Gå til innhold

8800GTX på oppløsning 1280 -720

Anbefalte innlegg

Kjære experter:

Har en Pioneer plasma TV 43 tommer som jeg bruker som PC skjerm med oppløsning 1280-720

Har det da noen hensikt for meg å kjøpe et FX GeForce 8800GTX

eller bør jeg gå for et billigere EVGA GeForce 8800GTS KO ACS3 320MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I framtiden vil det sikkert bli behov for det, men i dag er det heller få spill du kan kjöre som ikke vil bli cpu bound på den opplösninga.

Kan nevne som eksempel at jeg merker mitt gts er cpu bound fra tid til annen, avhengi av spillet jeg kjörer.

Så pr. i dag vil jeg si et 320MB GTS kort burde väre nok for forsikre deg om HW stötte på dx10 og meget bra ytelse.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke så veldig kraftig skjermkort til en såpass lavoppløst skjerm (native er vel 1024*768). Vær oppmerksom på at de gamle Pioneermodellene er veldig utsatte for innbrenninger, dette er noe du må ta spesielt hensyn til når du bruker skjermen som PC-skjerm.

Native oppløsning kan nok ikke brukes til spill ettersom det er en 4:3-oppløsning, spillene må da ha mulighet til å strekke bildet for å få riktige proporsjoner. Hvis TV-en støtter 1360/1366*768 er nok dette den høyeste 13:9-oppløsningen du kan dra nytte av. Da får du utnyttet hele den vertikale oppløsningen mens bildet nedskaleres noe horisontalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...