LCD) mottar ikke signal. Den går i power saving mode. Har prøvd med ett annet skjermkort, men samme problem.

Det er kontakt mellom hdd og dvd brenner, både sata og ata versjonen. Det lyser på tastaturet når jeg starter pcen.

Har kjørt pcen en liten stund og cpu-en er fremdeles kald. Er det årsaken til at det ikke er bilde på skjermen?

Brian :(

Endret av brila
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har du bygd maskinen selv?

At tastaturet lyser opp, er et tegn på at PSU fungere og at hk får spenning, så det er greit. Jeg fikk dette problemet selv med min forige maskin, og kanskje det er problemet.

Ta av CPU viften og se om CPU-en er riktig tilkoblet. Er pinnene bøyd eller bommer på hk, og sitter låsen fast etterpå?

Se om dette kan være problemet

Lenke til kommentar

Jeg har selv bygd maskinen, og den har fungert utmerket helt frem til i dag tidlig.

Jeg slo på pcen og logget inn. Så gikk det vel ca 1 time. Da jeg skulle sette meg ved pcen hadde den fryst seg på log-in skjermen, mus og tastatur virket ikke. Så jeg prøvde å restarte men skjermen fikk ikke signal. Jeg kunne heller ikke høre det vanlige "pipet" som pleier å komme når jeg starter maskinen. Ellers går alle vifter som de skal.

Har prøvd men en annen harddisk, men fortsatt samme resultat. Har også tatt ut og satt inn alle komponentene i pcen.

noen tips?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har bygget denne selv. Har hatt det samme kabinett før, men da med intel cpu. Hadde ikke noen problemer med den.

Alt er koblet riktig, pinnene på cpu er ikke bøyd og sitter riktig på hk. Låsen sitter fast.

Men har fremdeles det samme problemet uansett hva jeg gjør.

Brian :(

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...