hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det siste du skrev kunne du ha holdt for deg selv! Det er en oppfordring som jeg har troen på, og du latterligjør den! det er direkte diskriminerende!8145122[/snapback] Det må da være lov å komme med saksopplysninger. Her er litt mer bakgrunnsstoff om LSD og religiøs opplevelse (mine uthevinger): "The drug gave an opportunity to people to explore the world differently: patients could travel to other worlds and epochs, experience mystical feelings (...). The scientist's work exemplifies the effect of the mysterious medication as it penetrates into the human mind and takes a person on an incredible journey through time, space and dimensions. In Grof's opinion, LSD acts as an accelerating agent of religious strikening and helps a human being realize the objectivity of divine principles." Kilde. Mer (mine uthevinger): "LSD is considered an entheogen because it can catalyze intense spiritual experiences where users feel they have come into contact with a greater spiritual or cosmic order. Some users report insights into the way the mind works, and some experience long-lasting changes in their life perspective. Some users consider LSD a religious sacrament, or a powerful tool for access to the divine. Several books have been written comparing the LSD trip to the state of enlightenment of eastern philosophy. Such experiences under the influence of LSD have been observed and documented by researchers such as Timothy Leary and Stanislav Grof. For example, Walter Pahnke conducted the Good Friday Marsh Chapel Experiment under Leary's supervision, performing a double blind experiment on the administration of psilocybin to volunteers who were students in religious graduate programs, e.g., divinity or theology. That study provided evidence that hallucinogens may induce mystical religious states (at least in people with a spiritual predisposition)." Kilde. 8145208[/snapback] Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det var vel ikke diskriminering. Han som ateist mener at å møte gud eller rosa elefanter er like realistisk og det er den samme delen av hjernen som frembringer møtet. Det er et argument som senere er blitt begrunnet. Nei så jeg ser ingen diskriminering der. BTW. jeg mener eksakt det samme ang. gud og rosa elefanter. Endret 13. mars 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det siste du skrev kunne du ha holdt for deg selv! Det er en oppfordring som jeg har troen på, og du latterligjør den! det er direkte diskriminerende! har du lest reglene? høflig og "ikke-diskriminerende" skal du oppføre deg! 8145122[/snapback] Såklart jeg kunne holdt det for meg selv, men da hadde kanskje en del mennesker også fortsatt levd i troen om at "møte med Gud" var virkelig. Styrer håndteringen av opplevelser Det eneste forskerne kan si sikkert er at signalstoffet serotonin har noe å si for hvordan hjernen håndterer visse opplevelser. Et poeng som er verdt å ta med seg er at det er det samme signalsystemet som blir påvirket av LSD og andre narkotiske stoffer som kan skape hallusinasjoner eller åndelig ladde opplevelser. http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048245562.04 Ellers reagerer jeg kraftig på at du prøver å frede religion, DER har du diskriminering... Endret 13. mars 2007 av smoothie Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Det siste du skrev kunne du ha holdt for deg selv! Det er en oppfordring som jeg har troen på, og du latterligjør den! det er direkte diskriminerende! har du lest reglene? høflig og "ikke-diskriminerende" skal du oppføre deg! 8145122[/snapback] Såklart jeg kunne holdt det for meg selv, men da hadde kanskje en del mennesker også fortsatt levd i troen om at "møte med Gud" var virkelig. Styrer håndteringen av opplevelser Det eneste forskerne kan si sikkert er at signalstoffet serotonin har noe å si for hvordan hjernen håndterer visse opplevelser. Et poeng som er verdt å ta med seg er at det er det samme signalsystemet som blir påvirket av LSD og andre narkotiske stoffer som kan skape hallusinasjoner eller åndelig ladde opplevelser. http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars/1048245562.04 Ellers reagerer jeg kraftig på at du prøver å frede religion, DER har du diskriminering... 8146269[/snapback] da spør jeg deg, er ikke dette diskriminering: "Barnene blir «fattige i ånden», de blir feige, søvnige, lydige - de blir kristne! Kristendommen - den tiende landeplage" ? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 da spør jeg deg, er ikke dette diskriminering: "Barnene blir «fattige i ånden», de blir feige, søvnige, lydige - de blir kristne! Kristendommen - den tiende landeplage" ? 8146335[/snapback] Nei, det er et sitat fra den siste personen å bli tiltalt for blasfemi i Norge. Jeg vet ikke hva du legger i ordet diskriminering, men her er hva Ordbok.no legger i det: Diskriminering ~e'ring -a el. -en det å diskriminere rased- / d- på arbeidsplassen / positiv d- særbehandling til fordel for noen Kanskje du forveksler diskriminering med blasfemi med tanke på at du tolker Arnulf Øverlands sitat for å være "diskriminerende"? Blasfemi blas|femi' -en (fra gr 'skadelig tale, baktalelse') gudsbespottelse bli anklaget for b- Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 da spør jeg deg, er ikke dette diskriminering: "Barnene blir «fattige i ånden», de blir feige, søvnige, lydige - de blir kristne! Kristendommen - den tiende landeplage" ? 8146335[/snapback] Nei, det er ikke diskriminering. I bestefall blasfemi Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? 8147469[/snapback] Når høre du ut som Jesus... Det beste medisin mot religion er å vise hvor idiotisk, latterlig, hyklende, bukse dirtere, tom hodet, "no brain" tulling de er... Akkurat! Den sleipeste "dritten" vinner! Beste argument my.... Lite vits å snakke fornuft til folk som ikke vil ta imot "fornuften." Det eneste man ender opp med, sånn som prof. R. Darwin, er at han ble latterlig gjort foran andre med troende. Jeg viser spesielt til episoden der han prøve å får frem en vitenskapelig argument mot han anti-homo: "Homoseksuelt orientert," MET-bruker, prekeren: Ted Haggard! Alle som har fulgt litt nyhet vet hva jeg snakker om. Det eneste som hjelper, er å får de til å innser hvor stor tullinger de er. At de må velge mellom GUD eller vitenskapet. Enten medisin eller Jesus. Det er ikke noe hardere. Og det skal skjer med de harskeste, sleipeste, og mest umoralske metodene. Alt for å knekke den falske psyken! Akkurat som avvening for stoffmisbrukere! Det er enten å dra buksen dere langt ned, ellers så ta de buksen din... Enten de eller deg. Ikke noe "beste" argumenter Prøv å spandere en drink til en fisk nestegang... Edit: Jeg fant brillene mine... feil rettes... Endret 13. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? 8147469[/snapback] Når høre du ut som Jesus... Det beste medisin mot religion er å vise hvor idiotisk, latterlig, hyklende, bukkser dirtere, tom hodet, "no brain" tulling de er... Akkurat! Den sleipeste "dritten" vinner! Beste argument my ...."Der jeg er våtest".... Lite vits å snakke fornuft til folk som ikke vil ta imot "fornuften." Prøv å spandere en drink til en fisk nestegang... 8147852[/snapback] hva betyr "Når høre du ut som jesus?" , og en ting til, du snakker ikke slik man skal snakke her inne, jeg sender en klage rettet mot deg og diskriminering Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 i kristendommen er det også en ond som har makt på jorda**, men den gang jesus kommer igjen vil den onde bli kastet i flammahavet og det vil ikke være mer ondskap. mennesker settes på prøve. det som skjer på jorda betyr ingenting sammenliknet med det som skjer etter døden. 8144552[/snapback] En som gud definerer som ond. Dersom denne "Satan" (betyr "motstander") ønsker frihet og at mennesker skal kunne ha sex før ekteskapet, og samtidig står opp for de homofiles rettigheter -- og åpent kritiserer gud foran menneskene... Mens den kristne gud er ond... Da er vedkommende du kaller ond den gode makten i verden... Dersom det fantes en ond gud -- hva ville denne allmektige onde guden at vi skal tro om hans motstandere? Hva sier gud om ateister -- de som ikke er religiøse og åpent fornekter gud? De skal få det verre enn Sodoma og Gamorra på dommedagen... (Som vi vet jesus fortalte...) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? 8147469[/snapback] Når høre du ut som Jesus... Det beste medisin mot religion er å vise hvor idiotisk, latterlig, hyklende, bukkser dirtere, tom hodet, "no brain" tulling de er... Akkurat! Den sleipeste "dritten" vinner! Beste argument my ...."Der jeg er våtest".... Lite vits å snakke fornuft til folk som ikke vil ta imot "fornuften." Prøv å spandere en drink til en fisk nestegang... 