toazty Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 jeg har nett kjøpt meg nytt hk, men nå finner jeg rett å slett ikke HD nr 2 hvis jeg kobler ut cd-rom så finner jeg den, har bytta om og stressa i heile kveld, finner bare 2 av 3 ting uansett .... finner 2 hd'er eller 1hd og 1 cd'rom... den ene kabelen er er i hoverkort-hd-hd den andre er i HK og cd-rom prøvde HK - HD -cd'rom og den andre HK-HD uansett hva jeg gjør finner jeg bare 2 av 3 noen som vet hva som er gæli? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hra du sjekket jumpere? master/slave osv? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 har ingen jumpere i... Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvilke HDDer er det? (merke) Jeg mener at ingen jumper på WD betyr Singel Master iallefall, du trenger å sette den til Master with Slave for å kunne koble på en slave, er sikkert noe lignende for andre produsenter. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 begge er WD , men jeg finner begge, hvis jeg kobler ut cd-rom , men er jo litt pyton å ikke ha en fungerende cd-rom Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har du ikke en jumper-pin på baksiden av cd-rom'en da? Sett den som slave/secondary så popper nok alle opp på skjermen.. Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg mener at du må til med jumpere, du setter den ene disken (uten jumpere) aleine på den ene kabelen, og den andre disken som master (jumper i midten) med CD-ROMen som slave (somregel jumper i midten her også, men kan variere). Hvis jeg prøver å koble to WD-disker på samme kabel uten jumpere så finner jeg kun den ene, fordi det er det jeg sier den skal finne (dvs jeg sier at den første disken er "singel master"). Det står somregel informasjon om jumperposisjoner oppå HDD/CD-ROM. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 ey... det funka.. takk.. menne.. har et lite "fille" problem, finner ikke en eneste hd eller cd-rom i bios, in som som primary, sec. eller third, nothing... men det funker nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå