karakas Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hva slags CPU bør jeg gå for om jeg ønsker en som ikke trenger aktiv kjøling? CPU'en vil stå i ett mediasenter så det blir altså ikke utsatt for noen stor belastning. Kan en 6300-cpu klare å kjøre dette uten aktiv kjøling? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Slik jeg har forstått det utvikler Intels C2D mindre eller like mye varme som X2 65W (TDP - "ryktene" vil ha det til at AMD er ærligere her) - men de er tilgjengjeld vistnok vanskeligere å kjøle. Vil og påpeka at hovedkortene til Intel er noe dyrere enn AMD, men rent ytelsesmessig vinner Intel mtp. ytelse/kroner - i hvertfall dersom man bare ser CPU-ene opp mot hverandre (noe jeg mener er feit ) Til HTPC ville jeg nok vurdert en 3800 X2 EE (35W). Skulle la seg kjøle greit.... men dyre er de! http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321242 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ville heller gått for aktiv kjøling og brukt vifte styring til å justere den ned til du ikke hører den. Fleste HK har vel programmer som følger med til vifte styring tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå