Gå til innhold

A8N-sli deluxe, BIOS flash pga. ny Opteron 175

Anbefalte innlegg

Det vart troebbel.

Oppdaterte til bios 1011 - alt ok

oppdaterte chipset driver - alt ok

oppdaterte til beta-bios 1017.002 - alt ok

stilte minne fra 333mhz til 400mhz - alt ok

putta inn opteron 175 og fekk troebbel

den boota som normalt, men eg fekk bluescreen etter 3-4 minutt.

reboota og sjekka cpu temp i bios, ca 47 grader. Det er 10-15 grader over det eg hadde med den gamle 3000+, men det burde vaere ok tur eg. Har klokka ned minne og proevd litt andre bios innstillingar, men faar bluescreen i winXP kva gang. Lurer paa aa sette inn igjen 3000+ inntil vidare.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp at den krever nyere chipset-drivere enn det jeg har, så jeg må oppdatere den først.

Likte ikke at du fikk trøbbel med den bios'en :p

Rart det bare er 165 og 175 som krever den beta-bios'en.

Har du kanskje vurdert å teste med 1016 biosen?

Lenke til kommentar

Hei.

Har hatt en del restarts med bluescreen. Satte inn den gamle cpuen men trur den er herpa, den satt fast i kjoelern naar eg tok den av saann at den blei dratt av uten aa vaere loes fra sokkelen (med den lille spaken).

Uansett, naa gaar maskina stabilt i safe mode (dvs den har gaatt i 5-6 min)

Eg har ikkje vaert paa windows update foer eg satte inn cpuen, kanskje eg rett og slett ikkje har stoette for den i windows?

Eg skal proeve 1016 biosen, det er veldig rart at det kun er 175 og 165 som maa ha 1017.002, mens feks. 185 kan gaa paa 1016. Eg las paa asus forumet om en som kjoerte 165 paa bios 1016 uten problem, saa det burde gaa.

Skal oppdatere etter eg har testa windows update og bios 1016. Eg skulle egentlig jobbe paa maskina i dag, men det ser daarlig ut.

Og, ja, eg har saaklart den nye vifta(orginal AMD boxed) paa cpuen. siste eg sjekka temp var den 41 grader.

En ting til ang. biosen. De fungerte fint med den gamle cpu'en. Enda en ting som kan tyde paa at winupdate er loesninga.

Endret av turbojomar
Lenke til kommentar

Eg hadde boxed vifta, der er det et hakk som passar til et vanleg skrujern (ikkje stjerne). en maa presse ned og vippe ut den boeylen som holde kjeleren paa plass. eg brukt et lite skrujern til for aa vippe ut boeylen. du maa bruke litt kraft men vaer forsiktig. Lykke til.

Lenke til kommentar

Nei ikkje enda.

Faar ikje brukt den biosflashesaken i safe mode, saa eg maa flashe i dos medn trur det skal gaa greit. Er pcen oppe og gaar stabilt? Faar heller ikkje brutk winupdate, litt rart sidan det er safe mode med networking. Fann du spesifikke dobbelkjerne oppdateringar paa winupdate? veit du om det er viktig?

Endret av turbojomar
Lenke til kommentar

Jeg kjørte win update før jeg demonterte maskinen.

Er litt rart om det skulle være noe i winupdate, tenk om du hadde reinstallert, da er du jo uten winupdate på starten.

Holder på å modifisere chipset-kjøleribben.

Jeg har et skjermkort som krasjer litt hehe.

Lenke til kommentar

Oi, spennande.

Eg har problem med aa faa flasha bios med boot fra cdrom. Boot til dos gaar bra, men dos'en finn ikkje awdflash.exe og bios fila. kjedelig naar saannt tar saa lang tid. Skal paa kino snart, men skal sjekke kva osm har skjedd naar eg er tilbake.

Lenke til kommentar

Yess!

ALt ser ut til a fungere. Alt eg gjorde var aa resette bios til default. Har fortsatt 1017.002. Toer ikke aa installere 1016 enda (pga mange bluescreeens). har ingen floppy installert. Kjoerer dvdshrink no, og det gaar meir enn dobbelt saa fort som med den gamle, og cpu load er ca 65%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...