Gå til innhold

hva er SLi?

Anbefalte innlegg

jeg har tuttla endel med pc , men aldri vert borti sli, hva er det, hvordan fungerer det? prøvd å leita litt rundtom, men blir ikke særlig klok,

tenkte jeg skulle kjøpe meg enda et skjermkort, jeg har dette Asus P5B DLX hovedkortet, hva trenger jeg for å sette 2 skjermkort sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har tuttla endel med pc , men aldri vert borti sli, hva er det, hvordan fungerer det? prøvd å leita litt rundtom, men blir ikke særlig klok,

tenkte jeg skulle kjøpe meg enda et skjermkort, jeg har dette Asus P5B DLX hovedkortet, hva trenger jeg for å sette 2 skjermkort sammen?

8057127[/snapback]

du trenger ett hovedkort som har to pci-express x16 spor.

Lenke til kommentar

DU må ha et hovedkort som støtter SLI eller Crossfire.

SLI en nvida og crossfire er ati.

Greia er den at du kan ha 2 stk skjermkort som jobber sammen og dermed nesten dobbler effekten av 1 skjermkort.

Lenke til kommentar
At det dobler ytelsen er "bullshit", du får en økelse på ~ 50%.

~ Medion

8057204[/snapback]

heter "økning" ¤pirke¤ Får vel litt mer enn 50% økning vel? vil tippe 60-75%

8057224[/snapback]

Det kommer an på. Spesielt med disse "hackede driverne", så blir det litt dårligere ytelse enn normalt sies det.

Her er driverne du trenger btw

Disclaimer: Disse er ikke offisielle, og jeg har ikke testet dem selv, så det gjøres på eget ansvar ;) (Ikke dermed sagt at det er farlig, for det tviler jeg på, men likevel...)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
det er 2 pci-e porter på HK'et mitt... men noen som har vært borti Asus P5B DLX som kan hjelpe meg?

8057198[/snapback]

I følge Asus, støtter det crossfire, så da er det bare å løpe å kjøpe 2 eventuellt 1 likt skjermkort som du har i dag.

Husk at hvis du kjøper 1 nytt og planlegger å kjøpe et nytt senere må du kjøpe et identisk kort, hvis jeg ikke ta feil.

Lenke til kommentar
faan.. jeg har 7800GT 512ddr3

funker det ikke på dette HK'et da?

"DU må ha et hovedkort som støtter SLI eller Crossfire.

SLI en nvida og crossfire er ati."

8057333[/snapback]

Jo, det går helt fint. Har du ett eller to kort? Skal du kjøre SLI, så må du som sagt bruke driverne jeg linket til.

Lenke til kommentar

Nei, SLi funker ikke på P5B Dlx. Skal du ha et hovedkort for SLi, så bør du kjøpe nVidia 650i SLI eller 680i SLI. Det er ikke verdt det å kjøpe et 7800GT til i dag med mindre du får det billig brukt. Jeg hadde 2x7800GT 256 MB i SLi, og det holdt rett og slett ikke til 1680x1050 med AA og AF.

Lenke til kommentar

Det er mest for syns skyld etter min mening. Den nederste støtter kun PCIe x4 elektrisk. Det er imidlertid mulig å kjøre CrossFire (med ATI skjermkort). Hastigheten vil da være noe redusert i forhold til "ekte" CrossFire, men det vil funke helt greit til de fleste ATI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...