-HC- Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Hei! Har akkurat skiftet internett leverandør fra Telenor til Get. Fra telenor fikk jen en tråløs basestasjon Planet wap 4033 som fungerte fint sammen med Speedtouch 546. Prøver nå å koble den trådløse basestasjonen til Motorola SB5100 cabel modem, men får ikke kontankt med internett. Når jeg skal logge meg inn på den trådlåse basestasjonen med adresse http://10.0.0.140 kommer bare Problem loading page. Jeg finner nettverket gjennom min pc, men kan ikke koble meg til. Noen som kan hjelpe Endret 1. mars 2007 av -HC- Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sjekk om du må klone en macadresse som du har brukt på kabelmodemet før. Lenke til kommentar
-HC- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
-HC- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 hmm. Jeg kan tydligvis komme meg på "alle"andre nettverk en mitt eget. Når jeg skal logge meg på får jeg bare beskjeden "Limited or no connectivity". Når jeg går inn på detaljer får jeg opp følgende info: Physical address: 00.09.5B.GH.E3.D3 IP address: 169.254.206.27 Subnet Mask: 255.255.0.0 Default Gateway: DNS server: WINS server: De tre nederste feltene er tomme. Lenke til kommentar
-HC- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings>ipconfig Windows IP Configuration Ethernet adapter Local Area Connection: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Ethernet adapter Wireless Network Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.206.27 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : Lenke til kommentar
-HC- Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Har ikke gitt meg ennå, men har fortsatt ikke funnet noe løsning på problemet. Nå er jeg koblet opp til internett via kabel til modem. Den trådløse basestasjonen står på med er ikke koblet til modemet. Når jeg åpner "Run" i startmenyen og skriver "CMD" og "ipconfig" får jeg følgende info: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. C:\Documents and Settings>ipconfig Windows IP Configuration Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : upc.no IP Address. . . . . . . . . . . . : 84.210.138.120 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 84.210.136.1 Ethernet adapter Wireless Network Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.206.27 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : C:\Documents and Settings> Hjelper det noen, og er det noen som har forslag til hva jeg kan prøve? Takknemlig for alle forslag! HC Lenke til kommentar
-HC- Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Ingen forslag? Da er det vel bare å gjøre en ting, kjøpe ny trådløs ruter. Noen anbefalinger? HC Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ingen forslag? Da er det vel bare å gjøre en ting, kjøpe ny trådløs ruter. Noen anbefalinger? HC 8073336[/snapback] Du trenger lagt ifra trådløs ruter hvis du skal ha bare EN PC på tråfløst på nett via Get. Ser av den første posten din at du ikke får tilgang til konfigurasjon-siden i WAP-4033 Dette er logisk. Du må sette statisk IP-adresse på din nettverkstilkobling (i samme subnett) for å få tilgang. Altså setter du f.eks 10.0.0.13 når du skal nå AP på 10.0.0.140 Bruk trådløs tilkobling under konfigurasjonen så er du sikker på at denne delen virker. Men det at du ikke kommer på internet er en annen ting.... Hvis du endrer til dynamisk IP-adresse på den trådløse tilkoblingen, så skal du få tildelt en offentlig IP-fra Get. Jeg veit bare at de er sinnsykt treige med å tildele. Har prøvd hos en kammerat en gang og det tok opptil 5 min før jeg fikk tildelt IP. Andre ganger måtte jeg ta strømmen av Cablemodemet. Etterpå kom IP-adressen fortløpende etter oppstart av modemet. Sjekk bare en ting: det er en autosense-funksjon på de fleste typer nettverksutstyr i dag. Dette er en funksjone som automatisk switcher mellom TX - RX på LAN-porten på utstyret. Hvis det ikke blir hardware-link på første forsøk så vil TX-RX bli byttet om etter en timer er utløpt. Dette er vanligvis noen få millisekkunder. Hvis denne timeren er sånn ca lik i begge enhetene som skal kobles sammen med kabel så vil begge disse stå å switche TX-RX noe som vil gjøre utslag i at det er null hardware-link. Du kan se dette ved at HW-dioden på LAN-kontakten på din AP vil blinke systematisk (som et blinklys på en bil) Kan være vanskelig å løse dette med mindre du får låst (i konfigurasjon) en av enhetene i en av modusene. Alternativt kan du benytte en swiych av noe slag som mellomkobling. Utover dette har jeg desverre ingen tips. Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg ser at dette innlegget er gammelt, men jeg skal likevel prøve å hjelpe. Jeg har selv nylig hatt samme problem etter at jeg installerte den seneste firmware oppdateringen til WAP-4033 (v1.27). I boken som følger med fra telenor står det at IP adressen for å koble seg til konfigurasjonen er 10.0.0.140. Det var også denne jeg brukte før oppdateringen, men som nå ikke lengre fungerer. Det jeg måtte gjøre for å kunne koble meg til var å: - Sette IP adressen på PCen manuelt til 192.168.0.100 og nettverksmaske til 255.255.255.0 Da fikk jeg tilgang til å koble meg opp til konfigurasjonen på IP 192.168.0.1 Så er det jo bare å sette at 4033 skal fungere som DHCP server, og vips så funker alt Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Bare i frustrasjon i en gammel tråd, herre...for noe dritt denne greia er, fikk allefall resatt den og alle pcer har tilgang til nett men med åpent nett :s kobla til med lan og fikk opp en ip allefall jeg aldri har sett før som standard, 249.180.43.18 i den duren..får uansett ikke tilgang på ip som er oppgitt i brukermanual eller ip man finner som standar i windows. Blir brent på bålet som et utskudd og heksemiddel ved neste st.hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå