Viperz Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 hva burde jeg kjøpe? Celeron 1.7 MHz eller Amd XP 1700? Hva er kraftigs og det beste kjøpet? Lurer også på hvem av de som er best å overklokke? Har tenkt på vannkjøling etterhvert..... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 XP'en er klart kraftigst på alle måter, mens du antakeligvis vil klare å klokke celeronen mest prosentvis. Men neppe så langt at du vil ta igjen XP'en i ytelse. Lenke til kommentar
Viperz Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 ønsker flere synspunkter, takk! Lenke til kommentar
shebban Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har celly 2ghz overklokket til 3ghz. er raskere en xp som er overklokket! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Celeronen er Intel sin billig-prosessor. XP er AMD sin hovedprosessor, lik Pentium er for Intel. XP vil garantert sparke Celeron på alle områder, med mindre en har en 2ghz celeron og en 1ghz XP. Overklokkings egenskapene er jeg ikke sikker på, men hvis du hadde tat en 2Ghz (Ikke Xp 2000+) prosessor fra AMD XP og klokket den opp maks hadde den nok danket ut Celeron 2Ghz som bare juling :smile: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 En 2GHz Celeron er 0.13 micron, og kan ganske lett nå rundt 3GHz eller mer, skal vi tro THG, Xbit etc. 1.7 Celeron er 0.18 dvs 2.2-2.5GHz er det meste du kan forvente. Tar du XP 1700 til 2000 (som bør gå) er den endel kjappere... Er ytelsen ikke viktig (1700 maskiner er jo ikke akkurat kjappe samme hva du gjøre) bør du titte på Celeronen, den blir fulgt av bedre hovedkort (chipsetter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå