Gå til innhold

Logitech G7 henger seg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg en Logitech G7 trådløs mus for en stund siden. Musen har fungert helt utmerket helt til nå.

Problemet er at under bruk, så henger musepekeren seg. Hele systemet fungerer normalt, det er bare pekeren som henger igjen. Dette varer som regel i noen få sekunder og så er alt normalt igjen. Det er ikke noe fast sted dette skjer, bare helt plutselig, og helt tilfeldig. Problemet oppstår både i Windows og i spill.

Jeg har prøvd å bruke forskjellige USB-porter, sette laderen på "Normal" lading istedet for "Boost"-lading som nevnt i bruksanvisningen, uten hell. Har også prøvd på en laptop, der jeg også mener samme problem oppstod.

Spiller ingen rolle hvor mye det er igjen av batteri når det skjer, for jeg har testet med nyladet batteri.

Jeg trodde først det muligens var musematten som var problemet, men siden den fungerer etter få sekunder på samme matte, så har jeg kommet til konklusjon at det ikke er matten, eller bordet som er problemet.

Dette begynner å bli utrolig irriterende. Er det noen som har opplevd samme eller har tips til hva som kan gjøres?

(Kjenner en som har samme mus som meg, og aldri opplevd noen problemer.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Sliter med samme problem, min G7 "henger seg" i opptil flere sekund (1/2 minutt), tida går da tregt..... føler at eg har vekka musa med og bruke et hvitt ark som musematte med "krøll" opp mot musa - mindre avstand mellom laser og underlag enn det er når musa er på et plant underlag :hmm:

Skaffa G7 som "erstatning" for mi MX1000 mus som nekta og ta imot lading i mai ifjor, tok ho fram før jul og ville prøve og lade den (et halvt år etter "døden") nå tok ho imot strøm og har fungert som ho gjorde før "dvalen" :innocent:

Har i det siste brukt G7'en mindre pga. de uforklarlige pausene - har vel lagt inn XP fra bunn ca. 3 ganger etter jul, pga. nytt hovedkort, ny raid-løsning....

Skulle vel kanskje heller tatt kontakt med de eg fikk musa fra og fått ei som fungerer 100% - får diverse "bilder" :ph34r::wallbash: når det blir siesta....

Lenke til kommentar

"Kjekt" å vite at andre også har samme problem som meg og at det faktisk er relatert til musen og ikke OS.

Logitechmusene har en tendens til å oppføre seg utrolig teit om det er dårlig forbindelse. Prøv å flytt på basestasjonen. Er en stund siden jeg sist hadde problemer nå.

Jeg bruker XP Pro.

Lenke til kommentar

Har lasta ned nyeste versionen av setpoint. Deretter prøvde jeg å koble til musen på nytt ved å bruke programmet som fulgte med (får beskjed om å holde inne venstre mustast, deretter trykk 1 gang på knappen under og så trykk på høyre mustast 5 ganger).

Har fungert noen minuttet nå uten problemer.

Edit: Glem allt jeg skrev, samme problemet enda :realmad:

Opplever ikke problemet så ofte, men det er der.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Prøvde litt forskjellige "rapporteringsfrekvens" (ligger under "avanserte instillinger") i setpoint men da ble musen helt gal. Stoppet opp i 4-6 sekunder og fungerer i kanskje 1 sekund. Etter mye fortvilt trykking fikk jeg den tilbake til slik den var.

Har prøvd å google rundt litt etter problemløsning uten hell.

Lenke til kommentar

Ok. Nå har ikke jeg vært her inne på en stund, men nå er jeg glad at andre har samme problem som meg. Har ikke fått tid til å legge inn XP på nytt, og jeg har vært sikker på at det ikke var OS, men selve musen som var problemet. Som jeg har nevt tidligere, så har jeg også prøvd på en annen PC, da uten SetPoint-programvaren, der samme problem oppstår. Begge maskinene brukte Windows XP Pro SP2.

Jeg kan heller ikke tro at det er avstanden som er problemet her, for senderen min er så og si RETT ved siden av musen. har også prøvd å flytte denne lenger vekk med en skjøteledning, uten at det ga noen merkbare resultater.

Som andre nevner i tråden, så skjer det ikke hele tiden, men forekommer til tider, av og til hyppig og av og til skjeldent.

Skal se om jeg kan få levert inn musen der jeg kjøpte den, for å høre hva de har å si.

Tenker også å teste den på Windows 2000 maskin jeg har liggende :hmm:

Endret av resn
Lenke til kommentar
Kan anitvirus-program forstyrre?  Selv har jeg AVG free edition

8400106[/snapback]

Bruker selv avast, men har AVG på laptopen, hvor musen også var helt mongo. Har også testet den på Windows 2000, hvor den tullet seg mye mer enn på XP.. Nå aner jeg ikke hva som kan være feilen her.. Skal ta den med til butikken de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan anitvirus-program forstyrre?  Selv har jeg AVG free edition

8400106[/snapback]

Bruker selv avast, men har AVG på laptopen, hvor musen også var helt mongo. Har også testet den på Windows 2000, hvor den tullet seg mye mer enn på XP.. Nå aner jeg ikke hva som kan være feilen her.. Skal ta den med til butikken de nærmeste dagene.

8400787[/snapback]

Noe nytt om saken??

Lenke til kommentar

kan ikke være at dere må oppdatere "biosen" på musa? min g5 kan jeg oppdatere denne på, og jeg slet veldig med at musa ikke reagerte på forskjellige overflater og at den bestemte seg for ikke å reagere på museklikk. Er klar over at dette ikke er samme problemene, men kan være at det er "biosen" i musa som trenger en oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...