Gå til innhold

A8N-sli deluxe, BIOS flash pga. ny Opteron 175

Anbefalte innlegg

Bestilte en dual core Opteron 175 i dag etter aa ha oppdaga at 939 dual core nesten er utsolgt overalt. Eg vil gjerne ha tips for aa faa verdenshistoria si foerste smertefrie cpu-oppgradering.

Maskina er:

A8N-sli deluxe

3 GB RAM (2*512 ukjent + 2*1024, Geil 400 value)

Athlon 64 3000+ Winchester

180 gb seagate (sytemdisk) og 400 gb samsung

Geforce 6600gt

Win XP MCE 2005

500W PSU

Ingenting er overklokka

BIOS:

Eg har aldri flasha bios og har versjon 1002.

Ifoelge asus.com maa eg flashe til en beta versjon (1017.5). Nokon som har erfaringar med det? Evt. aa bruke Opt. 175 med eldre bios? Kan eg boote fra usb flashpinne? (har ikkje floppy kobla til)

RAM:

Er det best aa kun bruke 2*1024?

Sett pris paa all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger nesten ikke å installere maskinen på nytt heller :)

Sier nesten pga at det alltid er anbefalt å reinstallere når man bytter en såpass viktig komponent, men denne oppgraderinga er mindre følsom enn f.eks bytte av gpu(ati -> nvidia) så det burde ikke bli noe problem.

Planlegger selv en slik bytting, og jeg har samme hk som deg :)

Lenke til kommentar
Du trenger nesten ikke å installere maskinen på nytt heller :)

Sier nesten pga at det alltid er anbefalt å reinstallere når man bytter en såpass viktig komponent, men denne oppgraderinga er mindre følsom enn f.eks bytte av gpu(ati -> nvidia) så det burde ikke bli noe problem.

Planlegger selv en slik bytting, og jeg har samme hk som deg :)

8058552[/snapback]

Var bare visst den nåværende biosen ikke hadde støtte for x2 prosessorer

Lenke til kommentar
Se her

Hvis du vil ha den beste biosen! Hvis du skal flashe til denne må du gjøre det på gamlemåten.. Asusupdate godtar ikke den biosen.. Har gjort det selv med hell!

Da får du unlocket noen funksjoner som ikke fins på Deluxe og Se versjonene.

8059215[/snapback]

Har du gjort dette uten problemer?

Lenke til kommentar
Se her

Hvis du vil ha den beste biosen! Hvis du skal flashe til denne må du gjøre det på gamlemåten.. Asusupdate godtar ikke den biosen.. Har gjort det selv med hell!

Da får du unlocket noen funksjoner som ikke fins på Deluxe og Se versjonene.

8059215[/snapback]

Har du gjort dette uten problemer?

8059551[/snapback]

Ja. Du må lage en bootdisk, jeg gjorde på cd, brukte drdos, la inn awdflash og bios (+ gammel bios). Flash i vei! Da kan du styre volt på chipsett etc.

Merket for såvidt ikke stor forskjell på klokkevennlighet :(

Edit: se cpuzII scoren min, det var det høyeste jeg klarte å boote med. Ikke stabilt da. Tidligere var det 2823 mhz...

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Makky, du boer bestille en cpu kjapt. Det har blitt tomt i mange nettbutikker. Kjipt aa bli sittande med en 3000+.

8059092[/snapback]

Har bestilt en opteron 175 jeg også :)

Chipsetvifta har imidlertid begynt å "synge" igjen, så er vel på tide å bytteden ut.

Hvordan er det med lett klokking og passiv kjøling, tenker da mest på denne?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Makky, du boer bestille en cpu kjapt. Det har blitt tomt i mange nettbutikker. Kjipt aa bli sittande med en 3000+.

8059092[/snapback]

Chipsetvifta har imidlertid begynt å "synge" igjen, så er vel på tide å bytteden ut.

8060763[/snapback]

Kan anbefale den zalman kjoeleren, satte den inn for ca. et aar sidan pga viftestoey og temp er den samme, kanskje lavare. Det einaste som er kjedelig er at HK maa ut av pcen. Den braakete kjoeleren er festa med plastpluggar med mothakar. Eg brukte nebbtang for aa klemme sammen mothakane og det gjekk fint.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

8059092[/snapback]

8060763[/snapback]

Kan anbefale den zalman kjoeleren, satte den inn for ca. et aar sidan pga viftestoey og temp er den samme, kanskje lavare. Det einaste som er kjedelig er at HK maa ut av pcen. Den braakete kjoeleren er festa med plastpluggar med mothakar. Eg brukte nebbtang for aa klemme sammen mothakane og det gjekk fint.

8062268[/snapback]

Hehe, godt å høre at det funker.

Tenkte å ta ut alt innholdet og ommøblere litt nå når jeg først skal bytte cpu hehe, så da passet det fint å få byttet den vifta :)

Har du fått din cpu?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

8059092[/snapback]

8060763[/snapback]

8062268[/snapback]

Hehe, godt å høre at det funker.

Tenkte å ta ut alt innholdet og ommøblere litt nå når jeg først skal bytte cpu hehe, så da passet det fint å få byttet den vifta :)

Har du fått din cpu?

8066135[/snapback]

Henta den paa posten i dag, og har tenkt aa intallere no. Eg er litt skeptisk til den betaversjonen av biosen (1017,002) saa eg skal sjekke om det gaar an aa bruke 1016. Har du peiling paa det?

Endret av turbojomar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...