Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Data og Bil er et par fine og dyre hobbyer... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 12:07, skrev SirHartge:Hva har bilen kosta til nå da? :smile: Uten at jeg har finregnet så har det kostet ca: Innkjøp bil: 1500! Dempere, fjærer (40mm), bremser, potte samt en del utstyr fremme i motorrommet som ikke så så pent ut medregnet arbeid: 9000... SÅ, den har nok tippa 10k. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 12:13, skrev DrErling:[uten at jeg har finregnet så har det kostet ca:Innkjøp bil: 1500!Dempere, fjærer (40mm), bremser, potte samt en del utstyr fremme i motorrommet som ikke så så pent ut medregnet arbeid: 9000...SÅ, den har nok tippa 10k. Okei, er ikke så ille siden du ikke betalte mer for bilen. Rustsveising og omlakking så har du en fin bil :smile: Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Bil: - Mitsubishi Galant '93 modell - 2.0 med 110 hk - 4 sylindrer i rekke - 5 trinns manuell gir - 0-100 på 10.9 sekunder - Toppfart 186 km/t - 100-0 på 40 meter Hva jeg har gjort med bilen? - Jeg trenger ikke gjøre noen ting. Kona imidlertid ser sitt snitt til å "pusse på" karosseriformene fra tid til annen. tommelomsk Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Et par bilder av min og da :smile: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 http://shop.store.yahoo.com/gomiata/gomhapcartee.html Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Min DOCH er tøfferen enn din allyse. HAr KN filter istedet for den runde boksen din oppå. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 08:45, skrev Robkvi:Hondaen, hvor selges disse? Er de kun i consept v. ? øøøhm... "de" selges ikke, siden det er kun er en prototype jeg personlig har laget for å frakte opp påhengsmototorer fra sjøhuset vi har. You know.. tungt å bære påhengsmotorer opp bratte vestlandsskråninger. Så i vår ble lei bæringen, og sveiste sammen den doningen der. Hadde kanskje vært et marked for en doning som dette, hvem vet Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg syns det så skrøpelig ut Allyse. Tror du virkelig du kunne dratt den tanksen der opp i 250KM/T? Ville ikke følt meg trygg hvertfall. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:40, skrev Hondaen: Quote: Den 2002-12-09 08:45, skrev Robkvi: Hondaen, hvor selges disse? Er de kun i consept v. ? øøøhm... "de" selges ikke, siden det er kun er en prototype jeg personlig har laget for å frakte opp påhengsmototorer fra sjøhuset vi har. You know.. tungt å bære påhengsmotorer opp bratte vestlandsskråninger. Så i vår ble lei bæringen, og sveiste sammen den doningen der. Hadde kanskje vært et marked for en doning som dette, hvem vet :smile: Hmm.. Jeg driver og bærer mye på påhengsmotorer.. Kunne ikke du bygget en slik en til meg? De er vel bra til transport av allt mulig. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower:får vel bare besvare....VW Passat 2000/20011.6 Literca 100HKDoble ventilerte skiver forranskiver bak.MAx ca 230km/t0-100 ca 10 sek.egenvekt m/førere ca 1400kg 230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir.... Quote: Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil...Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon. Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen.... Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:43, skrev MrA|:Jeg syns det så skrøpelig ut Allyse. Tror du virkelig du kunne dratt den tanksen der opp i 250KM/T? Ville ikke følt meg trygg hvertfall. hehe. Tviler jeg ville prøve engang med den alderen om 250kmt. 220maks ville jeg si... Bilen er ikke skrøplig, bare skitten :razz: Skal vaske den seinere så blir den bedre :wink: Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:51, skrev Robkvi:Hmm.. Jeg driver og bærer mye på påhengsmotorer.. Kunne ikke du bygget en slik en til meg? De er vel bra til transport av allt mulig. Elektro delene til den vognen er relativt dyre.. så skal jeg bygge enda en så må du nok bla opp endel høvdinger.. De delene jeg har brukt har jeg samlet litt her og litt der, gratis selvfølgelig =) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 17:51, skrev allyse:Bilen er ikke skrøplig, bare skitten :razz: Trenger motorvask ja. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 hadde en sierra. hk:115 vekt 1t+ 0-100: ca 12sek 0-200: 6-7 min?? styling: ittno Anlegg: litt for stort Hva som ble gjordt med den: to kræsj har en skoda hk: ca 80 vekt 900 0-100 : ca 15 sek 0-200 : går ikke raskere enn 160 anlegg: ittno styling: ittno hva som har blitt gjordt: ittno Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Den 2002-12-09 16:02, skrev spindle: Quote: Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower:230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir.... Tja stoler nå på svensk radar når den viste 220.... (lovlig... ikke spør..) var vist litt igjen.. bare satt på jeg. Quote: Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil...Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon.------Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen.... Fiaten: 75 garders s-svingers (korte) uten dosering. Prøvde dette med en bmw 318 (1998) mod. det gikk ikke så bra.. spant ut i andre svingen :sad: no damage... Passaten: Dette er en nyydelig maskin, eneste som er bedre er A6 (A8 blir for stor) Men jeg hadde faktisk mareritt om gjerder som ble knust den første tide jeg hadde bilen, men undersyringen blir man vant med. Går bedre på ordentlige dekk da (continental) enn de dølle Dunlop som leveres originalt. OBS endrer man dimensjonen på dekkene for mye har dette STORE konsekvenser for bilens oppførsel. En god ide er det å x sjekke stillingen til hjulene (bak og forstilling) dette hadde flyttet seg MYE på bilen min etter kun 8mnd. Lenke til kommentar
spindle Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 16:02, skrev spindle: Quote: Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower: 230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir.... Tja stoler nå på svensk radar når den viste 220.... (lovlig... ikke spør..) var vist litt igjen.. bare satt på jeg. Lang nedoverbakke eller? Fryktelig rart at f.eks det største bilbladet i tyskland (Auto, Motor und Sport) ikke har fått til dette med tilsvarende bil. Stiller meg sterkt tvilende. Quote: Quote: Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil... Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon. ------ Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen.... Fiaten: 75 garders s-svingers (korte) uten dosering. Prøvde dette med en bmw 318 (1998) mod. det gikk ikke så bra.. spant ut i andre svingen :sad: no damage... Passaten: Dette er en nyydelig maskin, eneste som er bedre er A6 (A8 blir for stor) Men jeg hadde faktisk mareritt om gjerder som ble knust den første tide jeg hadde bilen, men undersyringen blir man vant med. Går bedre på ordentlige dekk da (continental) enn de dølle Dunlop som leveres originalt. OBS endrer man dimensjonen på dekkene for mye har dette STORE konsekvenser for bilens oppførsel. En god ide er det å x sjekke stillingen til hjulene (bak og forstilling) dette hadde flyttet seg MYE på bilen min etter kun 8mnd. Smaken er som baken... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Jeg har en Peugeot 406 sølvmetallic 1997-modell. 2.1 turbodiesel Dreiemoment: 240Nm :smile: 5 trinns manuell gir 0-100 på ca. 12 sekunder Toppfart 175 km/t ? Forbruk 90 km/t: ca. 0.5 Drivstofftank: 70 liter :smile: Soltak + 4 litt vel slitte vinterhjul som ikke er så bra her i Stavanger - begynner å bli glatt i dag. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: SirHartge skrev (2002-12-08 22:34):tatt bort kat. Er det katalysatoren du mener sir. Hva gjør du med det problemet når du skal inn til EU kontrollen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå