Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir kaste ut av nette med Vista makin, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp mine svigerforeldres nye bærbare i dag. Når jeg kobler meg på det tråløse nette mitt slår nette seg bare av og på hele tiden.

Fikk lov til å teste maskinen opp mot naboens nett og der virket den helt greit.

Jeg har koblet en mac og en win xp opp mot nettverket og de funker som bare det men ikke Vista maskinen til mine foreldre.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som er galt??

Jeg har en D-link 614+ som tråløs router

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et raskt svar

Strømsparingen står ikke på.

Jeg har tatt vekk macen fra nette så det skal bare være 2 maskiner på det men jeg blir bare kastet ut og inn hele tiden og det er bare med Vista maskinen.

Kom gjerne med flere gode løsninger

Maskinen jeg bruker er en Acer AS3693 hvis det skal ha noe å si.

For et par mnd siden satt jeg opp mine foreldres bærbare og da hadde vi 3 maskiner kobet opp mot D-Linken og det funket, men de hadde XP maskin

Lenke til kommentar
Det er ikke alle D-linkroutere som tåler mange trådløsklienter.

Hvis dette kun skjer med Vista og signalstyrken er OK, så ville jeg sjekke om strømsparing er påslått (prøv å sku av).  Mener å huske at dette har vært et problem for enkelte.

8058053[/snapback]

Vista følger vistnok ikke standarden for TCP/IP-protokollen, som er systemet maskinene på internett "snakker sammen" med. Dette skal skape problemer for en del rutere, som ikke takler vistas sære måte å forsøke å tvinge seg til større del av båndbreddekaka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...