Gå til innhold

Hvilke bil har du og hva har du gjort med den?


allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-09 12:07, skrev SirHartge:


Hva har bilen kosta til nå da? :smile:


 

Uten at jeg har finregnet så har det kostet ca:

Innkjøp bil: 1500!

Dempere, fjærer (40mm), bremser, potte samt en del utstyr fremme i motorrommet som ikke så så pent ut medregnet arbeid: 9000...

 

SÅ, den har nok tippa 10k.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 12:13, skrev DrErling:

[uten at jeg har finregnet så har det kostet ca:

Innkjøp bil: 1500!

Dempere, fjærer (40mm), bremser, potte samt en del utstyr fremme i motorrommet som ikke så så pent ut medregnet arbeid: 9000...


SÅ, den har nok tippa 10k.


 

Okei, er ikke så ille siden du ikke betalte mer for bilen. Rustsveising og omlakking så har du en fin bil :smile:

Lenke til kommentar

Bil:

- Mitsubishi Galant '93 modell

- 2.0 med 110 hk

- 4 sylindrer i rekke

- 5 trinns manuell gir

- 0-100 på 10.9 sekunder

- Toppfart 186 km/t

- 100-0 på 40 meter

 

Hva jeg har gjort med bilen?

- Jeg trenger ikke gjøre noen ting. Kona imidlertid ser sitt snitt til å "pusse på" karosseriformene fra tid til annen.

 

tommelomsk

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 08:45, skrev Robkvi:

Hondaen, hvor selges disse? Er de kun i consept v. ?


 

 

øøøhm... "de" selges ikke, siden det er kun er en prototype jeg personlig har laget for å frakte opp påhengsmototorer fra sjøhuset vi har.

 

You know.. tungt å bære påhengsmotorer opp bratte vestlandsskråninger. Så i vår ble lei bæringen, og sveiste sammen den doningen der.

 

Hadde kanskje vært et marked for en doning som dette, hvem vet :)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 15:40, skrev Hondaen:

Quote:


Den 2002-12-09 08:45, skrev Robkvi:

Hondaen, hvor selges disse? Er de kun i consept v. ?


 

 

øøøhm... "de" selges ikke, siden det er kun er en prototype jeg personlig har laget for å frakte opp påhengsmototorer fra sjøhuset vi har.

 

You know.. tungt å bære påhengsmotorer opp bratte vestlandsskråninger. Så i vår ble lei bæringen, og sveiste sammen den doningen der.

 

Hadde kanskje vært et marked for en doning som dette, hvem vet :smile:

 

 

 

Hmm.. Jeg driver og bærer mye på påhengsmotorer.. Kunne ikke du bygget en slik en til meg? De er vel bra til transport av allt mulig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower:

får vel bare besvare....


VW Passat 2000/2001

1.6 Liter

ca 100HK


Doble ventilerte skiver forran

skiver bak.

MAx ca 230km/t

0-100 ca 10 sek.

egenvekt m/førere ca 1400kg


230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir....

 

Quote:


Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil...

Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon.


Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 15:43, skrev MrA|:

Jeg syns det så skrøpelig ut Allyse. Tror du virkelig du kunne dratt den tanksen der opp i 250KM/T? Ville ikke følt meg trygg hvertfall.


 

hehe. Tviler jeg ville prøve engang med den alderen om 250kmt. 220maks ville jeg si...

 

Bilen er ikke skrøplig, bare skitten :razz:

 

Skal vaske den seinere så blir den bedre :wink:

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 15:51, skrev Robkvi:

Hmm.. Jeg driver og bærer mye på påhengsmotorer.. Kunne ikke du bygget en slik en til meg? De er vel bra til transport av allt mulig.


 

 

Elektro delene til den vognen er relativt dyre.. så skal jeg bygge enda en så må du nok bla opp endel høvdinger..

 

De delene jeg har brukt har jeg samlet litt her og litt der, gratis selvfølgelig =)

Lenke til kommentar

hadde en sierra.

 

hk:115

vekt 1t+

0-100: ca 12sek

0-200: 6-7 min??

styling: ittno

Anlegg: litt for stort

 

Hva som ble gjordt med den: to kræsj

 

har en skoda

hk: ca 80

vekt 900

0-100 : ca 15 sek

0-200 : går ikke raskere enn 160

anlegg: ittno

styling: ittno

 

hva som har blitt gjordt: ittno

Lenke til kommentar

Den 2002-12-09 16:02, skrev spindle:

Quote:


Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower:

230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir....


Tja stoler nå på svensk radar når den viste 220.... (lovlig... ikke spør..) var vist litt igjen.. bare satt på jeg.

Quote:


Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil...

Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon.

------

Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen....


 

Fiaten: 75 garders s-svingers (korte) uten dosering. Prøvde dette med en bmw 318 (1998) mod. det gikk ikke så bra.. spant ut i andre svingen :sad: no damage...

 

Passaten: Dette er en nyydelig maskin, eneste som er bedre er A6 (A8 blir for stor) Men jeg hadde faktisk mareritt om gjerder som ble knust den første tide jeg hadde bilen, men undersyringen blir man vant med. Går bedre på ordentlige dekk da (continental) enn de dølle Dunlop som leveres originalt. OBS endrer man dimensjonen på dekkene for mye har dette STORE konsekvenser for bilens oppførsel. En god ide er det å x sjekke stillingen til hjulene (bak og forstilling) dette hadde flyttet seg MYE på bilen min etter kun 8mnd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 16:02, skrev spindle:

Quote:


Den 2002-12-09 12:00, skrev PIIIpower:

230 km/t virker vel litt optimistisk. 192 km/t er det fabrikken oppgir....


Tja stoler nå på svensk radar når den viste 220.... (lovlig... ikke spør..) var vist litt igjen.. bare satt på jeg.

Lang nedoverbakke eller? Fryktelig rart at f.eks det største bilbladet i tyskland (Auto, Motor und Sport) ikke har fått til dette med tilsvarende bil. Stiller meg sterkt tvilende.

 

Quote:


Quote:


Jeg veit at dette er en pusle motor i en luxus bil, men heller det en en lux motor i en pusle bil...

Kan holde 80 i de fleste svinger som normalt betinger fartsredusjon.

------

Hva er normalt? Kan ikke dy meg for sånt. :wink: Litt viktig for å sammenligne hva? Ellers å vil jeg si at Passaten er romslig og relativt komfortabel, men ikke akkurat noen kjøremaskin....understyrer kraftig når man kjører på grensen....


 

Fiaten: 75 garders s-svingers (korte) uten dosering. Prøvde dette med en bmw 318 (1998) mod. det gikk ikke så bra.. spant ut i andre svingen :sad: no damage...

 

Passaten: Dette er en nyydelig maskin, eneste som er bedre er A6 (A8 blir for stor) Men jeg hadde faktisk mareritt om gjerder som ble knust den første tide jeg hadde bilen, men undersyringen blir man vant med. Går bedre på ordentlige dekk da (continental) enn de dølle Dunlop som leveres originalt. OBS endrer man dimensjonen på dekkene for mye har dette STORE konsekvenser for bilens oppførsel. En god ide er det å x sjekke stillingen til hjulene (bak og forstilling) dette hadde flyttet seg MYE på bilen min etter kun 8mnd.

Smaken er som baken...

Lenke til kommentar

Jeg har en Peugeot 406 sølvmetallic 1997-modell.

 

2.1 turbodiesel

Dreiemoment: 240Nm :smile:

5 trinns manuell gir

0-100 på ca. 12 sekunder

Toppfart 175 km/t ?

Forbruk 90 km/t: ca. 0.5

Drivstofftank: 70 liter :smile:

Soltak

 

+ 4 litt vel slitte vinterhjul som ikke er så bra her i Stavanger - begynner å bli glatt i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...