8147852[/snapback] hva betyr "Når høre du ut som jesus?" , og en ting til, du snakker ikke slik man skal snakke her inne, jeg sender en klage rettet mot deg og diskriminering 8147929[/snapback] Skal du bestemme hvordan jeg skal ytre min mening? Han høres ut som Jesus fordi den tonen han skrev melding på. Klag du... ps. motklage er sendt for din hykling.. Endret 13. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 i kristendommen er det også en ond som har makt på jorda**, men den gang jesus kommer igjen vil den onde bli kastet i flammahavet og det vil ikke være mer ondskap. mennesker settes på prøve. det som skjer på jorda betyr ingenting sammenliknet med det som skjer etter døden. 8144552[/snapback] En som gud definerer som ond. Dersom denne "Satan" (betyr "motstander") ønsker frihet og at mennesker skal kunne ha sex før ekteskapet, og samtidig står opp for de homofiles rettigheter -- og åpent kritiserer gud foran menneskene... Mens den kristne gud er ond... Da er vedkommende du kaller ond den gode makten i verden... Dersom det fantes en ond gud -- hva ville denne allmektige onde guden at vi skal tro om hans motstandere? Hva sier gud om ateister -- de som ikke er religiøse og åpent fornekter gud? De skal få det verre enn Sodoma og Gamorra på dommedagen... (Som vi vet jesus fortalte...) 8147975[/snapback] 1. klart han ville at vi skulle tro at hans motstandere var onde- men er ikke satan/lucifer ond? han som vil vi skal brenne i helvete? jeg må si d var litt merkelig tenking(ikke nødvendgivis negativt men litt utenom det vanlige). 2. ja, helt klart. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) hennanhennan: 1. klart han ville at vi skulle tro at hans motstandere var onde- men er ikke satan/lucifer ond? han som vil vi skal brenne i helvete? jeg må si d var litt merkelig tenking(ikke nødvendgivis negativt men litt utenom det vanlige). Svar: Hvem sier at Satan vil at vi skal brenne i helvete..? Bibelen? Bibelen... Som er inspirert av akkurat *hvem*? Akkurat ja. Vi har en sirkel... En ond sirkel... Endret 13. mars 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Bibel er en halvsant "Saga" Kanskje det er godt å minne folk på at det nye testamentet mangler deler som kanskje gi oss et annet syn på Jesus og freinds.. Evangeliet av Mark, Phillip, Mariamne (Maria fra Magdalena) og et par til Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 1. klart han ville at vi skulle tro at hans motstandere var onde- men er ikke satan/lucifer ond? han som vil vi skal brenne i helvete? jeg må si d var litt merkelig tenking(ikke nødvendgivis negativt men litt utenom det vanlige). 2. ja, helt klart. 8148059[/snapback] Hvem sier at Satan vil at vi skal brenne i helvete..? Bibelen? Bibelen... som er inspirert av akkurat *hvem*? Akkurat ja. Vi har en sirkel... En ond sirkel... 8148154[/snapback] Kom med så mange teorier du vil. det er du som prøver ditt beste i å finne på en eller annen måte å få det til å være gud som er ond. hvor mange av "de ti bud" er onde? si hva du vil- men en dag vil du nok se Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) hvor mange av "de ti bud" er onde? Det er så synd at de ti budene er skrevet av mennesker , og ikke av Gud. edit.....ehh..jæ** brillene Endret 13. mars 2007 av Vaio Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 hvor mange av "de ti bud" er onde? Det er så synd at de ti budene er skrevet av mennesker , og ikke Gud 8148221[/snapback] bergenser? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Kom med så mange teorier du vil. det er du som prøver ditt beste i å finne på en eller annen måte å få det til å være gud som er ond. hvor mange av "de ti bud" er onde? si hva du vil- men en dag vil du nok se 8148193[/snapback] Vi skal ikke stjele... Nevn ett barn som ikke har prøvd å stjele. Gud har skapt oss som tyver, med sjalusi og misunnelse. Det tar over 10 år av livet til våre foreldre å avvenne oss med tyveri og misunnelse. Vi skal ikke drepe... Likevel er vi skapt med sinne og aggresjon, sjalusi og viljen til å drepe i... guds navn og for vår egen del... Dessuten har gud drept hundretusener av uskyldige egenhendig. Vi skal ikke bægjære vår nestes husstru. Likevel er vi ikke skapt monogame; vi ønsker sex med andre enn vår partner såfremt vi er i kontakt med andre enn vår partner. Den som sier "Jeg har aldri ønsket å ha sex med andre enn min kjæreste" er enten forelsket i vedkommende, forstyrret, eller blottet for instinkter og sexlyst. Jeg vet ikke om Jomfru Maria *var* gift -- men hun var definitivt lovet bort, og ikke gift med gud. Vi skal ikke ha en annen gud. Likevel gjør ikke gud seg klarer i posisjonen som "verdens eneste gud", og utfører ingen tjenester for dem som tror. Ingen statistikk i verden gir kristne noen som helst fordeler på noe som helst område, verken når det gjelder lotteri, overlevelse, levealder eller kunnskap. Og så videre... Jeg kan ikke huske alle de ti budene... men jeg tror jeg har tatt de viktigste. Å tro på gud er som å være rotte i en labyrint, uten at det finnes ost i noen av endene. Det eneste du må gjøre er å dø i labyrinten, og aldri gå ut av den -- først da får du ost. Etter døden. Når du sannsynligvis ikke bryr deg om verken ost eller kjeks eller vin, fordi du er dau som ei sild. Eller rotte. Endret 13. mars 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? 8147469[/snapback] Når høre du ut som Jesus... Det beste medisin mot religion er å vise hvor idiotisk, latterlig, hyklende, bukkser dirtere, tom hodet, "no brain" tulling de er... Akkurat! Den sleipeste "dritten" vinner! Beste argument my ...."Der jeg er våtest".... Lite vits å snakke fornuft til folk som ikke vil ta imot "fornuften." Prøv å spandere en drink til en fisk nestegang... 8147852[/snapback] hva betyr "Når høre du ut som jesus?" , og en ting til, du snakker ikke slik man skal snakke her inne, jeg sender en klage rettet mot deg og diskriminering 8147929[/snapback] Skal du bestemme hvordan jeg skal ytre min mening? Han høres ut som Jesus fordi den tonen han skrev melding på. Klag du... ps. motklage er sendt for din hykling.. 8148009[/snapback] så da kan man si hva man vil, til vhem man vil? det høres jo smart ut! fine ideer du kommer med! foresten: hvem har du sendt mot.klagen til? jeg finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det(sende klage)- dersom du har sendt noen mot-klage må du vite hvordan du gjorde det og hvem du sendte det til! Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Les hvordan han skrev det da! ikke som noe strerkt argument, men diskriminering8145622[/snapback] Mange av oss her på forumet later som vi driver en intellektuell, akademisk debatt. Da er det argumenteringen som gjelder - hva man sier, ikke hvordan man sier det. Skal man "vinne" en slik debatt, gjelder det å ha den beste argumentasjonen, ikke den sleipeste tunga. Kanskje dette kan være en øvelse i å slå tilbake vha. argumentering, og ikke påberope seg fritak fra skepsis og kritikk? 8147469[/snapback] Når høre du ut som Jesus... Det beste medisin mot religion er å vise hvor idiotisk, latterlig, hyklende, bukkser dirtere, tom hodet, "no brain" tulling de er... Akkurat! Den sleipeste "dritten" vinner! Beste argument my ...."Der jeg er våtest".... Lite vits å snakke fornuft til folk som ikke vil ta imot "fornuften." Prøv å spandere en drink til en fisk nestegang... 8147852[/snapback] hva betyr "Når høre du ut som jesus?" , og en ting til, du snakker ikke slik man skal snakke her inne, jeg sender en klage rettet mot deg og diskriminering 8147929[/snapback] Skal du bestemme hvordan jeg skal ytre min mening? Han høres ut som Jesus fordi den tonen han skrev melding på. Klag du... ps. motklage er sendt for din hykling.. 8148009[/snapback] så da kan man si hva man vil, til vhem man vil? det høres jo smart ut! fine ideer du kommer med! foresten: hvem har du sendt mot.klagen til? jeg finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det(sende klage)- dersom du har sendt noen mot-klage må du vite hvordan du gjorde det og hvem du sendte det til! 8148339[/snapback] Og også: Det at halve jorden er kristne eller muslimer(jeg vet ikke eksakt hvor mange som er kristne) er helt tilfeldig? tror dere det? Noe de bare ble ved tilfeldigheter. + er det særlig sannsynlig at alt bare kom med ett smell? pang! der var det! en bitteliten kule med enorm massetetthet smalt ut og ble universet. hvor kom kule fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå