Bjarne Banan Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hei Lurer på å gå for vannkjøling,Innovatech ser bra ut syns jeg. Har følgende spørsmål:Er vannpumpene vanligvis 12 eller 220v? Hvordan kobler du vannpumpa,med egen bryter? eller ved hjelp av et rele i serie med startknappen på PC? PC brukes av alle i huset,litt kjedelig om de ikke setter igang pumpa før maskinen starter. P4PE intel 2.53@2,850 Noe annet jeg bør tenke på? Takk for svar. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Det lurer faktisk jeg også på, men prøv heller å post i denne kategorien... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vannpumpene i slike sett er alltid beregnet for 220-230volt. Og det bør de være! 12volt´s utgaver av slike skal du holde deg laangt unna! De er nemlig på langt nær så driftssikre. Mange velger å la pumpa være tilkoblet hele tiden, det tåler de godt. Andre lager gjerne en løsning via et rele, som styres av 12v i maskinen. Det er ikke så vanskelig å lage sistnevnte løsning, som jeg sjøl har valgt. Liker helst at slike ting startes og stoppes automatisk. [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-12-08 22:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå