Gå til innhold

Fra 1.46Ghz til 1.6Ghz!

CBR

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt følgende Hk og Cpu:

Asus A7V333 RAID Hovedkort Socket A DDR

VIAKT333, ATA/133, ATX, USB2.0, IEEE1394

AMD Athlon XP1700+ 1.466 GHz 266 MHz

Og jeg har tenkt å Overklokke denne prossesoren til ca 1.6 Ghz.

Det er ikke mye, fra 1.46Ghz til 1.6Ghz, men jeg vill gjør det bare for morro skyld, men er det mulig med tanke på hovedkortet? vil den akseptere dette, og vil det gå knirkefritt om man gjor alt riktig?

OBS! dette hK har bare en AGP, litt synd fordi jeg hadde planer om å sette inn to Grafikk Kort, en for vanlig bruk og en for spill.

**Jeg har ikke mottat komponentene ennå. bestillingen ligger hos PcUtstyr og kommer forhåpentlihvis innen 14 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-08 21:46, skrev CBR:

OBS! dette hK har bare en AGP, litt synd fordi jeg hadde planer om å sette inn to Grafikk Kort, en for vanlig bruk og en for spill.

Hovedkort med 2 AGP'er er vel heller sjelden vare. Hva er galt med å bruke spillkortet ditt til vanlig bruk?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 23:03, skrev pelokken:

Ja to AGP porter er vel ikke noe man ser hver dag. Selv fikk jeg min xp 1700+ oppi 1,6. Men der stoppa den gitt. Ville bare ikke mer.

Ville ikke mer? vel hvis den holder seg stabilt i 1.55Gh - 1.6Gh, så er det i allefall bedre en 1.46, ska prøve dette bare for å sette meg litt inn i dette med Hk og Cpu.

Lenke til kommentar

Jeg har et agp kort som jeg bruker til spilling og til vanlig bruk.

Men jeg kjører 2x Hansol 920D og 1x TV, til dette trenger jeg egentlig ikke 2 skjermkort, da jeg har et MSI GF4 ti4200 128mb, men det blir lettere å ha en skjerm på et seperat kort, og tv + primary skjerm på agp kortet.

Til den andre skjermen har jeg satt i et RivaTNT2 32mb PCI, og det går som smør.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 21:56, skrev CBR:

Jeg leste i HW anbefalings seksjonen om et Grafikk kort som ga sylklare 2d grafikk, det er bare med hensyn til øyenene, men det er ikke så veldig viktig...

Trenger du sylskarp 2d grafikk så er det vel bare

å skaffe seg ett Matrox Millennium PCI kort eller

hva med ett Voodoo5 PCI kort eller noe sånt...

Skulle vel gi deg det du trenger av bildekvalitet,

men vær obs på att skjermen ofte har minst like

mye å si på bildekvaliteten som skjermkortet, nytter

ikke å ha ett skjermkort som gir superkvalitet på

bildet når skjermen gjør dett til en ekkel grøt av farger... eller omvendt att skjermkortet stinker

og man har superskjerm... :grin: høy refresh er også

viktig for att øynene skal slappe av...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 09:02, skrev Robkvi:

Jeg har et agp kort som jeg bruker til spilling og til vanlig bruk.

Men jeg kjører 2x Hansol 920D og 1x TV, til dette trenger jeg egentlig ikke 2 skjermkort, da jeg har et MSI GF4 ti4200 128mb, men det blir lettere å ha en skjerm på et seperat kort, og tv + primary skjerm på agp kortet.

Til den andre skjermen har jeg satt i et RivaTNT2 32mb PCI, og det går som smør.

2X Hansol? har du sånn sorrund skjerm? eller mener du 2X Hansol til hvert sitt eget bruk?

men 2X Skjerm eller sorrund kommer jeg til å sette opp her etterhvert, blir spenende med Flight sim og to skjermer som gir et videre og mer realistisk bildet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 09:46, skrev johskar:

Quote:

Den 2002-12-08 21:56, skrev CBR:

Jeg leste i HW anbefalings seksjonen om et Grafikk kort som ga sylklare 2d grafikk, det er bare med hensyn til øyenene, men det er ikke så veldig viktig...

Trenger du sylskarp 2d grafikk så er det vel bare

å skaffe seg ett Matrox Millennium PCI kort eller

hva med ett Voodoo5 PCI kort eller noe sånt...

Skulle vel gi deg det du trenger av bildekvalitet,

men vær obs på att skjermen ofte har minst like

mye å si på bildekvaliteten som skjermkortet, nytter

ikke å ha ett skjermkort som gir superkvalitet på

bildet når skjermen gjør dett til en ekkel grøt av farger... eller omvendt att skjermkortet stinker

og man har superskjerm...
:grin:
høy refresh er også

viktig for att øynene skal slappe av...

Takk for svar

Høy refresh ja, det var det jeg hadde tenkt meg, men disse Lcd skjermene har ikke så høye refresh, skal man ha det så må man kjøpe en iiyama, som er veldig dyrt, ellers finns det jo Sony CRT skjermer med ganske høye refresh, det er bare synd at Man ikke får sett Sony skjermer i action før man kjøper dem, Lefdal og elkjøp har jo ikke Sony skjermer til salgs....

Lenke til kommentar

Hmm, LCD-skjermer er så treige at refresh har fint lite å si for flimmer, det er snarere et problem at de knapt egner seg til å se film på en gang (50Hz) fordi ting henger igjen. Skal du ha en LCD som faktisk er BRA til noe annet enn kontorarbeid må du punge ut med 15-20k og det koster mer enn det smaker IMHO. En 19" CRT får du omtrent kasta etter deg i disse dager, og selv om dette ikke akkurat er topp kvalitet så vil de iallefall kjøre 1280x1024 på 100Hz eller deromkring, og det holder jo masse med mindre du skal bruke 3D-briller (da halveres i praksis refresh og da er 100Hz litt lite i lengden).

Min gamle Eizo 17" tar bare 85Hz i 1280, men det funker faktisk helt greit det oxo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...