Gå til innhold

Alternative måter å tjene penger på.

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Vil høre litt med folk angående alternative måter å tjene penger på, altså metoder hvor man ikke tjener en fast time- eller månedeslønn eller lignende. Ting som for eksempel spekulering, poker på nettet, reklame på nettsted osv. Er ikke ute etter å melke de gode ideene ut av folk for å tjene meg rik, ønsker bare å lufte temaet litt.

For min del føler jeg vi har kommet så langt i samfunnet nå at man fint kan komme seg igjennom livet uten å ha fast arbeide med faste lønningsdager, sett at man er nogenlunde oppegående da.

Hadde vært gøy å høre fra folk som selv har tjent, eller har prøvd å tjene penger på "unormale" måter, om det er i liten eller stor skala.

Må nok en gang presisere at jeg bare er nysjerrig, er ikke på jakt etter en ny jobb.

Kan begynne med å nevne at jeg har prøvd meg på nettpoker i det siste, bare med en hundrelapp, men jeg har funnet ut at det er heller vanskelig å tjene noe på det, i det hele tatt å gå i null. Riktignok er jeg nybegynner, men det virket det igrunnen som de fleste der jeg spilte også var. Nettpoker er riktignok mer gøy enn det er lønnsomt og er verdt pengene man taper i forhold til underholdningen.

Har også prøvd meg på reklame på min heller enkle blogg i form av bannere ol. fra Google Adsense. Her tjener man en del per klikk, i hvert fall jeg, men det krever noe trafikk for å i det hele tatt få noen klikk. Har man derimot en nettside med relevant innhold vil jeg tro man kan få pengene til å sive sakte inn. Det finnes mye litteratur om nettreklamering og hvordan man optimaliserer det og så videre, men i bunn og grunn trenger man en "god" side som folk faktisk gidder å ta seg tid til å se på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller, finn på eit undomstiltak. (Dvs, du lager eit ungdomstiltak på papir men som aldri blir gjennomført). Så får du sånne statlege organisasjoner til å tru at du verkeleg er leiar for dette tiltaket, så kan du søke om mykje pengestøtte. =p

Lenke til kommentar
Eller, finn på eit undomstiltak. (Dvs, du lager eit ungdomstiltak på papir men som aldri blir gjennomført). Så får du sånne statlege organisasjoner til å tru at du verkeleg er leiar for dette tiltaket, så kan du søke om mykje pengestøtte. =p

8067873[/snapback]

Slike folk som suger penger ut av staten betrakter jeg som søppel. Et skudd, ferdig med det.

Lenke til kommentar

Du kan tjene penger på å kjøpe "billige" biler gjennom nettet, og selge dem dyrere. Jeg har alltid solgt bilene mine for mer enn jeg kjøpte de for. Har tjent til sammen 5000 på de 3 bilene jeg har hatt da :D

Også kan du kjøpe leilighet/hus når prisen på markedet er lav. Eller utenbys, der du vet det blir bygget ut om kort tid. Prisen vil stige med årene og man kan tjene en del :)

Hvis du eier hus/hybel/leilighet fra før av, så puss opp badet. Da vil verdien stige med mye mer enn du evt legger ut for materiale. Stort sett. Må litt planlegging til, men mutter og typen har pusset opp badet selv for ca 70-100k. Nå har taksten på huset steget med 250k. Så det er litt å tjene på dette å.

Lenke til kommentar
kjøp opp en haug me "aktuelle" domener....når det kommer en bedrift osv som vil ha domenet ditt, selger du det får blodpris...litt risikabelt, men bli store penger etterhvert ;)

8069235[/snapback]

Er ikke det blitt forbudt? (mer eller mindre) Altså la oss si microsoft.com ikke var eid av microsoft gjengen, men av deg. Da måtte din side ha hatt noe med microsoft å gjøre som et selskap å gjøre. Kan være at jeg surrer noe veldig nå, men men...

Du sier at du har spilt poker, men tapt. Alle taper i begynnelsen. Det kan være at du alltid taper. Kommer ann på å god du er. Det krever litt for å bli god.

Sportsbetting er også gøy. Kan ikke huske at du har noe interesse i noe som helst bortsett fra lommiser og musikk, så tviler på at det er noe for deg. Jeg har spilt en del på basket og det er utrolig gøy. Kan ofte være litt lurt å se på statestikker ol. Som for eks. i kveld så spiller Orlando mot mavericks. I går så spilte de mot spurs og tapte med 24poeng. Da er de slitne og skal spille mot det beste laget i nba. Mavericks har hatt 1-2 dager med hvile pluss at de taper sånn ca. aldri. Jeg tror de kommer til å vinne med mer enn 13,5poeng. Da spiller jeg på handikap og oddsen er 1,9

Du kan jo alltids selge bilen til din far. Den er sikkert verdt en del:)

Mvh

Gøystein

Lenke til kommentar
Jeg ville satset på lotto eller på å bytte flax-lodd i jakker og strutsefarmer, plutselig sitter du der med ditt eget tivoli.

8069841[/snapback]

Ja, jeg har hørt at tivoli er den nye dollaren. :whistle:

Satse penger på oddsen. (Var en tråd om dette husker jeg, noen som vet hvor den er)

Lenke til kommentar

Har vært borte et par dager, but im back!

Har prøvd meg litt på odds også, gikk sånn omtrent i null på det, tapte litt kanskje.. Men da satset jeg bare på det med lavest odds i og med at jeg ikke har peiling på sport.

Har tenkt litt på det med domener også, men alle domene jeg kommer på som noen kan få bruk for er allerede kjøpt opp..

Lenke til kommentar

Fra "Lock, Stock and Two Smoking Barrels":

"Listen to this one then; you open a company called the Arse Tickler's Faggot Fan Club. You take an advert in the back page of some gay mag, advertising the latest in arse-intruding dildos, sell it a bit with, er... I dunno, "does what no other dildo can do until now", latest and greatest in sexual technology. Guaranteed results or money back, all that bollocks. These dills cost twenty-five each; a snip for all the pleasure they are going to give the recipients. They send a cheque to the company name, nothing offensive, er, Bobbie's Bits or something, for twenty-five. You put these in the bank for two weeks and let them clear. Now this is the clever bit. Then you send back the cheques for twenty-five pounds from the real company name, Arse Tickler's Faggot Fan Club, saying sorry, we couldn't get the supply from America, they have sold out. Now you see how many of the people cash those cheques; not a single soul, because who wants his bank manager to know he tickles arses when he is not paying in cheques!"

Du kan jo prøve det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Lag deg en hjemmeside. Smell inn litt reklame her og der. Tjente litt penger på det i min tid som webmaster.

Lenke til kommentar
Lag deg en hjemmeside. Smell inn litt reklame her og der. Tjente litt penger på det i min tid som webmaster.

8082478[/snapback]

Kommer jo litt ann på å stor sida di blir. Andreas sier han har en blogg, men får lite besøk på reklamen. Åssen sider har du hatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...