Gå til innhold

Hvordan tjener Youtube penger?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på en ting. Som mange sikkert vet ble Youtube solgt til Google tidligere for en svimlende sum penger, og jeg lurer derfor på hvordan de skal klare å tjene inn nok penger til at det skal være en lønnsom investering? De har jo ingen reklame eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får nok se det blir en forandring på det etterhvert tror jeg. Utover våren nå så skal youtube lansere det nye systemet der brukerne kan tjene penger på å laste opp videoer. Det legges da inn små reklamer på starten av filmene, og så vil brukeren som har lastet opp filmen selv få en del av reklameinntektene (forutsatt at man selv eier alle rettigheter til filmen selvsagt).

Lenke til kommentar

Akkurat reklamene før filmer blir, slik jeg har forstått det, kun for private blogger/lignende, og da kan den som legger ut videoen selv velge om de vil ha reklame først (og motta penger) eller forbli reklamefri. Det er ingen fare for at vi vil få Dagbladet-tv-tilstander med reklame før hver eneste video med det første.

Når det gjelder hvorfor Google kjøpte opp Youtube, så var det sannsynligvis fordi Youtube var den største konkurrenten til deres egne Google Video.

Lenke til kommentar

Så nettopp en konkurranse som Mac Donalds hadde lagt inn på YouTube. Der Mac Donalds hadde kjøpt opp en side med stor video, som vinneren skulle få filmen sin på.

Og dessuten har google veldig mye reklame på YouTube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...